Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skäms. :o

Jag sa åt Lasse att hoppa in i bilen, men i samma stund som han stampar av inser jag att jag inte öppnat burdörren så jag slänger mig fram för att kasta upp den, vilket bara ledde till att Lasse träffar kanten på den head first. Alltså, LILLA GRYNET! Ville jag förstås ropa och pussa sönder min stackars lilla hund som inte kan rå för att matte är dum i huvudet. Han såg skapligt förbryllad ut, nere på marken igen efter krocken. :p Lite uppmuntrande klappar och kolla så att det inte blev någon bula, så lyfte matte upp hunden i buren sen. :angel:

Kommer må dåligt över detta resten av veckan! :o :D

När man ser att ambulanspersonalen bryter sig in hos grannen och man vet att hon har hundar som gärna springer mellan benen på en. Då springer man ut med bästa hundpassaren Bobber som fick roa gammeltik och valp i trädgården medans jag sopa glassplitter och sjuksköterskorna gjorde sitt jobb.
Det måste ha varit en sjukt jobbig stund för hundpassaren eftersom han har legat såhär senaste timmen, inte alls bortskämd...:grin:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1574722145901341&id=100000907138195

När man ser att ambulanspersonalen bryter sig in hos grannen och man vet att hon har hundar som gärna springer mellan benen på en. Då springer man ut med bästa hundpassaren Bobber som fick roa gammeltik och valp i trädgården medans jag sopa glassplitter och sjuksköterskorna gjorde sitt jobb.
Det måste ha varit en sjukt jobbig stund för hundpassaren eftersom han har legat såhär senaste timmen, inte alls bortskämd...:grin:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1574722145901341&id=100000907138195

Jag kan inte se bilden, men heja er!

Hann gå långpromenad med hundarna på lunchrasten och hittade då en fin skog och underbara ängar där hundarna kunde busa av sig rejält. Helt perfekt! (och det gör att jag inte får allt för dåligt samvete nu när jag jobbar heltid...)

Nu sitter jag och kollar igenom bilderna från gårdagens lydnadsträning :love: Senare ikväll ska vi nog träna lite till. Om inte annat blir jag väldigt pepp av att se hur det såg ut igår.

Jag blir tokig! Flera tikar i grannskapet löper och Dobby har tappat kontrollen över sin näsa och resten av kroppen också. Han ser ut (och uppför sig) som Toker i Snövit. Inte vill han äta och han bara piper och ylar sig igenom dagarna. Han fyller 3 år i dagarna, så han har varit med om en del löp, men det har aldrig varit i närheten av såhär illa.

Det är ett evigt promenerande, när vi varit ute en timme ligger han och vilar i 30 minuter eller så, sen är det på det igen... Jag kommer att vara i toppform snart.

Jag blir tokig! Flera tikar i grannskapet löper och Dobby har tappat kontrollen över sin näsa och resten av kroppen också. Han ser ut (och uppför sig) som Toker i Snövit. Inte vill han äta och han bara piper och ylar sig igenom dagarna. Han fyller 3 år i dagarna, så han har varit med om en del löp, men det har aldrig varit i närheten av såhär illa.

Det är ett evigt promenerande, när vi varit ute en timme ligger han och vilar i 30 minuter eller så, sen är det på det igen... Jag kommer att vara i toppform snart.
Men varför gå ut hela tiden med honom :confused: Det räcker väl gott med att han får det han brukar. Aldrig jag skulle ranta runt mer med en hund bara för att det råkar vara en kåt hane som vill ut och slaska ;)

Om han inte är kastrerad så skulle jag kastrera honom direkt.

Ett dygn med vovvan, och det märks att hon saknat en del mänsklig kontakt i sitt liv.
Hon är väldigt vänlig, och en rejäl pussgurka! Men kontakten är lika med noll.
Det skälls en del, utan att alltid veta varför, och det vet jag inte riktigt hur jag ska jobba med.
Sen ser hon ut som en riktig raggdocka också.. och ingen vidare trevlig kropp. Men det kan man väl inte förvänta sig efter att ha vägt i princip det dubbla mot vad man borde och sen gått ner det snabbt.
Man blir ju bara sorgsen av alltihopa.

Hej alla!
Det dröjer ett bra tag (valparna i fråga är inte ens påbörjade än) men jag och min katt kommer att antagligen få dela hem med en hund, antingen i år eller vid nästa kull (det är en lång kö) :nailbiting: Och eftersom vi bägge två, jag och katten alltså, har noll erfarenhet av hundar så är det lite nervigt :D Men kul :up:

Men jag tänkte höra om ni hade tips på galler/grindar som passar bra för en katt kunna lätt hoppa över eller ta sig igenom medan valpen stannar på "rätt" sida? Vi har en äldre människa här hemma som förståeligt inte är lika vig som oss andra och skulle därför antagligen inte klara att använda ett vanligt kompostgaller, grinden bör vara enkel att öppna och stänga.

(Alltså det är min mamma som ska skaffa valp men eftersom jag bor hos mina föräldrar så kommer jag också få vara en liten del av valpens liv :love:)

Han behöver inte vara ute på promenad mer nu än han behövde innan löpet drog igång. Tvärtom, det lär bara jaga upp honom mer att få gå ut och leta löptik hela tiden.

En del löp och/eller tikar är mer frestande än andra, så de kan överraska en med att bli mer intresserade någon gång då och då även om de i vanliga fall brukar klara det bra. Dra gränser där han inte klarar det själv, han får inte stå och jaga upp sig i fläckarna och han får inte följa sina impulser att ranta iväg. Så blir det lugnare för er bägge två. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar