Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Studsar in efter sisådär 88 sidor enbart för att skryta lite över min hund. Tävlingsdebut börjar närma sig för lill-fjant och jag måste säga att jag är sjukt nöjd med hennes fria följ :D
Lyckades få till några filmsnuttar på gårdagens träning.

Skitsnyggt!
Älskar fotgåendet. Har svårt för det där överdrivna utan en glad hund med fokus och framåtbjudning är det absolut roligaste att se (i mitt tycke)
Håller tummarna inför tävlingssäsongen :up:

Alltså - går det att motstå den där. Jag tycker att ju äldre han blir, desto mer "dum-sorgset" uttryck får han. ursäkta mitt försök till förklaring :rofl::rofl::rofl: men hoppas du förstår hur jag menar :D

Nej, det är väldigt svårt. Men han ger mig många träningstillfällen varje dag :D
Jag förstår hur du menar :laugh: ibland ser han verkligen ut som att jorden går under och att allt som behövs för att avhjälpa undergången är att han får godis. Eller mat :D

Mitt nya mantra är "Det är bra att Hund är hos mig. Vi kommer få rätt på detta, hon kommer bli bättre." För alltså :rage::arghh::banghead::turd:

Att hon är understimulerad är tragiskt och allt sånt, men jag kan förstå att hon får bo i köket. Hon. Är. Så. Dryg. Och fruktansvärt ouppfostrad!!
Inget av detta är ju hennes fel, men just nu vill jag strypa henne lite. MAN STJÄL INTE FRUKOST UR KNÄT PÅ MÄNNISKOR! :rage:

Det är tur för henne att hon är extremt söt, världens positivaste och så fånig att man inte kan låta bli att skratta åt henne :love:

Mitt nya mantra är "Det är bra att Hund är hos mig. Vi kommer få rätt på detta, hon kommer bli bättre." För alltså :rage::arghh::banghead::turd:

Att hon är understimulerad är tragiskt och allt sånt, men jag kan förstå att hon får bo i köket. Hon. Är. Så. Dryg. Och fruktansvärt ouppfostrad!!
Inget av detta är ju hennes fel, men just nu vill jag strypa henne lite. MAN STJÄL INTE FRUKOST UR KNÄT PÅ MÄNNISKOR! :rage:

Det är tur för henne att hon är extremt söt, världens positivaste och så fånig att man inte kan låta bli att skratta åt henne :love:
Ebrah är inte understimulerad och jag har hela hennes korta liv försökt uppfostra henne. Ändå har hon senaste veckorna fått för sig att det år helt ok att tigga som en tok och stjäla allt ätbart hon får syn på. Jättekul :banghead: Och precis just nu kastade hon en leksak i vattenskålen...

Understimulerade hundar över lag är hemska men en schäfer med stor arbetslust är...vidrigt!

Se det positivt, hon är matmotiverad!

Har varit uppe hela natten med en... hund :cautious: som jag börjar misstänka är dement. När det blev morgon gick hon och la sig. :banghead:

Och nu ska jag iväg och förbereda för kurs med massa nya människor och känner mig jättepigg! Kommer att göra ett gott intryck... Men det ska nog gå! :D
Vi är redan hääär! För jag överskattade hur lång tid det skulle ta att köra :D tur att vi har bra väder iaf.. :angel:

Ebrah är inte understimulerad och jag har hela hennes korta liv försökt uppfostra henne. Ändå har hon senaste veckorna fått för sig att det år helt ok att tigga som en tok och stjäla allt ätbart hon får syn på. Jättekul :banghead: Och precis just nu kastade hon en leksak i vattenskålen...
Hehe, men då är det ju en annan femma iaf! (Också irriterade förvisso) Men ebrah förstår ju iaf vad du menar med "Gå och platsa dig", eller vilket kommando man nu har. Hund verkar inte förstå Nej. Eller Gå och lägg dig. Eller något annat kommando som betyder "låt mig vara". Hon står bara med nosen 5 cm från tallriken och ser glad ut. Och fattar INGENTING!

Men man kan ju inte bli arg på henne heller. För det första så hjälper det ju inte. Och för det andra så hjälper det inte. Och jag får dåligt samvete.

Jycken och jag har "flytt" till landet och här regnar det snö. :yuck: Jag som hade planerat fiiiint, trevligt väder så man kunde få många fina foton, men nix!

Och som om vädret inte var nog... så har jag inte sovit en blund, men det är typ mig egna fel :angel: (hej från en som tittade på Skam hela natten istället för att sova. :o)

Här regnar också snö, om än lite.
Alla hundar lastade, Schäfrarna i kärran och Skägget i bilen. Ryggan är packad med lunch, bullar och kaffe. I dag blir det en bit av Soteleden som ska visas för sambon som är lite rookie på den delen av Västra Götaland.

Hehe, men då är det ju en annan femma iaf! (Också irriterade förvisso) Men ebrah förstår ju iaf vad du menar med "Gå och platsa dig", eller vilket kommando man nu har. Hund verkar inte förstå Nej. Eller Gå och lägg dig. Eller något annat kommando som betyder "låt mig vara". Hon står bara med nosen 5 cm från tallriken och ser glad ut. Och fattar INGENTING!

Men man kan ju inte bli arg på henne heller. För det första så hjälper det ju inte. Och för det andra så hjälper det inte. Och jag får dåligt samvete.

Ahaha. Tonto kan allt men vad fan gör det för någon skillnad när han vet bäst själv och gör som han vill. :laugh::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 912
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar