Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
På promenaden idag blev jag stoppad av ett par i 30- års åldern sisådär. Och blev utfrågad om hur det är att äga en varghybrid, och om jag tycker att den skulle platsa i en familj med småbarn i en lägenhet om den fick sina kisserundor, samt om jag kunde ge dem min uppfödares nummer fär det var ju lite fräckt med Bobbers teckning :confused: :confused:

Haha jag trodde nån försökte köra en candid camera på mig innan jag fattade att dem faktiskt menade allvar. :laugh:
För Bobber är ju såååååå sjukt lik en varg så det finns inte :rofl:

Min respons: Snälla, snälla, snälla, gör hela mänskligheten och framför allt oss i byn en gigantisk tjänst och skaffa en guldfisk istället...

Det blev inte så väl mottaget :D

På promenaden idag blev jag stoppad av ett par i 30- års åldern sisådär. Och blev utfrågad om hur det är att äga en varghybrid, och om jag tycker att den skulle platsa i en familj med småbarn i en lägenhet om den fick sina kisserundor, samt om jag kunde ge dem min uppfödares nummer fär det var ju lite fräckt med Bobbers teckning :confused: :confused:

Haha jag trodde nån försökte köra en candid camera på mig innan jag fattade att dem faktiskt menade allvar. :laugh:

Min respons: Snälla, snälla, snälla, gör hela mänskligheten och framför allt oss i byn en gigantisk tjänst och skaffa en guldfisk istället...

Folk ibland alltså.... :rofl: fast nu blev jag nyfiken, hur ser Bobber ut? Jag har nog glömt :o

Min jycke fick för ett tagsen frågan om han inte var en husky. Alltså. :confused: Hur man misstar en collie för husky har jag ingen aning om men tja.

Meh hallå! En katt och en varg! Det ser väl vem som helst? :confused:

CD7CC09B-1B5E-45C8-A7C9-FCE6563C6735_zps6bsdlctl.jpg

Så fodertiken vi tittar på just nu fyller 4 år i maj. Hur svårt är det för en 3/4 åring att anpassa sig? Har alltid läst på om valpar och så, men känner mig helt som en nybörjare när det gäller vuxen omplacering :D

Tvivlar ändå på att Tinja löper... En kollega vars tik löpte kunde inte ens gå in till en viss hanhund utan att han skulle rida på henne. Händer aldrig annars. Men mig reagerar han inte ett dyft på. Ingen annan hanhund på dagiset reagerar på mig heller, eller på där Tinja varit/är.

Argh, ovissheten gör mig tokig!

Nu är Floyd dubbelreggad i SKK också.
Herregud, jag har aldrig sett ett så tomt regpapper i hela mitt liv :laugh: inte ens mitt namn som ägare, eller namnet på uppfödaren hade de bemödat sig om att fylla i! Kennelprefixet förstår jag så klart eftersom det inte är reggat hos SKK, men namn och adress kunde de ju fyllt i. Det gör de väl på andra som inte är reggade uppfödare?
Nog för att de inte är förtjusta i SJR, men att det var så här illa trodde jag inte :D
749 pix för regpapper helt utan bläck :p undrar om det är invävt guldtrådar?

Tvivlar ändå på att Tinja löper... En kollega vars tik löpte kunde inte ens gå in till en viss hanhund utan att han skulle rida på henne. Händer aldrig annars. Men mig reagerar han inte ett dyft på. Ingen annan hanhund på dagiset reagerar på mig heller, eller på där Tinja varit/är.

Argh, ovissheten gör mig tokig!

Ladda börjar bli svullen och tvätta sig typ en månad innan löp :) jag tror alltid att det är igång tidigare än vad det är, men får nog börja inse att så inte är fallet :p hon är fortfarande lite svullen, trots att hon slutade löpa i slutet av november. Skendräktig nu också, stackars Floyd får stå ut med både det ena och det andra just nu :cool:

Så fodertiken vi tittar på just nu fyller 4 år i maj. Hur svårt är det för en 3/4 åring att anpassa sig? Har alltid läst på om valpar och så, men känner mig helt som en nybörjare när det gäller vuxen omplacering :D
Inte alls.
Jag har "samlat på" omplaceringar av olika raser de senaste 15 åren och ingen av dem har haft svårt att anpassa sig.

Inte alls.
Jag har "samlat på" omplaceringar av olika raser de senaste 15 åren och ingen av dem har haft svårt att anpassa sig.

Känns skönt att höra!

Vad jag vet har uppfödaren mest ställt tiken. Jag vill gärna testa lite rallylydnad och nosework och hoppas hon kommer tycka att det är helt okej :D

Nu väntar jag bara svar från uppfödaren... väntar och väntar. Blir nervös :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 566
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar