Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ladda börjar bli svullen och tvätta sig typ en månad innan löp :) jag tror alltid att det är igång tidigare än vad det är, men får nog börja inse att så inte är fallet :p hon är fortfarande lite svullen, trots att hon slutade löpa i slutet av november. Skendräktig nu också, stackars Floyd får stå ut med både det ena och det andra just nu :cool:
Nyss sprang det fram en lös! okastrerad hanhund till Tinja på jobbet när jag var på väg ut på lunchpromenad. De känner varandra sen tidigare men han betedde sig precis som vanligt, skulle inte flörta eller något.

Då kan det ju vara så att hon bara är på väg in i löp. Får hoppas på det.

Nyss sprang det fram en lös! okastrerad hanhund till Tinja på jobbet när jag var på väg ut på lunchpromenad. De känner varandra sen tidigare men han betedde sig precis som vanligt, skulle inte flörta eller något.

Min håller på och kissar jätteofta, tvättar sig massor osv typ en-två månader innan löpet. Så det är nog bara att det är dags snart. :)

Jag trodde att Ebrah löpte första gången ca 1-2 månader innan hon faktiskt gjorde det. Hon betedde sig som om hon löpte och några hanhundar var lite mer intresserade än vanligt. Jag brukar tro att mina hundar börjar löpa innan de gör det, så jag antar att det mest är så att jag är uppmärksam och reagerar lite väl mycket när något beteende skiljer sig från det vanliga. Det märks så dåligt när de löper, så jag har börjat reagea även på små tecken :p

I dag blev det Crigas tur att testa och dra i nomesele. Mamma Mu och Skägget fick följa med som draghjälp då hon gärna går fot vid sidan. Hon fattade galoppen rätt snabbt. Efter några kilometer kunde jag släppa lös Mamma Mu (mina ben och röven var rätt trötta då :p) och då fixade hon det riktigt bra själv.
8 km på 1 timme och en kvart.
Jag lär ha träningsvärk i morgon :grin:

3 veckor kvar och ptja.. Blir det några valpar, så blir det inte många, men just nu lutar jag åt att något hänt och att det inga valpar blir och är det som jag tror så blir det parning igen på nästa löp, men då med en annan hane och på hemmaplan!

3 veckor kvar och ptja.. Blir det några valpar, så blir det inte många, men just nu lutar jag åt att något hänt och att det inga valpar blir och är det som jag tror så blir det parning igen på nästa löp, men då med en annan hane och på hemmaplan!
Men åååh... vad trist :(

Tinja har börjat löpa! Och hon är inte i höglöp, utan det började idag. Såg små fläckar på det vita lakanet på bädden i hennes box på jobbet när jag gick in för att hämta henne på lunchen, men var inte helt hundra på om det var hennes, eftersom jag lika gärna kunde ha missat dem när jag stoppade in henne på morgonen. Boxen står ju till kundernas förfogande under helgen, så jag tänkte att det kunde ju rent teoretiskt vara någon annans hunds fläckar.

Men nu när jag kom hem så tvättade hon sig väldigt, och då vände jag på henne. Tänk vad glad man kan bli över blod i pälsen :rofl:

Kexet har blivit framröstad till finaste hunden i pojkvännens guild, en titel vi tar emot med öppna armar då vi aldrig tidigare vunnit något :angel::D Tydligen hade hans glansiga päls gett den vinnande titeln:D

Vi fick ett litet genombrott i nose worken igår, haft stora problem med att han vill slå på behållarna med lukt och inte använt nosen, men igår knäckte vi nöten om hur vi skulle få honom att lukta. Så idag gjorde han ett jätte fint jobb med nosen, och han verkar förstått grejen med lukten.

Men åååh... vad trist :(
Mycket, men med tanke på strulet där hos hanen så kan jag väl inte påstå att jag är speciellt förvånad över att det inte blir många, om några alls. Förvånad blir jag om där är fler än 2-4 stycken, för inte ett enda hjärtljud har jag lokaliserat än och jag tycker heller inte att hon fyllt ut så mycket som hon borde, så OM där finns några så ligger de långt fram, utom räckhåll för stetoskopet.

Tinja har börjat löpa! Och hon är inte i höglöp, utan det började idag. Såg små fläckar på det vita lakanet på bädden i hennes box på jobbet när jag gick in för att hämta henne på lunchen, men var inte helt hundra på om det var hennes, eftersom jag lika gärna kunde ha missat dem när jag stoppade in henne på morgonen. Boxen står ju till kundernas förfogande under helgen, så jag tänkte att det kunde ju rent teoretiskt vara någon annans hunds fläckar.

Men nu när jag kom hem så tvättade hon sig väldigt, och då vände jag på henne. Tänk vad glad man kan bli över blod i pälsen :rofl:

Vänta bara till den dagen du har planerat att para och tiken börjar löpa.
Då korkar man upp champangen typ :D

I eftermiddags kom de sista handlingarna runt Lilla S. Nu har försäkringsbolaget fått allt från Sverige och Tyskland. Har pratat med ombudet som nu åter igen skulle lägga fram ärendet till sin chef. Hoppas detta är över snart men fan, det känns skit. Älskade lilla hund :cry:

I eftermiddags kom de sista handlingarna runt Lilla S. Nu har försäkringsbolaget fått allt från Sverige och Tyskland. Har pratat med ombudet som nu åter igen skulle lägga fram ärendet till sin chef. Hoppas detta är över snart men fan, det känns skit. Älskade lilla hund :cry:

KRAM :cry:

Inget svar från uppfödaren idag gällade fodertiken jag vill ta hem. Tråkigt, känns som att det inte blir något... Annars kan jag tycka att de borde ha skrivit till mig som lovat.

Vill så gärna :cry:

Kram och usch :heart:heart:cry:

Inget svar från uppfödaren idag gällade fodertiken jag vill ta hem. Tråkigt, känns som att det inte blir något... Annars kan jag tycka att de borde ha skrivit till mig som lovat.

Vill så gärna :cry:
Ha lite is i magen, alla är inte så internetberoende som en annan :angel:

Jag har gått hela helgen och väntat på film på en unghund jag är nyfiken på, men mailboxen ekade tom. Idag kom filmen. Värt väntan!

Ush vad tungt, att ni har orkat ha kvar henne så länge efter att ha "fattat beslutet" mentalt. Jag hade nog dött inombords av att ha en livsglad unghund hemma som jag visste skulle avlivas för nått hon själv inte kände av än :cry:

Usch, vilket helvete. :cry: Lilla skruttan. Stor kram!

Ha lite is i magen, alla är inte så internetberoende som en annan :angel:

Jag har gått hela helgen och väntat på film på en unghund jag är nyfiken på, men mailboxen ekade tom. Idag kom filmen. Värt väntan!

Nej, får tänka så! Är bara så van att uppfödaren är väldigt kontaktbar på facebook. Men hon har valpar hemma som inte är många veckor så jag antar att mycket har med det att göra :D

Det här med tålamod är som sagt inte min grej:cautious:
Vill bara få bekräftat att vi kan ta hem henne på prov. Har en jäkla bra känsla av den här tiken. Annars skulle jag inte överväga att ta hem en vuxen hund! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 565
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar