Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ont i ryggen. Kan inte kolla åt sidorna, inte vrida mig åt sidorna, inte böja mig ner.
Att gå ut och gå med hundarna på dagis idag var tortyr. Minsta ryck och det bara BRANN i ryggen :cry:

Så fin! Är den reggad i skk?
En bekant till mig har en fralla som också har så fin nos, men han är en oreggad import från.. Tjeckien kanske? Synd, han hade behövts i aveln med den näsan.
Mina är ju Ungern stammade och några Polen födda med Ungerskt/tjeck/slovak blod i botten.
Uppfödarna där nere skrattar hela vägen till banken när jag utan prut har avlastat dom från deras "fula" hundar :D

Mina är ju Ungern stammade och några Polen födda med Ungerskt/tjeck/slovak blod i botten.
Uppfödarna där nere skrattar hela vägen till banken när jag utan prut har avlastat dom från deras "fula" hundar :D

De verkar ha bättre näsor där nere!
Haha :D Men du reggar dem här i Sverige sedan då?

Alla importer som går i avel är omreg ,utom min gamla hane (som för övrigt är pappa till valpen ovan)
Och om någon undrar varför han inte är omreg trots snart 8 år i Sverige så blev jag urförbannad på SKK när dom inte vill regga hans hälsotester (HD,ED,Patella,ögon, UA och ul:ad trakialsystemet nos-lunga UA ) med ursäkten att rasen har inget bekämpningsprogram.
Sen är han ovanpå det testikel röntgad och sperma % :o av uppfödaren.

Ja dom måste ju det,då det är varmare där nere annars dör dom,antar att din vän köpt sin fralla från hon i skåne,lite synd att hon sket i stamtavlorna då flertalet av det hon köpte/smugglade? in faktiskt kom från pappers uppfödare,har träffat ett flera av dom och hade även en kullsyster till en kull hon köpte flera av (min har stamtavla)

Alla importer som går i avel är omreg ,utom min gamla hane (som för övrigt är pappa till valpen ovan)
Och om någon undrar varför han inte är omreg trots snart 8 år i Sverige så blev jag urförbannad på SKK när dom inte vill regga hans hälsotester (HD,ED,Patella,ögon, UA och ul:ad trakialsystemet nos-lunga UA ) med ursäkten att rasen har inget bekämpningsprogram.

Ja dom måste ju det,då det är varmare där nere annars dör dom,antar att din vän köpt sin fralla från hon i skåne,lite synd att hon sket i stamtavlorna då flertalet av det hon köpte/smugglade? in faktiskt kom från pappers uppfödare,har träffat ett flera av dom och hade även en kullsyster till en kull hon köpte flera av (min har stamtavla)

Dålig stil av SKK :down: Som om de inte har problem utan att ha ett bekämpningsprogram.. :wtf:

Ja, det kan nog stämma, hon hämtade honom i skåne i alla fall och importören hävade att han var renrasig - men det gör ju många. Hunden fyllde fyra nu i december.
Det är en jättetrevlig hund i alla fall, som orkade hänga med Ladda rätt bra på busrejs under sommaren :) Väldigt synd att hon inte propsade på stamtavla om det nu är så att det faktiskt fanns en.
Jag har bara förutsatt att det var en smuggelhund :p

Dålig stil av SKK :down: Som om de inte har problem utan att ha ett bekämpningsprogram.. :wtf:

Ja, det kan nog stämma, hon hämtade honom i skåne i alla fall och importören hävade att han var renrasig - men det gör ju många. Hunden fyllde fyra nu i december.
Det är en jättetrevlig hund i alla fall, som orkade hänga med Ladda rätt bra på busrejs under sommaren :) Väldigt synd att hon inte propsade på stamtavla om det nu är så att det faktiskt fanns en.
Jag har bara förutsatt att det var en smuggelhund :p
Tror inte det,hon hade både paragraf 16 tillstånd och införseltillstånd för 100 hundar/år och på den tiden fick man ta in hundar mellan 8-12 v om dom kom från rabiesfria länder.
Det var förvaringen av alla hundar hon rök på då länsstyrelsen gjorde en påhälsning.

Jag är så jäkla nöjd och glad,sista kullen frallor har så bra näsor som det går att få utan att blanda dom med annan ras,sen att dom ser ut som boxrar i nyllet det skiter både jag o köparna i.
Här är en kull syster till hanen jag visade tidigare.
doris.jpg
Så galet söt och vilka härliga öppna näsborrar :love:

Fast om hunden inte finns inreggad hos SKK, så finns ju ingen hund att registrera hälsoundersökningar för. Utlandsreggade hundars resultat ska ju reggas i det land där de själva är registrerade ;)
Alla HD, ED, patella och ögonresultat registreras helt oavsett om rasen har bekämpningsprogram eller inte (trakialsystemet nos-lunga har jag ingen aning på om det reggas per automatik, så där säger jag inget). Har någon sagt något annat, så är denne väldigt okunnig.

Fast om hunden inte finns inreggad hos SKK, så finns ju ingen hund att registrera hälsoundersökningar för. Utlandsreggade hundars resultat ska ju reggas i det land där de själva är registrerade ;)
Alla HD, ED, patella och ögonresultat registreras helt oavsett om rasen har bekämpningsprogram eller inte (trakialsystemet nos-lunga har jag ingen aning på om det reggas per automatik, så där säger jag inget). Har någon sagt något annat, så är denne väldigt okunnig.
Han finns med på hunddata då han är pappa till flera kullar,och infon jag fick var att nej dom reggar inte hans resultat då det ej behövs för rasen.
Så alla hans barn får istället kopior på röntgen/test resultaten.

Han finns med på hunddata då han är pappa till flera kullar,och infon jag fick var att nej dom reggar inte hans resultat då det ej behövs för rasen.
Så alla hans barn får istället kopior på röntgen/test resultaten.
Det gör många hundar som inte ens finns i landet, men om de inte är reggade i SKK så förs inga resultat in. Just för att de inte är reggade i SKK och har någon sagt något annat om just HD, ED, patella och ögon så är de okunniga och inget annat.

Det gör många hundar som inte ens finns i landet, men om de inte är reggade i SKK så förs inga resultat in. Just för att de inte är reggade i SKK och har någon sagt något annat om just HD, ED, patella och ögon så är de okunniga och inget annat.
Vilken del av jag reggade honom INTE i skk pga att dom sa att hans hälsotest resultat inte kommer att visas på hunddata,pga rasen missade du.
Oavsett om någon gett mig felaktiga uppgifter eller inte (reg avd o vet avd s info) såvalde jag att inte regga honom EFTER den infon.
Alla papper,röntgen bilder mailades till dom.

Tycker det är jobbigt när man börjar inse att ens hund börjar bli riktigt gammal... :(
Fortfarande pigg och glad, framåt och utan krämpor, men har börjat höra och se väldigt dåligt, och blivit skotträdd :(, aldrig varit innan, men antar att det har med den, numera dåliga hörseln att göra?

Jag har haft två hemska dagar. Halvblodet nödslaktades igår, och killen som kom och sköt hade inte tid att stycka. Det vill säga jag fick kliva ur alla känslorna och ställa mig att stycka själv:arghh::cry::crazy:

Jag vägrar skicka fint kött till destruktion och sen själv köpa hem slaktrester för att fodra hundar med, så bara att bita ihop och ta vara på den resurs kroppen faktiskt är.

Nu är ena storfrysen full, hundarnas magar som badbollar och både jag och gammelstoet sörjer djupt. Hon tycker inte alls att connemaran är likvärdigt sällskap :cautious::cry:

Usch så hemskt :(

Så starkt och fint gjort :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 574
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar