Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja!
Du får ta med odågan ner och så kan vi åka ihop till skaune-kurs :D Kanske ogörligt nu i ditt VÄLSIGNADE tillstånd (jaja, jag tjuvläser la på Föräldrar), men sedan!
Mörka småland är ju ändå mer centralt än huvudstaden i det här avseendet.

Mycket hedrad över att bli stalkad btw:D

Jag har kursångest.

Det här året gick vi tävlingslydnad och brukslydnad. Båda grupperna ska fortsätta i vår. Eftersom vi inte får igång motivationen för fältspår på Lasse Lus bestämde jag mig för att lägga just den kursen på is (lydnadsmomenten har vi redan tillräcklig koll på) och tävlingslydnadsgruppen kommer fortsätta på måndagar när jag själv kommer hålla kurs.

Men nu har jag ångest pga KOMMER SAKNA MIN BRUKSGRUPP SÅ HIMLA MYCKET??! :( Den gruppen började vi med hösten 2015 och har haft igång sen dess. Bästa gänget. Men jag kommer liksom inte vidare så som det ser ut nu och eftersom jag vill satsa på instruktörsdelen kommer jag inte ha tid.

Så just nu ser det ut som att det blir typ noll kurser för mig och Lars i vår, bara egenträning. :nailbiting: :crazy:

Alltså... Jag har träningsvärk i halva mig och ska ändå ut för att springa med Ebrah i eftermiddag... Jag fick hem hundförarbältet igår och är SÅ sugen på att prova det, så vi måste ju ge oss ut på en liten runda ändå :angel: Håll tummarna för att jag överlever!

Alltså... Jag har träningsvärk i halva mig och ska ändå ut för att springa med Ebrah i eftermiddag... Jag fick hem hundförarbältet igår och är SÅ sugen på att prova det, så vi måste ju ge oss ut på en liten runda ändå :angel: Håll tummarna för att jag överlever!

Vilket bälte har du beställt?

Vilket bälte har du beställt?
Hurttas Hiker Belt.
45362147-origpic-863067.jpg

Gillar en mängd olika saker med det och när jag provade det hemma i köket så kändes det dessutom väldigt stadigt och superbekvämt, trots att det är väldigt mjukt. Ska bli intressant att se hur det känns när jag använder det ordentligt :)

Hurttas Hiker Belt.

Gillar en mängd olika saker med det och när jag provade det hemma i köket så kändes det dessutom väldigt stadigt och superbekvämt, trots att det är väldigt mjukt. Ska bli intressant att se hur det känns när jag använder det ordentligt :)

Det bältet har jag kikat på, du får skriva en recension sen! :up:

+ @AraSlei Meh ni får väl ta å flytta! Jag tog pick och pack och flyttade från Dalarna till Skåne (75 mil) utan att känna en jävel förutom min dåvarande sambo. Så Hepp Hepp!
Har iofs även gått kurs i Jönköping - det var en enkelresa på 40 mil :D

Men vad fän, jag har ju nyligen flyttat ca 50 mil hem från Stockholm :D Men Jönköping är nära, bara 8 mil!

Hurttas Hiker Belt.

Vad spännande! Jag fick ett Baggen Softbelt i julklapp som jag tänkte testa idag. Jag är bara lite nervös över att jag inte kommer palla att ha hundarna springandes så nära framför mig:angel: Jag brukar ha dem lösa så de far runt och jag kan fokusera på springandet:D

Det bältet har jag kikat på, du får skriva en recension sen! :up:

Nu har vi varit ute. Kan konstatera att jag har världshistoriens sämsta draghund :grin: Hon har ALDRIG gått så lugnt i kopplet som nu. Under hela rundan så travade hon avslappnat vid min sida. Inte riktigt vad jag tänkt mig... Funderar på om det kan ha varit så att hon kände sig förvirrad av selen eller något. Hade på henne en Zero DC för första gången och hon har inte haft någon sele med så breda band osv innan...

I alla fall, bältet. Otroligt bekvämt med jättebra expander MEN bensnörena är fullständigt värdelösa. Det räcker i princip med att man petar på dem så blir de hur långa som helst. Jag kommer ställa in dem på den längd jag vill ha och sedan sy ihop dem där de är ställbara, så kanske det blir någon ordning på eländet. Fickan där man ska kunna ha tex mobiltelefon är inte tillräckligt stor heller. Jag har ingen jättestor mobil, men fickan blir ju böjd eftersom bältet följer kroppen och då går det inte så bra.. Däremot var den bra att ha till förvaring av nycklar och Ebrahs halsband.

Imorgon ska jag ge mig ut igen, då med båda hundarna och deras vanliga vinthundsselar, bara för att se om det blir någon fart på dem...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar