Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå, men har hållit på så länge nu att tre av fyra trotjänare har vandrat vidare, så intresset falnar i takt med att sorgen och saknaden tar över. Sorgsamt att förlora hästvänner man haft i >10 år Nu är iaf kompistrion återförenade.
IMG_0633.jpg
:heart

Jodå, men har hållit på så länge nu att tre av fyra trotjänare har vandrat vidare, så intresset falnar i takt med att sorgen och saknaden tar över. Sorgsamt att förlora hästvänner man haft i >10 år Nu är iaf kompistrion återförenade.
IMG_0633.jpg

Beklagar :(:heart

Jag slaktar ju ganska mycket lamm, så är lite avtrubbad. Och hur jobbigt det än var så hade det varit värre att låta honom gå till destruktion! :(

Beklagar förlusten :(

Går det inte att skicka en häst på styckning och sedan få åter köttet? Så som man kan göra med lamm till exempel.
Jag har lärt mig detta en gång i tiden men uppenbarligen fastnade det inte :o

Beklagar förlusten :(

Går det inte att skicka en häst på styckning och sedan få åter köttet? Så som man kan göra med lamm till exempel.
Jag har lärt mig detta en gång i tiden men uppenbarligen fastnade det inte :o
Jo, men inte om den inte veterinärbesiktas vid slakt. De får bara ta in besiktade och stämplade kroppar på styckerierna. Nu handlade det om en häst som inte åkt låda på 10 år, som hade ont och behövde få somna in så fort som möjligt, här hemma. Kompromiss helt enkelt :(

Jag har haft två hemska dagar. Halvblodet nödslaktades igår, och killen som kom och sköt hade inte tid att stycka. Det vill säga jag fick kliva ur alla känslorna och ställa mig att stycka själv:arghh::cry::crazy:

Jag vägrar skicka fint kött till destruktion och sen själv köpa hem slaktrester för att fodra hundar med, så bara att bita ihop och ta vara på den resurs kroppen faktiskt är.

Nu är ena storfrysen full, hundarnas magar som badbollar och både jag och gammelstoet sörjer djupt. Hon tycker inte alls att connemaran är likvärdigt sällskap :cautious::cry:
Så tråkigt att behöva ta bort en hjärtevän, beklagar:heart

Din tanke om köttet har fått mig att tänka om, jag kommer göra likadant om jag får möjlighet när nästa pålle vandrar över. Mina föräldrar kan stycka, min sambo likaså, det värsta är väl att hantera en så stor kropp, både med frysplats och rent praktiskt.
Starkt jobbat, jag tycker det är fint att ta hand om köttet istället för att slänga.

Jo, men inte om den inte veterinärbesiktas vid slakt. De får bara ta in besiktade och stämplade kroppar på styckerierna. Nu handlade det om en häst som inte åkt låda på 10 år, som hade ont och behövde få somna in så fort som möjligt, här hemma. Kompromiss helt enkelt :(

Jag förstår. Usch vilken hemsk situation. Fantastiskt av dig att du ändå klarade att fullfölja uppgiften.

Fy... En bekants saluki har sprungit bort. En ung hane som var lös och skadade sig på något vis. Han sprang iväg istället för till husse och nu hittar de honom inte. Han har varit borta sedan igår eftermiddag... Tyvärr är det för långt från mig för att jag ska kunna hjälpa till att leta (mellan Kalmar/Växjö) :(

Det är åtminstone en efterlysning uppe på facebook och husse letar ju som en tok nu med några vänner. Jag hoppas verkligen att det slutar bra...

Fy... En bekants saluki har sprungit bort. En ung hane som var lös och skadade sig på något vis. Han sprang iväg istället för till husse och nu hittar de honom inte. Han har varit borta sedan igår eftermiddag... Tyvärr är det för långt från mig för att jag ska kunna hjälpa till att leta (mellan Kalmar/Växjö) :(

Det är åtminstone en efterlysning uppe på facebook och husse letar ju som en tok nu med några vänner. Jag hoppas verkligen att det slutar bra...
Det är iaf inte så kallt här nere. Hoppas de hittar honom snart.

Jag har haft två hemska dagar. Halvblodet nödslaktades igår, och killen som kom och sköt hade inte tid att stycka. Det vill säga jag fick kliva ur alla känslorna och ställa mig att stycka själv:arghh::cry::crazy:

Jag vägrar skicka fint kött till destruktion och sen själv köpa hem slaktrester för att fodra hundar med, så bara att bita ihop och ta vara på den resurs kroppen faktiskt är.

Nu är ena storfrysen full, hundarnas magar som badbollar och både jag och gammelstoet sörjer djupt. Hon tycker inte alls att connemaran är likvärdigt sällskap :cautious::cry:
biteme_bigarmhug.gif
eusa_boohoo.gif

Beklagar också, måste varit tungt, @Migo :(

Hade jycken lite lös nu på lunhrundan, tillsammans med lillebror. Dom lekte lite och så, sen kopplades hundarna och så gick vi, så plötsligt ser jag blod på Riley's högeröra. Massor med blod i pälsen också, det droppade och han var besvärad/låg, ville lägga sig ned osv. Snabbkollade men kunde inte hitta något synligt. Blev orolig (hönsmamma som jag är...) och vi skyndade hem där jag kollade igenom honom mer grundligt. Kan inte hitta något sår alls men det blöder :confused: från båda hållen på örat också. Inte lika låg efter kollen, han tyckte då vi skulle leka istället.

Försökte "städa" bort blodet i pälsen men det blöder ju såklart mer då... :(

Jag är så jäkla nöjd och glad,sista kullen frallor har så bra näsor som det går att få utan att blanda dom med annan ras,sen att dom ser ut som boxrar i nyllet det skiter både jag o köparna i.
Här är en kull syster till hanen jag visade tidigare.
doris.jpg

Jag är så jäkla nöjd och glad,sista kullen frallor har så bra näsor som det går att få utan att blanda dom med annan ras,sen att dom ser ut som boxrar i nyllet det skiter både jag o köparna i.
Här är en kull syster till hanen jag visade tidigare.
doris.jpg

Så fin! Är den reggad i skk?
En bekant till mig har en fralla som också har så fin nos, men han är en oreggad import från.. Tjeckien kanske? Synd, han hade behövts i aveln med den näsan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 574
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar