R
Raderad medlem 94602
BeklagarIdag har vi sagt farväl till gammelkatten, 18,5 år gamla Misty. Tungt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
BeklagarIdag har vi sagt farväl till gammelkatten, 18,5 år gamla Misty. Tungt
Tack!Beklagar
Min sista shar-pei gillade katter och katter även henne. Det fanns katter i området som blev så glada att se henne att dom sprang fram och hälsade.....tills dom såg att kompisens hund var med, då fräste dom och försvann. Trots att han aldrig gjorde någotKonstigt nog så har dom flesta av mina hundar älskat katter utom kattdödaren (min 1a dobbistik) varför dom gör det vet jag inte ,vi träffar sällan katter pga att jag är allergisk
Det normala beteendet är ju att dom fräser,det triggade tyvärr bara kattdödaren,dock rörde hon aldrig innekatter,fast i gengäld fick jag köpa 2 nya angorahamstrar när min mamma inte passade henne tillräckligt väl.Min sista shar-pei gillade katter och katter även henne. Det fanns katter i området som blev så glada att se henne att dom sprang fram och hälsade.....tills dom såg att kompisens hund var med, då fräste dom och försvann. Trots att han aldrig gjorde något
OpsDet normala beteendet är ju att dom fräser,det triggade tyvärr bara kattdödaren,dock rörde hon aldrig innekatter,fast i gengäld fick jag köpa 2 nya angorahamstrar när min mamma inte passade henne tillräckligt väl.
Japp,det var det jag sa också när jag skällt klart på min mamma,samma dag slank det även med en hel klassisk midsommartårta så när som på 2 jordgubbar hon var nog mätt då
Japp,det var det jag sa också när jag skällt klart på min mamma,samma dag slank det även med en hel klassisk midsommartårta så när som på 2 jordgubbar hon var nog mätt då
Hahaha verkligen!
Men tack så hemskt mycket! Testet ska eventuellt vara i Lund så vi kanske ses då Det är min schnauzer som ska gå testet så han är ingen brukshund (och ingen framtida avelshund heller då han har underbett). Testet görs främst för uppfödarens och rasens skull. Ska bli intressant att se om han beter sig så som jag tänker att han kommer göra
Men BPH är rätt nytt eller? Har inget minne om att det snackades om att gå test med sällskapshundar när min terrier var ung för 10 år sedan. Men det kanske var jag som aldrig lyssnade på den infon för terriern var rädd för allt som liten så jag hade aldrig gått ett sånt test med honom.
Fast hästen har ju så mycket mera hals,både i längd och muskelmassa.
Munkorg finns ju också.
Nu blev jag tveksam - det kanske var i den gruppen Dom är lika galna i båda just nu ju
Hunden i filmen lyfter från marken. Det är oftast de som ska vara så svåra att hålla i sina våldsamma utfall att det är omöjligt att hålla dem utan nosgrimma. Om hunden inte är magisk går det lika bra att vända den i luften med en frontknäppt sele, med så gott som noll skaderisk. Visst, en magisk hund kan spjärna emot även i luften (men klarar det inte om man fäster i akilleshälen ansiktet), men de flesta hundar är inte magiska.
Annars är väl en calming cap eller liknande ett utmärkt verktyg för att transportera en hund genom en miljö där den måste vara men inte klarar av. Inga repetitioner av fel beteenden eller associationer, ingen skaderisk, och inga svårigheter att hålla hunden.
Men då lär den sig såklart ingenting, för det gör ju inte ont när den gör fel...
Fast syftet med haltin i den situationen är som jag förstod det att hunden ska kunna dras mot ögonkontakt och belöning för att inte låsa sig med blicken på den andra hunden. Inte som korrigering eller straff. Och ärligt talat tycker jag inte hunden ser straffad ut. Den minskar inte direkt i beteende när den hoppar runt utan minskar när hon tar in den och börjar mata med godis. Jag är heller inte säker på att hunden tyckte att det gjorde ont. Det är för svårt att se men jag tycker det ser ut som att selen tar i ganska tidigt och vrider framkroppen.
Känner mig som världens sämsta hundägare som inte kan skydda min hund. Min lilla svarta blev just biten, hon älskar alla andra hundar så det var hon som absolut ville fram och hälsa när hunden kom. Mupphunden är inte alls lika förtjust så höll sig i bakgrunden tills det small, ingen ger sig minsann på hans tjej ostraffat. Hoppas verkligen inte att det blir några men, men tiken är tuff och ständig optimist så det är nog snarare hanen som blir mer reserverad och utåtagerande.
Helt okej tror jag, blev några hål som jag tvättade så hoppas vi att de läker fint.Usch så jobbigt!
Hur är det med henne?
Jag tycker hundarna du beskriver låter väldigt bra ur synpunkt "skaka av sig det som hänt", dock! En optimist kommer inte att ta åt sig, det var en dum hund men alla andra är precis lika OK som de var innan. Och om hanen är typen som låter henne ta kontakter, då kommer han att fortsätta vänta på hennes omdöme tror jag.
Helt okej tror jag, blev några hål som jag tvättade så hoppas vi att de läker fint.
Ser när jag läser om min text att det nog är lätt att få det intrycket men nej, tyvärr är han mera typen som agerar först och ställer alla frågor sedan. Han har svårt för framspringande hundar och försvarar gärna tiken oavsett om hundarna är vänligt sinnade eller inte (hon verkar bara bli glad oavsett). Han skötte sig dock under omständigheterna väldigt bra igår, avbröt direkt när ägaren fick tag i sin hund, lugnade ner sig snabbt och kunde leka på väg därifrån.
Idag har vi sagt farväl till gammelkatten, 18,5 år gamla Misty. Tungt