Jag älskar hans min
Haha, ja! Han är så redig på något vis. Lill-gammal och lite präktig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag älskar hans min
Jag älskar hans min
Grattis på dig!Tack så mycket @athena_arabians @vallhund
Har den äran!Tack så mycket @athena_arabians @vallhund
Grattis på dig!
Tack så mycket. Idag känns det dock mer som.att jag fyller 82 än mina egentliga 26 foglossning go to hellHar den äran!
Du verkar behöva en Valliskram!Tack så mycket. Idag känns det dock mer som.att jag fyller 82 än mina egentliga 26 foglossning go to hell
TackDu verkar behöva en Valliskram!
Så töta!
Hon är svinjobbig just nu..! Man kan tro att hon inte gjort något på hela veckan!Så töta!
Jag kräver att få se Fridolf in aktion! Så himla häftigt när de verkligen har det i sigAlltså den här
Idag var vi ute och vallade in en besättning allmogetackor åt en djurägare som precis köpt sin första BC-valp. Vuxna tackor som inte är vana vid vallhund kan vara väldigt hårdhänta, så de behöver lära sig att gå undan för en van hund innan det är tryggt att introducera en unghund. (jämför med att man rider in en häst innan den kan bli ridskolehäst). Så grymt häftigt att gå ut med Fridolf och se honom göra sin grej. Han lägger precis lagom mycket tryck för att de ska gå undan utan att fly eller stanna och känna sig pressade, hittar exakt rätt punkt att jobba från när han driver för att de ska röra sig framåt men inte testa att springa ifrån honom. När de är nyfikna och kommer fram för att lukta så bara står han stilla och låter dem nosa honom i ansiktet, om de hotar honom så står han blick stilla och visar lugnt att han inte är rädd men om de attackerar (vilket baggen testade en gång och ledartackorna ett par gånger var) så möter han med en stöt mot mulen. Inte en tum han viker, men han provocerar eller skrämmer dem heller inte. Det är verkligen sinnebilden av "djurkänsla", jäkla skit att jag alltid struntar i att filma, det är banne mig magiskt att se!
Fick nyss ett jättekul samtal från polisen i Stockholm
Eller rättare sagt deras hundenhet. De undrade om vi hade någon intressant hund till salu?
De hade hittat vår hemsida och fann tydligen tidigare hundar intressanta nog för att ringa och fråga.
Skitkul!
Tyvärr fick jag säga att vi inga hade för tillfället