Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
De kan klättra upp och rida utan att få in den. Det blir bara en massa torrjuckande. I bland lite doppande utan att de fastnar.
Hundar funkar inte som människopojkar, de kan spruta en snabbskvätt när de gör ett doppande och de kan stoppa sprutet blixtsnabbt när de inte är inne. Så även om det "bara" blivit en massa dopp så kan det bli valpar ändå:)

Ja, det är jättespännande :p Hemskt jobbigt att inte veta...

15420953_10154259417173666_9200211447525694465_n.jpg

Vad tror ni, går den att stilisera så den funkar som dekal på bilen?

Jupp. :up:

Ammo har fått dra kedjor idag, vilket var kul förutom att det helt för långsamt enligt honom. Det visar sig genom att han skäller alt hoppar runt som en idiot. Det gick dock mkt bättre när han blåst ur sig lite energi. Vi tog en 25 minuters tur, men med låg vikt och Ammo verkar tycka att det var lagom tungt men kul hela vägen. Bra träning!
Nu har han fått ett stort köttben och jag räknar med att han däckar sen ^^

Idag känns det som vi klivit över en liten milstolpe! Under Lex 4,5 åriga liv har kloklippningen varit ett jobbigt moment för honom, men äntligen har det lossnat! Sen matte var klok nog att koppla på hjärnan för en gångs skull och tänka om kring kloklippningen så springer han inte längre och gömmer sig så fort klosaxen kommer fram, utan sitter lugnt och avslappnat kvar!

Han överaskade även mig på ett positivt sätt igår när han fick följa med till djuraffären och kunde bete sig någorlunda ordentligt:D

Idag tog vi en långpromenad i skogen och jag lät Ebrah vara lös en hel del igen, mer än de senaste gångerna då hon fått gå en del i flexi pga tillfällig dövhet :grin: I alla fall, hon höll sig nära, lyssnade på inkallningarna och allt kändes bra.

Så plötsligt for hon iväg som skjuten ur en kanon och jag hann tänka "helvete, det här är inte alls bra!". Visslade ändå på henne, såklart, och då tvärvände hon och kom i lika hög hastighet tillbaka till mig :love: Äntligen fungerar det som det ska igen med inkallningen! När hon sedan skuttat runt vid mig en stund så kopplade jag henne, för att hon inte skulle lockas att hitta på dumheter och så att vi fick sluta när det gick bra. Hoppas att det här håller i sig nu.

Förts gången på rehab med Polly. Överrörlig ja i bogleden, precis som ortopeden sa - men nästan helt jämnt musklad på båda fram så hon har ändå använt sin dåliga sida bra när hon fått röra på sig. Hon har ju som sagt inte haltat sen dygn 2 efter operationen (precis som efter första operationen) och det har skonat en del. Nu ska musklerna dock "pumpas upp" lite så den överrörliga leden får bättre hållfasthet, för ligamenten kommer ju aldrig bli bra då dom var illa skadade och enbart ärrvävnad kommer gå in och göra det lite mer hållbart. Så trots rehabs-fetma (svårt med mataktivering för att hålla hund lugn och still och inte få den gå upp i vikt....) så är hon ändå under fläsket i rätt fin form. Hon har ju lätt att muskla sig och det kanske är hennes räddning ändå och fläsket försvinner nog igen i takt med att vi får öka motionen.

Är stolt då jag fick mycket beröm för miljöstark hund, som klev in i vattentrasken som det var vardagsmat, upp och la sig på vibrationsplattan som om hon gjort sådant förut och bara slappade efter att hon gått runt och kollat in grejer på rehab. Även åkt spårvagn och buss för första gången i sitt 5-åriga liv helt lugnt. Min räsertok är kanon när det väl gäller och underlag i olika former har aldrig stört henne - oavsett om det rör på sig eller inte. Och en mycket bra av-och påknapp :love: Hon tyckte bara det va superkul att få egentid med matte :)

Var och röntgade Milous höfter och armbågar igår, veterinären tyckte att de såg fint ut. Fick ett sms från PostNord nyss som sa att ett brev var skickat från SKK. Kan de gå så fort för dem att läsa av plåtarna och rapportera? Får man inte de brevet rätt i brevlådan? Kan visserligen vara någonting annat, men isåfall har jag ingenaning om vad haha!

Var och röntgade Milous höfter och armbågar igår, veterinären tyckte att de såg fint ut. Fick ett sms från PostNord nyss som sa att ett brev var skickat från SKK. Kan de gå så fort för dem att läsa av plåtarna och rapportera? Får man inte de brevet rätt i brevlådan? Kan visserligen vara någonting annat, men isåfall har jag ingenaning om vad haha!
Brukar stå direkt på avelsdata när det är avläst, innan du får hem svaret. Svaret får du hämta ut har jag för mig.

Brukar stå direkt på avelsdata när det är avläst, innan du får hem svaret. Svaret får du hämta ut har jag för mig.

De uppdaterar hunddata sporadiskt under hela dygnet eller är det endast under natten? Känns ju konstigt att jag ska få något annat från SKK, så det borde vara svaret på röntgen känner jag mest spontant.

De uppdaterar hunddata sporadiskt under hela dygnet eller är det endast under natten? Känns ju konstigt att jag ska få något annat från SKK, så det borde vara svaret på röntgen känner jag mest spontant.

De läser av på onsdagar så inte så konstigt att det kommit till dig idag. SKK skickar aldrig officiella bevis/diplom/stamtavla direkt till brevlåda utan det måste lösas ut hos postombud.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka