Jodå, men har hållit på så länge nu att tre av fyra trotjänare har vandrat vidare, så intresset falnar i takt med att sorgen och saknaden tar över. Sorgsamt att förlora hästvänner man haft i >10 år Nu är iaf kompistrion återförenade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, men har hållit på så länge nu att tre av fyra trotjänare har vandrat vidare, så intresset falnar i takt med att sorgen och saknaden tar över. Sorgsamt att förlora hästvänner man haft i >10 år Nu är iaf kompistrion återförenade.
Jag slaktar ju ganska mycket lamm, så är lite avtrubbad. Och hur jobbigt det än var så hade det varit värre att låta honom gå till destruktion!
Jo, men inte om den inte veterinärbesiktas vid slakt. De får bara ta in besiktade och stämplade kroppar på styckerierna. Nu handlade det om en häst som inte åkt låda på 10 år, som hade ont och behövde få somna in så fort som möjligt, här hemma. Kompromiss helt enkeltBeklagar förlusten
Går det inte att skicka en häst på styckning och sedan få åter köttet? Så som man kan göra med lamm till exempel.
Jag har lärt mig detta en gång i tiden men uppenbarligen fastnade det inte
Så tråkigt att behöva ta bort en hjärtevän, beklagarJag har haft två hemska dagar. Halvblodet nödslaktades igår, och killen som kom och sköt hade inte tid att stycka. Det vill säga jag fick kliva ur alla känslorna och ställa mig att stycka själv
Jag vägrar skicka fint kött till destruktion och sen själv köpa hem slaktrester för att fodra hundar med, så bara att bita ihop och ta vara på den resurs kroppen faktiskt är.
Nu är ena storfrysen full, hundarnas magar som badbollar och både jag och gammelstoet sörjer djupt. Hon tycker inte alls att connemaran är likvärdigt sällskap
Jo, men inte om den inte veterinärbesiktas vid slakt. De får bara ta in besiktade och stämplade kroppar på styckerierna. Nu handlade det om en häst som inte åkt låda på 10 år, som hade ont och behövde få somna in så fort som möjligt, här hemma. Kompromiss helt enkelt
Det är iaf inte så kallt här nere. Hoppas de hittar honom snart.Fy... En bekants saluki har sprungit bort. En ung hane som var lös och skadade sig på något vis. Han sprang iväg istället för till husse och nu hittar de honom inte. Han har varit borta sedan igår eftermiddag... Tyvärr är det för långt från mig för att jag ska kunna hjälpa till att leta (mellan Kalmar/Växjö)
Det är åtminstone en efterlysning uppe på facebook och husse letar ju som en tok nu med några vänner. Jag hoppas verkligen att det slutar bra...
Jag har haft två hemska dagar. Halvblodet nödslaktades igår, och killen som kom och sköt hade inte tid att stycka. Det vill säga jag fick kliva ur alla känslorna och ställa mig att stycka själv
Jag vägrar skicka fint kött till destruktion och sen själv köpa hem slaktrester för att fodra hundar med, så bara att bita ihop och ta vara på den resurs kroppen faktiskt är.
Nu är ena storfrysen full, hundarnas magar som badbollar och både jag och gammelstoet sörjer djupt. Hon tycker inte alls att connemaran är likvärdigt sällskap
Jag är så jäkla nöjd och glad,sista kullen frallor har så bra näsor som det går att få utan att blanda dom med annan ras,sen att dom ser ut som boxrar i nyllet det skiter både jag o köparna i.
Här är en kull syster till hanen jag visade tidigare.