Hej alla!
Det dröjer ett bra tag (valparna i fråga är inte ens påbörjade än) men jag och min katt kommer att antagligen få dela hem med en hund, antingen i år eller vid nästa kull (det är en lång kö) Och eftersom vi bägge två, jag och katten alltså, har noll erfarenhet av hundar så är det lite nervigt Men kul
Men jag tänkte höra om ni hade tips på galler/grindar som passar bra för en katt kunna lätt hoppa över eller ta sig igenom medan valpen stannar på "rätt" sida? Vi har en äldre människa här hemma som förståeligt inte är lika vig som oss andra och skulle därför antagligen inte klara att använda ett vanligt kompostgaller, grinden bör vara enkel att öppna och stänga.
(Alltså det är min mamma som ska skaffa valp men eftersom jag bor hos mina föräldrar så kommer jag också få vara en liten del av valpens liv )
Å va kul! Smart tänkt redan nu gällande galler/grindar. Generellt tänker jag att barngrindar bör funka? Det finns även grindar för hundar, b.la. Häromi har flera i olika utformningar och vissa har även en mindre öppning för katter så att de slipper klättra över. Är den funktionen inte nödvändig kan nog barngrindar vara billigare dock. Hur lätta att öppna de är vet jag dock inte.