Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exteriören står över allt annat för vissa.
Han verkar ju ha noll koll. Först blandar han ihop hanen med tikens pappa. Sen klankar han på tikens fars exteriör och anser hunden spinkig- utan att veta att den är brukschampion och fick ett VG på Mydog i år. Där förlöjligade han sig själv, något en snabb koll på avelsdata hade kunnat hindra:grin:
Att han sen har en massa eget tycke om tikens utseende får han gärna ha, men ofattbart att man kan bedömma en exteriör och prata vinklar på en hund som ligger ner på en bild och på den andra står rätt kass. Den bilden är inte bra på henne. Hon ser väldigt kompakt och tung ut.
På sin korning fick hon mycket fina vitsord för sin exteriör så det är ju bara löjligt att skriva på nätet att hon knappt fått godkänt. Vad vet han om vad som sades vid den:confused:

Skulle aldrig våga sälja en valp till en person som saknar alla spärrar i offentliga forum. Kan ju bli hur mycket skitsnack som hellst om personen sitter och provicerar folk som sen "ger igen".
Jag är med i samma grupp, och han som håller i den är ju definitivt en... Unik person. Han är väldigt.. Hur ska man säga... Mån, om att få ut sin åsikt. Smått excentrisk.

Tycker det är rätt roligt (på ett lite halvt tragiskt sätt) när han lägger ut bilder på bruksschäfrar och försöker få gehör för hur undermåliga de är, och så tycker 90% av kommentarerna att hunden i fråga är skitsnygg :D

Jag är med i samma grupp, och han som håller i den är ju definitivt en... Unik person. Han är väldigt.. Hur ska man säga... Mån, om att få ut sin åsikt. Smått excentrisk.

Tycker det är rätt roligt (på ett lite halvt tragiskt sätt) när han lägger ut bilder på bruksschäfrar och försöker få gehör för hur undermåliga de är, och så tycker 90% av kommentarerna att hunden i fråga är skitsnygg :D
Som i detta fallet. Har fått jättefina komentarer om kullen, både på mail och chatt.

Fick en intressent från ett grannland. En hundtränare som ska utbilda hunden till nån typ av räddningshund. Hade tydligen sålt ett par hundar innan till polisen.
Ja dessa bedrövliga fulschäfrar :p

Som i detta fallet. Har fått jättefina komentarer om kullen, både på mail och chatt.

Fick en intressent från ett grannland. En hundtränare som ska utbilda hunden till nån typ av räddningshund. Hade tydligen sålt ett par hundar innan till polisen.

Jag personligen föredrar ju e-schäfrarna, de passar mig bättre helt enkelt.
Men den där hanen ni parat med är bara för döläcker och en sån som kanske i framtiden (när jag kan tillräckligt mycket för att ha en riktig racer) skulle kunna få mig att konvertera :love:

Bedrövligt, bedrövligt. ;)

Jag personligen föredrar ju e-schäfrarna, de passar mig bättre helt enkelt.
Men den där hanen ni parat med är bara för döläcker och en sån som kanske i framtiden (när jag kan tillräckligt mycket för att ha en riktig racer) skulle kunna få mig att konvertera :love:
Ja, han är något unikt. Han har ju lämnat en del i Danmark men även andra länder och några kullar i Sverige. Vet att det finns en förfrågan till på honom men jag tror inte han kommer lämna så mycket mer...han börjar bli till åren. Hoppas på några trevliga tikar från honom nu som vi kan gå vidare på.
Han är en skittrevlig och ärlig hund. Väldigt komplett i mitt tycke.
Han kommer vara väldigt saknad här när han åker :(

Jag är också med i samma grupp och höll på att dö när jag läste gubbens kommentarer. Råkade kommentera lite och vips det var ju bara tack och hej, eller hålla käften ungefär. Tro om jag blir utkastad ur gruppen nu? Buhu. Not.

Jag är också med i samma grupp och höll på att dö när jag läste gubbens kommentarer. Råkade kommentera lite och vips det var ju bara tack och hej, eller hålla käften ungefär. Tro om jag blir utkastad ur gruppen nu? Buhu. Not.

Jag hade inte en susning om vem han var och trodde först att han var vetbase "admin" i i ett nytt alias.
Jag har aldrig varit aktiv i gruppen så jag viste inte att han gjort sådär förut.
Han har ju reggad kennel själv och jag undrar om det inte strider mot SKKs regler...de har iaf haft någon om etik uppfödare emellan..

Jaja...vilken pajas.

Jag har aldrig haft med rasen att göra,men dom är mycket pigga,sociala och dom 2 små är som sockervadd,så söta så man får tanvärk, tiken är en riktig buse men inte klängig och än har hon inte småhundsbjäbbat.
DSCN1669.jpg

Tiken till vä och minsta hanen till hö.

Det ska inte fastna skit i rumpan normalt sett, men klipper du tar det väldigt lång tid innan pälsen växer ut igen. Förstod inte riktigt om det är både vuxna och valpar du har? Är det en vuxen som det fastnar bajs hos ska du verkligen inte klippa om du tänkt att ställa ut.

Hur många olika raser har du nu?

Jag tycker de verkar vara en superb sällskapshund.

Det är dom! En nerklippt shih-tzu är hur jäkla go som helst. Trevlig mentalitet, friska och långlivade. Tycker det är synd att inte fler som vill ha sällskapshund har upptäckt den rasen!

Chess har fått en ny kompis i form av en kattunge som vi hämtade för 2 veckor sen :p Herre min skapare vad dom härjade i morse när jag försökte klä barnen! Katten har kommit på att Chess inte är ett stort, farligt monster utan snäll och rolig, detta till Chess stora lycka som försökt leka med denna lilla kattungen sen vi hämtade henne :rofl: Ni kan tänka er 30 kg klumpig hoffe som springer fram och tillbaka mellan köket och tvrummet!

Jag hade inte en susning om vem han var och trodde först att han var vetbase "admin" i i ett nytt alias.
Jag har aldrig varit aktiv i gruppen så jag viste inte att han gjort sådär förut.
Han har ju reggad kennel själv och jag undrar om det inte strider mot SKKs regler...de har iaf haft någon om etik uppfödare emellan..

Jaja...vilken pajas.
Fick också känslan av den där vetbase snubben! Suck, riktigt nöt iaf.

Fick också känslan av den där vetbase snubben! Suck, riktigt nöt iaf.
Ja nöt verkligen.
Just grunden till denna diskussionen finner jag harmlös egentligen då samtliga hundar uppfyller rasens exteriöra krav.
Det som skrämmer mig är att en person tar bilder från folks hemsidor och lägger ut med hundarnas namn och kennel för diskussion utan att göra den enkla saken och fråga först om man är intresserad av att deltaga i en sådan. Dessutom häckla den och komma med gissningar och felaktika påståenden.
Nu rörde det bara hundarnas exteriör och hans inlägg har tom gynnat oss. Men han saknar ju spärrar, nästa gång kan han komma med felaktiga fakta och spekulationer om allvariga saker som hälsa, hur kenneln drivs osv. Och han verkar ju ge sig på en rad brukskennlar.
Det känns lite obehagligt att man är fritt villebråd för en sådan person i ett offentligt forum. Och inte kan göra ett skit för att hindra honom.
Men han ska blockas när detta är över. Gör jag det nu ser det bara ut som om vi försöker dölja något eller tar åt oss.
Ska se om det kanske går att anmäla honom, inlägget eller gruppen till facebook. Inte för egen del denna gången utan för han kan faktiskt skada en uppfödare/kennel om det vill sig illa. Nu har han ju inte så stor trovärdighet hos de flesta men han kan lätt ligga till grund för ryktesspridning.

Vi jagade änder igår :D
Det var lite högt och lågt, hon gjorde en del superfina jobb och en del... mindre bra jobb ;)
Hennes styrka är definitivt söken dock, hon söker av himla fint på land! Hon har lite svårt att jobba klart under tiden som det skjuts, vilket egentligen inte är så konstigt eftersom vi inte tränat på det men.. :p
Hon gjorde ett bra sökjobb, hittade en and - sedan började de skjuta på ett nytt gäng som kom in och då snurrade det rejält i huvudet på henne. I stället för att komma med anden hon hade i munnen till mig (och sedan fortsätta jobba) så släppte hon den helt enkelt och hämtade en and som trillade 45m längre bort. Något irriterande! Men, har man missat sådana saker i träningen så får man skylla sig själv :p

Fick hälsa på en riktig piraya också, kompisens wachtelvalp som är 12 veckor nu :love:

Chess har fått en ny kompis i form av en kattunge som vi hämtade för 2 veckor sen :p Herre min skapare vad dom härjade i morse när jag försökte klä barnen! Katten har kommit på att Chess inte är ett stort, farligt monster utan snäll och rolig, detta till Chess stora lycka som försökt leka med denna lilla kattungen sen vi hämtade henne :rofl: Ni kan tänka er 30 kg klumpig hoffe som springer fram och tillbaka mellan köket och tvrummet!
Åh, kan du inte filma och lägga upp här? &
Lät helt underbart :love: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka