Tack för tipset! Tyvärr är den lite dyrare än vad jag tänkt. Såg dessutom inga mått på den..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tipset! Tyvärr är den lite dyrare än vad jag tänkt. Såg dessutom inga mått på den..
Den såg väldigt käck ut, men tyvärr blir den för litenKolla in Dog Copenhagen. Vet inte största måttet, men en rejäl och väldigt bra sittande sele som dessutom är delvis ställbar
Äh, va tvungen kolla och tyvärr är största måttet 106 cm
Där fanns ju en bra måttguide iaf, ska kolla!En Zero DC Shorter kanske? Den största har ett bröstmått på max 125 cm Dock blir halsmåttet rätt stort också...
Där fanns ju en bra måttguide iaf, ska kolla!
Alltså kan man missa ett helt löp? I så fall måste Tinja ha varit extremt renlig av sig för jag har inte sett en enda fläck. Jag har till och med kollat två gånger, några veckor emellan om hon löper med hjälp av att trycka lite toapapper i baken på henne, men inget.
Hon tvättar sig väldigt, boar mycket, lägger svansen på sne och jag tycker hon är svullen bak. Känns som höglöp.
Hur vanligt är det med tysta löp? Det här skulle isåfall vara hennes andra löp
Du får söka på fler butiker, jag betalade mindre än 500 för några år sedan, min grabb har bröstmått på 68 cm o passar i en S. Fördelen med selen är att den har 5 olika ställen att justera på.Tack för tipset! Tyvärr är den lite dyrare än vad jag tänkt. Såg dessutom inga mått på den..
Hundtant är bortlämnad på SPA hos min mamma, som hon brukar på veckorna. Sina stadiga elva år, fräsch som en grånad nyponros. Perfekta leder, smidig och snabb. Bossar runt med den andra vovven. Hon har med livet i pensionärshemmet tagit på sig att hålla ordning på familjens struktur. Frukost kl 08. Kissa. Vila och läsa tidningen. Promenad och röj kl 12. Middag kl 16. Promenad. Ligga i soffan och se på TV, äta ben. Kissa kl 21. Alla avvikelser noteras grinigt.
Hennes bästa kompis, en okastrerad hane, var faktiskt väldigt mycket i baken på henne när vi sågs för två veckor sen. Han brukar aldrig vara i baken på henne annars.Ett tyst löp kan vara jättesvårt att upptäcka. Min faster fick ett på sin tik när hon väntade på att paras. De missade löpet trots att familjen hade stenkoll och absolut är hundvana. Det fick bli en kull på löpet där på.
Har du möjlighet att testa henne med en hane för att se hans reaktion är det ett tips.
Om tyst löp upprepar sig tycker jag tiken ska kollas upp så hon är ok innuti.
Edit:
Skulle givetvis stå "Tänk rationellt" inte radikalt. Skyller på trött hjärna efter alldeles för seg dag.
Blir glad ända in i själen av att läsa detta. Fick ta en paus från datorn för att gå och pussa Kosmos på nosen och lova honom att han också ska få det lika bra när han är en gubbgrinig grånos. Sen snorade jag honom i pälsen eftersom bara tanken på att han ska bli gammal gör mig helt förstörd, varvid han gav mig en skitsur blick för att jag väckt honom. Jag tror han är ganska gubbgrinig redan...
Jag tror det är ditt undermedvetna som talar
Nää...vilken jäkla otur! Hopas hon kryar på sig fort och att Dahlia klarar sig.Bara för att det var en tråd om kennelhosta nyligen så har Winzi fått kennelhosta med buller och brak. Varken hon eller jag har sovit alls senaste två nätterna. Hon hostar och hostar och hostar och kräks. Nu är första gången hon sovit i en timme utan att hosta.
När båda hundar hade i somras var det långt ifrån så här illa - trots att Dahlia drabbades av lunginflammationer några dagar in.
Har varit helt slut av sömnbristen idag, jag jobbade dessutom natt och hade behövt de där timmarnas sömn på jobbet istället för att ligga vaken bredvid en hund som låter som om den försöker hosta ut lungorna ur kroppen.
Jag var faktiskt iväg och köpte hostdämpande idag. Brukar sällan rekommendera det men så här mycket hosta är olidligt för alla.
Tyvärr har hon hostat upp medicinen två gånger så oklart hur mycket hon tagit upp, och om den hjälper överhuvudtaget...
Nu har det eventuellt öppnat sig ett tillfälle för oss att få vara fodervärd till en 3-årig tik. Tiken var lite underlägsen hundgruppen på kenneln och uppfödaren vill hitta ett hem med mindre hundar åt henne.
Hon är dock inte van att vara ensam utan andra hundar, och hon är van att gå i hundgård och att ställa om de vanorna till att vara ensam hund i lägenhet känns kanske inte optimalt.
Vi ska fundera lite närmsta tiden här, men lutar mot ett nej. Tidsmässigt hade det varit lite bättre också om frågan kom i sommar snarare än nu.
Men verkar vara en så lovande och lockande tik. Mitt tålamod är inte heller det bästa liksom
(Tänk radikalt nu, tänk radikalt!! )
Nää...vilken jäkla otur! Hopas hon kryar på sig fort och att Dahlia klarar sig.