Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
I eftermiddags kom de sista handlingarna runt Lilla S. Nu har försäkringsbolaget fått allt från Sverige och Tyskland. Har pratat med ombudet som nu åter igen skulle lägga fram ärendet till sin chef. Hoppas detta är över snart men fan, det känns skit. Älskade lilla hund :cry:

Lilla stumpan :cry: :heart

I eftermiddags kom de sista handlingarna runt Lilla S. Nu har försäkringsbolaget fått allt från Sverige och Tyskland. Har pratat med ombudet som nu åter igen skulle lägga fram ärendet till sin chef. Hoppas detta är över snart men fan, det känns skit. Älskade lilla hund :cry:
:heart

Fy fasen :cry:

Fina lilla S! Kram :heart

Mamma Mu löper!! Över en månad för tidigt.
Skitskumt. Hon löper som en klocka 2 ggr per år. Alltid samma månader. Nu är det bara 4,5 månad sen sist.
Hoppas det hinner gå över innan vi åker till fjällen för stugan består av ett enda stort rum och Skägget ska ju också med :crazy:

Sjuk idag. Alltså jag har världens tålmodigaste och finaste hundar.
Jag har en tendens att sova länge när jag är sjuk. Normalt sett sover jag aldrig längre än till 9 även om det är helg, men oftast är jag uppe runt 8.

Idag sov jag till halv 11 med 38,5 graders feber. Tinja har alltså inte varit ute sen halv 10 kvällen innan och inte fått mat. Benji hade ju inte heller varit ute. Men inte ett pip från dem. Ingen hade försökt väcka mig. Finaste, tålmodigaste hundarna :love:

Det var bara att dra på sig kläder och gå ut. De fick söka lite godis i skogen som ett 'förlåt för besväret' :heart

Så då har jag skrivit med den uppfödaren vars tik vi ville ta hem på foderavtal. Vi har pratat mer om tiken och om avtalsfrågor idag. Fått veta att vi får hämta henne när som helst fr.o.m. 26e februaru typ. Provtid var en självklarhet tyckte ägaren, så det var skönt att höra i och med att det var vårt krav på att ta hem tiken. :D

Så ikväll ska vi få en kopia på foderavtal så att vi kan läsa igenom och se till att allt ser bra ut. Så om inget superdrastiskt händer så blir jag med vuxen foderhund i början av mars :nailbiting:

Så då har jag skrivit med den uppfödaren vars tik vi ville ta hem på foderavtal. Vi har pratat mer om tiken och om avtalsfrågor idag. Fått veta att vi får hämta henne när som helst fr.o.m. 26e februaru typ. Provtid var en självklarhet tyckte ägaren, så det var skönt att höra i och med att det var vårt krav på att ta hem tiken. :D

Så ikväll ska vi få en kopia på foderavtal så att vi kan läsa igenom och se till att allt ser bra ut. Så om inget superdrastiskt händer så blir jag med vuxen foderhund i början av mars :nailbiting:

FETGILLA! Vad roligt!! Whoohoo :D

Grattis!
Hör av dig om du vill gå promenader sen :up:

Någon....?
Varför vill man inte att valpen man köper ska vara vaccinerad:confused:

Meehh nu får du ju berätta mer vad dem kläckte ur sig :grin:

Hunden skulle vara långhårig och heta Prins:meh:

Inte ett ljud om vilka mentala egenskaper som önskades.

Eftersom vi har det avelsmål som vi har är det totalt otänkbart att sälja ovaccinerat. En ovaccinerad hund kommer aldrig att få tävla, gå kurs eller släppas in på våra MH och kennelläger (för vi skyr ovaccinerade hundar som pesten eftersom vi avlar)
Sälja hundar vi inte kan följa är inte vår grej.

Hunden skulle vara långhårig och heta Prins:meh:

Inte ett ljud om vilka mentala egenskaper som önskades.

Eftersom vi har det avelsmål som vi har är det totalt otänkbart att sälja ovaccinerat. En ovaccinerad hund kommer aldrig att få tävla, gå kurs eller släppas in på våra MH och kennelläger (för vi skyr ovaccinerade hundar som pesten eftersom vi avlar)
Sälja hundar vi inte kan följa är inte vår grej.
Haha ja jäklar vilka krav på hunden, lånhårig och döpas till Prins :rofl::rofl::rofl::rofl: skulle nog gissa på att den texten gick ut som massmail till schäfer uppfödare :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar