Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lång dag, men relativt bra! For till klubben vid 11, nu är jag hemma och käkar, mmmmm, vaaaaaaaarm soppa! :up:
Skitväder! Men hyfsad träning. Även om puckot än en gång påminde mig om vilken rakettraktor han är, slet sönder en bgb-hake i ett ryck så det flög bitar åt alla håll. :banghead:

Nu har vovvan varit här några timmar, och hittills har vovvan hunnit skälla på Lex när han kommer för nära ( går dock bättre och bättre!), käka godis, bada av all smuts, och sovit i soffan och snarkat som en gris.
Hittills går det över förväntan, och Kexet sköter sig exemplariskt :heart

:up::) Är sjukt sugen att se om vi kan ta oss någonstans inom IPO med lillskiten. Vill gärna hålla på med det i framtiden och med nästa hund. Känns som om det kan vara en bra idé att gå lite kurser för att se om det passar också.
Det är ju ett jättebra sätt att testa på sporten och få lite erfarenhet då grupper och klubbar är så svåra att komma med i :)

Igår fick Floyd och Otis spåra och idag var Floyd och Ladda med på apporteringsträning. Så kul att ha hittat ett retrievergäng att träna med - som dessutom är supertrevliga! :)
Hundarna har skött sig prima hela helgen :heart
Jag fick sköta apportkastaren under walk up:en eftersom jag inte har någon hund som är lämpad att gå med - har nog dragit på mig en rejäl stukning på tummen nu :arghh: De hade någon jäkla pansar-patron till den där, herregud vilken rekyl. Aj :p

Men det kanske man kan lösa eller hyra?
Jag tänker att det kanske är smidigare än pensionat om nu @dobbis kan och du är trygg med den lösningen?
Jo det låter väldigt bra. Har ev även en lösning häromkring som jag fått veta om, men har inte kollat närmare än :)
Ska först kolla om jag ska göra detta eller om det finns någon annan lösning (jag vill ju inte opereras egentligen - läskigt, vidrigt, ont) :nailbiting:

Jo det låter väldigt bra. Har ev även en lösning häromkring som jag fått veta om, men har inte kollat närmare än :)
Ska först kolla om jag ska göra detta eller om det finns någon annan lösning (jag vill ju inte opereras egentligen - läskigt, vidrigt, ont) :nailbiting:

Eller så bara tar du tjuren vid hornen.

Hundfolk alltså:D
Balanserad kost och motion åt djuren, själva stapplar de runt och lever på pulvermos;)

När vi var ute nu på gångvägarna så skulle vi rakt genom en fyrvägskorsning. Från vår högra sida kom ett gäng med två "amstaffs". Den ena hade en förvånansvärt liten människa i koppel som den släpade på och jag hann tänka "h*vete, det här blir kaos". Det var ju mörkt och hundarna som kom mot oss var inte direkt lugna och avslappnade, det brukar få Aysu att reagera massor.

Meeen nu bestämde jag mig för att ta ett djupt andetag, slappna av, låta Aysu behålla full längd på kopplet och se vad som hände. Jag tänkte att även OM hon gör utfall så förstör jag åtminstone inte för de andra ägarna, eftersom de inte gjorde minsta ansats till att försöka jobba med sina hundar. Vad Aysu gjorde? Hon tittade lite åt de andra hundarnas håll, sedan fortsatte hon framåt. Helt avslappnad kroppshållning och inga som helst försök att fly eller annat. O_o

Jag fattar mindre och mindre av det här. De andra hundarna var nära. Varför är Aysu så avslappnad? Det är hur skönt som helst, men.. ja. Jag önskar att jag var tankeläsare :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar