Fy En vän som också bor i Norrköping såg idag hur några ungdomar kastade någon smällargrej mot en hund... sådant får mig rasande.Här cirkulerar polisen varje kväll nu pga att det smälls så mycket bomber
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy En vän som också bor i Norrköping såg idag hur några ungdomar kastade någon smällargrej mot en hund... sådant får mig rasande.Här cirkulerar polisen varje kväll nu pga att det smälls så mycket bomber
Facebook bumpade den här idag, för det är exakt två år sedan. Lille Tod var här på kollo i några veckor. Ibland skäms jag faktiskt för att jag inte köpte den valpen åt Frodo, shit vad de tyckte om varandra... Det är väl fullt rimligt att hunden har en egen hund? Hoppas han gillar sin brorson lika mycket!
BC bör hållas i stim. De mår bäst av att umgås med andra, likasinnade(idioter) som pratar samma språk och leker samma sorts lekar.Alltså jag är säkert tvåa på bollen här men JA såklart att hunden måste ha en hund.
Sitter själv i det dilemmat. Min är superensam sen syrran åkte hem (passade henne bara) och jag funderar helt seriöst på att skaffa en bc till så att han kan ha en...
Nu är han ju alldeles själv (sällskapshunden räknas väl inte, right?)
BC bör hållas i stim. De mår bäst av att umgås med andra, likasinnade(idioter) som pratar samma språk och leker samma sorts lekar.
Jag får nys om en del, tjoa om du vet vad du vill ha!Jaa men eller hur?
Förlorade min äldsta tik i oktober, sen hade vi lillsyrran här från veckan efter till precis nu. Han är inte van vid att vara själv och är värsta flockdjuret. Tycker så synd om honom
Får leta påläggskalv el omplacering helt enkelt
Äsch det vet jag nog inte men jag tjoar ändåJag får nys om en del, tjoa om du vet vad du vill ha!
Jag är ju verkligen inte proffs på sådant, men det viktigaste lär väl vara att selen sitter bra runt hals och bröstkorg. Sedan om den är lite lång eller lite kort, det borde väl inte påverka speciellt mycket? Du har ju så stora hundar, så 5cm blir inte jättemycket då. Hade varit skillnad om det var 5cm "hit eller dit" på en liten hundNi som har typ Nomesele på era hundar, skulle ni säga att det gör något om kopplingspunkten blir typ 5 cm framför svansfästet?
Jag har fått en Björkissele av min kusin, som bara har legat, idag plockade jag fram den och hade på ena hunden när vi sprang med midjebälte. Jag tyckte selen satt bra, hunden drog som en tog och verkade tycka att selen har toppen, men den slutar inte bakom svansen, utan lite innan.
Det är alltså bara för att springa framför mig när jag springer.
Ska se om jag kan få till en bild när hon drar, i slappt tillstånd är det ju omöjligt att se om selen sitter vettigtJag är ju verkligen inte proffs på sådant, men det viktigaste lär väl vara att selen sitter bra runt hals och bröstkorg. Sedan om den är lite lång eller lite kort, det borde väl inte påverka speciellt mycket? Du har ju så stora hundar, så 5cm blir inte jättemycket då. Hade varit skillnad om det var 5cm "hit eller dit" på en liten hund
Du kan ju sätta fast ett koppel i selen, sätta koppelöglan på ett dörrhandtag och sedan slänga en godis framför hunden? (så gör jag när jag vill ha ett hum om hur selar sitter på hundarna)Ska se om jag kan få till en bild när hon drar, i slappt tillstånd är det ju omöjligt att se om selen sitter vettigt
Btw så överlevde jag springturen med midjebältet (som satt väldigt bra!) och fick en väldigt bra minuttid. Trots att jag sprungit en hel del på sistone har jag redan en djävulsk träningsvärk efter att ha hållt emot med lår och vader
Yey, tiken är färdigparad och anländer till skogen igen om en vecka. Dröjer en aning då det ju är liiite fel tidpunkt för att hitta tågresor som klaffar såhär kring jul/nyår
Men inte en enda hängning under de 5 dygn hon var i höglöp vilket hanhundsägaren fortfarande påstår beror på att tiken inte är tillräckligt mjuk och jag känner i mitt stilla sinne fortfarande att hade hon inte varit det så hade det inte blivit nån parning alls överhuvudtaget och tänker för mig själv att det beror nog mer på att människan är "hands on" och alltså är där och ställer, styr (och stör) under själva parningen
Nåja, produktiv är ju tiken bevisligen, så nu är det bara att hålla tummarna för att där blir en hoper valpar ändå
Ni som har typ Nomesele på era hundar, skulle ni säga att det gör något om kopplingspunkten blir typ 5 cm framför svansfästet?
Jag har fått en Björkissele av min kusin, som bara har legat, idag plockade jag fram den och hade på ena hunden när vi sprang med midjebälte. Jag tyckte selen satt bra, hunden drog som en tog och verkade tycka att selen har toppen, men den slutar inte bakom svansen, utan lite innan.
Ni som har typ Nomesele på era hundar, skulle ni säga att det gör något om kopplingspunkten blir typ 5 cm framför svansfästet?
Jaa men eller hur?
Förlorade min äldsta tik i oktober, sen hade vi lillsyrran här från veckan efter till precis nu. Han är inte van vid att vara själv och är värsta flockdjuret. Tycker så synd om honom
Får leta påläggskalv el omplacering helt enkelt
Lite avundsjuk på att du har så dragglada hundar... Jag tänkte först prova att springa imorgon igen men har bestämt mig för att nästa försök blir på måndag. Då tar jag en långpromenad med löparkläder på och ser vilket tempo vi lyckas hålla... Vill hundarna inte springa så får jag väl släppa dem lösa i en hage eller något så att de kan springa lite på egen hand.
Var inte avundsjuk, jag kom knappt ur sängen i morse har sån träningsvärk i vaderna, låren, rumpan, ryggen... Jag tycker ändå att jag är hyfsat vältränad, men Gud, jag dööööör
Jag vet en omplaceringshane
Reggad bc med lite problematik i bagaget men inget ohanterbart. Problematiken märks knappt när han får jobba ordentligt, har vallat något år med nuvarande ägaren, körd en hel del i agility. Omplaceras pga att ägaren inte hinner med honom sedan hon och hennes ex flyttade isär.
Spännande! Har du kanske lust att skicka PM med mer info?