Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser visserligen i telefonen, men jag trodde vid första anblicken att din hund var en valp. :o :laugh:
Haha, det tror han själv också :D (men eftersom han nästan aldrig är fullpälsad samt ganska tunn och med femininare huvud än önskvärt så är det många som tror att han är valp eller tik i verkligheten, då blir det ju inte enklare på ett foto liksom :) )

Jag har en oöppnad säck Orijen Adult Dog (6,8 kg) som tyvärr ingen av mina hundar kan äta av. Är någon intresserad av den skänker jag bort den, finns i Växjö/Alvesta-området. Har för mig att bäst före datumet är i mars.

(Jag hoppas att det här är okej och inte räknas som en annons, jag vill bara bli av med maten men tycker det är synd att slänga den.)

Hahaha, du är inte rädd för mig längre då?! :laugh:

Men bra att du tyckte det var roligt! Och att du är stekt är som det ska vara. :sneaky:
(Hund var mycket riktigt fantastiskt duktig - och pytteliten. :D)

Haha, nej, du var ju varken arg, sträng eller läskig! Och det märktes inte ett dugg att du inte sovit inatt. Mycket trevlig och tillmötesgående.

Alltså, jag upplever faktiskt inte Hund som stor :D För jag antar att du var sarkastisk! Jag tycker hon är liten och nätt :D (bör kanske tilläggas att jag typ aldrig träffat en schäfer innan henne)

Haha, nej, du var ju varken arg, sträng eller läskig! Och det märktes inte ett dugg att du inte sovit inatt. Mycket trevlig och tillmötesgående.

Alltså, jag upplever faktiskt inte Hund som stor :D För jag antar att du var sarkastisk! Jag tycker hon är liten och nätt :D (bör kanske tilläggas att jag typ aldrig träffat en schäfer innan henne)

Vad bra! Och jo, hon är... rätt stor. :laugh:

Halva dagen långpromenad. Även om det var snöglopp och kallt så var det underbart.
Andra halvan av dagen/kvällen var middag hos svärmor. Där har jag i 4 timmar umgåtts med en åsiktsstark, glappkäftig, negativ Sverigedemokrat som avskyr hundar. Och som tog alla tillfällen i akt till att pika, klaga och göra sig lustig över vår livsstil. När detta inte gjordes så kretsade alla samtal om hennes gravidmage och fotboll. (Ingift släktig till sambon)

Nu behöver jag ett stort glas vin för att rädda mina nerver och mentala status.
I morgon blir det hundträning hela dagen :up:

Är hos en kompis och vi ville spåra imorgon. Så kom jag på att våra klövar ligger i min frys 3,5 timme bort och typ alla jaktaffärer i närheten har stängt imorgon :mad::banghead: Kan man få tag i klövar på annat håll än från jaktaffärer?

Andra halvan av dagen/kvällen var middag hos svärmor. Där har jag i 4 timmar umgåtts med en åsiktsstark, glappkäftig, negativ Sverigedemokrat som avskyr hundar. Och som tog alla tillfällen i akt till att pika, klaga och göra sig lustig över vår livsstil. När detta inte gjordes så kretsade alla samtal om hennes gravidmage och fotboll. (Ingift släktig till sambon)
Lever hon ? OM ja :bow:

Jag har en oöppnad säck Orijen Adult Dog (6,8 kg) som tyvärr ingen av mina hundar kan äta av. Är någon intresserad av den skänker jag bort den, finns i Växjö/Alvesta-området. Har för mig att bäst före datumet är i mars.

(Jag hoppas att det här är okej och inte räknas som en annons, jag vill bara bli av med maten men tycker det är synd att slänga den.)
Snällt initiativ, vi bor tyvärr för långt bort :(

Ah, efter några dagar med alldeles för mycket jobb för att ge fröken aussie tillräckligt med stimulans har jag nu en ledig helg.
Gav mig ut på en tvåtimmars långpromenad idag när sonen (och sambon) sov middag, med lite lydnadsträning efteråt. Nu sover hundarna lugnt och fint, till skillnad från igår när de rusade upp så fort man rörde sig lite. Skönt!

Lever hon ? OM ja :bow:

Någon får vara den större människan ;)
Goa svärmor har försökt få ihop en middag med barn, respektive och barnbarn sen i somras, jag ville inte sabba det.

Förra sommaren reste jag mig från bordet och gick och la mig hos en fest hos svärfar när hon drog igång.
Hon är inte värd tjaffset :meh:
En vacker dag när tiden är rätt kanske jag ger henne en dräpande kommentar.
Synd att hennes sambo (min sambos bror) och barnen är så himla goa.
Ibland är det bättre att bita ihop än göra sig osams.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar