Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, ni med äldre hundar, hur är de?

Min är inne på sitt 14e år och har blivit rädd för plötsliga ljud, avreagerar snabbt på allt utom skott, då har han varit skottfast hela sitt liv (jakthund). Han är väldigt noga med rutiner och tycker INTE om när de bryts.
Sambon börjar fundera på om han blivit dement, men han känner igen de han tycker om, blir skitglad, kissar aldrig inne, sover dock mer, något sämre aptit och "glömmer" gärna kommandon. (Där upplever jag dock att han vet, men att han tycker att han gör bättre på egen hand typ :meh: ) Pigg och glad annars, älskar fortfarande snö, kör race med sina lekkamrater, om inte lika länge. Fin i kroppen, även om han inte är lika musklad längre, inga fysiska åkommor, bortsett från något sämre hörsel (Gör seniorkoll varje år).

vi ska vaccinera nästa vecka, och ska prata med vet då.

Alltså, ni med äldre hundar, hur är de? Min är inne på sitt 14e år och har blivit rädd för plötsliga ljud, avreagerar snabbt på allt utom skott, då har han varit skottfast hela sitt liv (jakthund). Han är väldigt noga med rutiner och tycker INTE om när de bryts.
Sambon börjar fundera på om han blivit dement, men han känner igen de han tycker om, blir skitglad, kissar aldrig inne, sover dock mer, något sämre aptit och "glömmer" gärna kommandon. (Där upplever jag dock att han vet, men att han tycker att han gör bättre på egen hand typ :meh: ) Pigg och glad annars, älskar fortfarande snö, kör race med sina lekkamrater, om inte lika länge.

vi ska vaccinera nästa vecka, och ska prata med vet då.
Kan det vara hörseln som börjar bli nedsatt och med det gör att ljud ändras och låter konstiga ?

Hehe, men då är det ju en annan femma iaf! (Också irriterade förvisso) Men ebrah förstår ju iaf vad du menar med "Gå och platsa dig", eller vilket kommando man nu har. Hund verkar inte förstå Nej. Eller Gå och lägg dig. Eller något annat kommando som betyder "låt mig vara". Hon står bara med nosen 5 cm från tallriken och ser glad ut. Och fattar INGENTING!

Men man kan ju inte bli arg på henne heller. För det första så hjälper det ju inte. Och för det andra så hjälper det inte. Och jag får dåligt samvete.
Ebrah vet absolut vad jag menar, men tittar ibland på mig som "va? Men alltså...jag tänkte ju äta din macka innan jag lägger mig!!" :rofl: Men ja, jag förstår att du blir frustrerad! Jag tycker du ska ta hem Hund på heltid nu så att det blir någon ordning på allt ;)

Vi har varit på kurs! :bump: Min hjärna är stekt. Men Hund uppförde sig exemplariskt! Man skulle kunna tro att hon var en mycket van kursare. Sen är ju jag en mindre van kursare som har svårt med fokus :D Men detta spär på min övertygelse om att Hund inte skulle ha några problem att bli en framgångsrik tävlingshund :love: Nu ska bara JAG lära mig lära henne saker.

Och japp, jag är också frälst. Jag anmäler mig till fancluben! Får ni chansen, fellow bukefalister, gå kurs för @Monstermom! :bow: :love:

Jag blir smått galen och har så dåligt samvete för hundar, även om jag vet dom klarar sig - men just nu har jag fått dra ner från normala 3 promenader per dag till två. Däremellan får dom skritt-träna på gåbandet och köra lite balansövningar och uppmjukningsövningar. Polly rehabas ju, men dom andra får hänga på för att få jobba lite.
Mitt onda knä börjar nämligen säga upp sig ordentligt och det är bara att inse att jag måste "byta knä" framöver, men hur tusan det sak gå till vete tusan. Sitter ju i det problemet att jag har 3 hundar och absolut ingen hjälp :arghh: Mitt egen fel att sätta mig i det klistret, men det är lätt skjuta problem framåt och hoppas på det bästa. Läkningstiden oavsett det skulle bli en omvinklingsoperation eller helt byte av knä kommer hundarna få gå i trädgården - det lär bli en månad eller två troligtvis innan jag kommer kunna ta ut dom en i taget typ runt knuten:( men det kommer dom överleva, då jag kan aktivera dom inomhus lite. Just nu känns det värre mer kortare och kortare promenader, för jag klarar inte ens gå vanliga rundan i skogen varje dag längre utan det blir endast två gånger per vecka, för sen har jag skitont. Värre är att fixa hjälp under sjukhusvistelsen, för det lär ju bli några dagar. Pensionat för tre hundar blir väl svindyrt ? ingen aning, då jag aldrig haft hund på sådan förut:confused: behöver även pensionat som hämtar/lämnar i så fall. Attans jäkla elände, så jag hatar detta :banghead:

Nåja, jag har lite tid på mig att fundera. Måste fixa ny remiss för koll hos ortoped för att se vad dom säger och oavsett kan jag inte opereras förrän i typ mitten av juni - har faktiskt en del kuligheter jag vill göra på två ben först (eller ett och ett halv ben...) :cautious: knäpp som jag är, så vill jag inte missa vissa grejer jag ser fram mot under våren/försommaren. Vill även veta mer om hur jäkla handikappad jag kommer bli och för hur lång tid och hur, var och när det i så fall skulle ske. Känner mig smått panikslagen för allting både kring detta och för själva eventuella operationen :nailbiting:

Fick precis veta att uppfödarbekantings hundar fick LC-licens idag... Såå vi får väl se om mina hundar har någon chans på något pris framöver :p Jag såg uppfödarens hundar på träning i höstas och blev mycket imponerad, sådär så att jag nog hoppas på att någon gång i framtiden få ha en släkting till någon av de där hundarna.

Jag blir smått galen och har så dåligt samvete för hundar, även om jag vet dom klarar sig - men just nu har jag fått dra ner från normala 3 promenader per dag till två. Däremellan får dom skritt-träna på gåbandet och köra lite balansövningar och uppmjukningsövningar. Polly rehabas ju, men dom andra får hänga på för att få jobba lite.
Mitt onda knä börjar nämligen säga upp sig ordentligt och det är bara att inse att jag måste "byta knä" framöver, men hur tusan det sak gå till vete tusan. Sitter ju i det problemet att jag har 3 hundar och absolut ingen hjälp :arghh: Mitt egen fel att sätta mig i det klistret, men det är lätt skjuta problem framåt och hoppas på det bästa. Läkningstiden oavsett det skulle bli en omvinklingsoperation eller helt byte av knä kommer hundarna få gå i trädgården - det lär bli en månad eller två troligtvis innan jag kommer kunna ta ut dom en i taget typ runt knuten:( men det kommer dom överleva, då jag kan aktivera dom inomhus lite. Just nu känns det värre mer kortare och kortare promenader, för jag klarar inte ens gå vanliga rundan i skogen varje dag längre utan det blir endast två gånger per vecka, för sen har jag skitont. Värre är att fixa hjälp under sjukhusvistelsen, för det lär ju bli några dagar. Pensionat för tre hundar blir väl svindyrt ? ingen aning, då jag aldrig haft hund på sådan förut:confused: behöver även pensionat som hämtar/lämnar i så fall. Attans jäkla elände, så jag hatar detta :banghead:

Nåja, jag har lite tid på mig att fundera. Måste fixa ny remiss för koll hos ortoped för att se vad dom säger och oavsett kan jag inte opereras förrän i typ mitten av juni - har faktiskt en del kuligheter jag vill göra på två ben först (eller ett och ett halv ben...) :cautious: knäpp som jag är, så vill jag inte missa vissa grejer jag ser fram mot under våren/försommaren. Vill även veta mer om hur jäkla handikappad jag kommer bli och för hur lång tid och hur, var och när det i så fall skulle ske. Känner mig smått panikslagen för allting både kring detta och för själva eventuella operationen :nailbiting:
Dom/den som inte äter upp "pisse" kan få inack här.

Dom/den som inte äter upp "pisse" kan få inack här.
Tyvärr har jag en riktigt elak jäkel när det gäller katter :o och även mot vissa små tikar..... hon skadar visserligen inte (mer än att ev lite päls ryker....) men det är nog lugnare att försöka hitta någon som antingen vill bo hos mig några dagar eller pensionat där dom får gå ihop utan andra hundar/katter inblandade ;) men tack för erbjudandet :love:

Eller "pisse" kanske är hunden :p:D
Mina är inte kända för att vara så sociala med okända hundar (läs främst tikar), förutom Skalman då :o

Tyvärr har jag en riktigt elak jäkel när det gäller katter :o och även mot vissa små tikar..... hon skadar visserligen inte (mer än att ev lite päls ryker....) men det är nog lugnare att försöka hitta någon som antingen vill bo hos mig några dagar eller pensionat där dom får gå ihop utan andra hundar/katter inblandade ;) men tack för erbjudandet :love:
Men russinet..........................Pisse är ju Gissa :idea:
Jag har ju hundhus och hundgård precis som på hundpang annars

Vi har varit på kurs! :bump: Min hjärna är stekt. Men Hund uppförde sig exemplariskt! Man skulle kunna tro att hon var en mycket van kursare. Sen är ju jag en mindre van kursare som har svårt med fokus :D Men detta spär på min övertygelse om att Hund inte skulle ha några problem att bli en framgångsrik tävlingshund :love: Nu ska bara JAG lära mig lära henne saker.

Och japp, jag är också frälst. Jag anmäler mig till fancluben! Får ni chansen, fellow bukefalister, gå kurs för @Monstermom! :bow: :love:

Hahaha, du är inte rädd för mig längre då?! :laugh:

Men bra att du tyckte det var roligt! Och att du är stekt är som det ska vara. :sneaky:
(Hund var mycket riktigt fantastiskt duktig - och pytteliten. :D)

Såhär såg det ut på vår promenad ihop med vargarna och @Ceta idag. Konstigt att det alltid är min hund som ska tramsa och förstöra bilderna. Förstår inte det :o :angel:

Z98U2yi.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar