Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten... Spot the puppy :rofl:
12805960_10205463379731969_2286282697421080179_n.jpg

Lilla kamo-räv.

Ush vad tungt, att ni har orkat ha kvar henne så länge efter att ha "fattat beslutet" mentalt. Jag hade nog dött inombords av att ha en livsglad unghund hemma som jag visste skulle avlivas för nått hon själv inte kände av än :cry:

Vi ville att ärendet skulle hamna på "alla experters bord" för att få en så rättvis bedömning som möjligt vilket ställde till det när de sen inte var helt eniga.
I höstas var hon skitjobbig rent sagt. För mycket hund för att hålla stilla. Jag har vänt ut och in på hjärnan med att stimulera henne i olika sökövningar. Men efter löpet....åh shit vilken hund hon har blivigt. Det är så surt och sorgligt allt ihop. Hon hade verkligen kunnat tillföra den Svenska aveln något. Och samtidigt så förbaskat go.
Tror dock inte att vi kommer få ut något för henne mer än veterinärkostnaderna då, men det känns iaf bra att vi har undersökt alla chanser.

Vi ville att ärendet skulle hamna på "alla experters bord" för att få en så rättvis bedömning som möjligt vilket ställde till det när de sen inte var helt eniga.
I höstas var hon skitjobbig rent sagt. För mycket hund för att hålla stilla. Jag har vänt ut och in på hjärnan med att stimulera henne i olika sökövningar. Men efter löpet....åh shit vilken hund hon har blivigt. Det är så surt och sorgligt allt ihop. Hon hade verkligen kunnat tillföra den Svenska aveln något. Och samtidigt så förbaskat go.
Tror dock inte att vi kommer få ut något för henne mer än veterinärkostnaderna då, men det känns iaf bra att vi har undersökt alla chanser.
Beklagar verkligen hela soppan ni hamnat i :(

Vill bara visa upp hur fin min Calibra blev i sin nya Björkis.
Hon själv börjar också bli riktigt snygg i kroppen, har fått sin fars kroppstyp. För att vara en 8-månadershund så har hon växt väldigt jämt och fint. Någon centimeter till eller två på höjden och 2-3 kg muskler så kommer hon bli mums. :love:
16427427_411443885868980_8301053848239990404_n.jpg

16425992_411443912535644_5547123567770250209_n%201.jpg

I eftermiddags kom de sista handlingarna runt Lilla S. Nu har försäkringsbolaget fått allt från Sverige och Tyskland. Har pratat med ombudet som nu åter igen skulle lägga fram ärendet till sin chef. Hoppas detta är över snart men fan, det känns skit. Älskade lilla hund :cry:
Jag kan bara citera toughcookie och migo. Satan så tufft. Det var jobbigt nog när Prinsessan var utdömd - men hon hade haft ett långt liv (och hade inget värde för schäfrarnas framtid). S är ju bara en liten Skrutta (ont i hjärtat) som skulle kunna gjort framtidens schäfrar lite bättre (ont i hjärnan). Kram Voff

I eftermiddags kom de sista handlingarna runt Lilla S. Nu har försäkringsbolaget fått allt från Sverige och Tyskland. Har pratat med ombudet som nu åter igen skulle lägga fram ärendet till sin chef. Hoppas detta är över snart men fan, det känns skit. Älskade lilla hund :cry:
biteme_bigarmhug.gif

Vill bara visa upp hur fin min Calibra blev i sin nya Björkis.
Hon själv börjar också bli riktigt snygg i kroppen, har fått sin fars kroppstyp. För att vara en 8-månadershund så har hon växt väldigt jämt och fint. Någon centimeter till eller två på höjden och 2-3 kg muskler så kommer hon bli mums. :love:
16427427_411443885868980_8301053848239990404_n.jpg

16425992_411443912535644_5547123567770250209_n%201.jpg

Hon ser väldigt fin ut och selen passar ju jättebra!

Dygn 58 och uppfödaren har helt gett upp hoppet om att det är valpar i tiken vi köar på :cry:
Allt var så lovande, minst två personer hade känt valpsparkar och tiken fick förändrat beteende och började samla föremål. Nu har de inte känt någon rörelse på 5 dagar tyvärr och hon är fortfarande ganska smal.
Jag själv har inte helt slutat hoppats än, jag hoppas att det kanske är 1-2 valpar som kanske ligger på ett sätt att man inte känner några rörelser? Men det är nog bara för att jag är okunnig och vill det här så himla mycket som jag inte gett upp hoppet helt :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 565
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24