Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Benji skrämde upp mig rejält precis. Hör att han står och hulkar och visst, han står och kräks på halsmattan. Inget konstig i sig, han har en tendens att få i sig konstiga saker..

.. Men sen stod han still, med riktigt slemmigt, gult saliv droppandes från munnen. Han hulkar igen, får upp lite till, men det är mest bara gult slem. Sen står han åter igen bara still. Inga hulkningar, utan står bara spänd och slemmar. Sedan ser det ut som att han försöker få ut nånting med munnen, gör grimaser och har sig. Jag lockar in honom i badrummet och försöker kolla honom i munnen, men han håller den rejält stängd. Jag spolar så mycket jag kommer åt med en vattenflaska. Han står fortfarande still, men slemmet börjar avta. Han viftar lite på svansen och börjar följa mig med blicken. Innan stod han bara och stint tittade framåt.

Nu är han normal igen, har gått och lagt sig. Jag fick titta honom i munnen, det ligger ett tjockt lager med slem överallt i munnen men jag kan inte se något konstigt.

Blir orolig för min lilla labradåre. Vad tror ni det kan ha varit?

@Fisherling, hur har det gått? Inga mer tecken på att han fått i sig något knasigt?

*kl*
Min dag går åt helvete idag. Men hundarna räddar mig i vanlig ordning. En ordentlig långpromenad i skog och ut på fina ängar mitt på dagen, solen sken, det snöade, hundarna kunde vara lösa ordentligt och jag fotograferade. Helt underbart. Dessutom kunde jag med lätthet ta bort snöklumpar från Ebrahs tassar innan vi gick in. Inte som förra vintern då hon trodde att jag skulle hugga tassarna av henne så fort jag tog i dem. Det märks att vi tränat på det där och att hon nu är lite klokare.

Nu fram emot kvällen så blev Ebrah rastlös och uttråkad (oh ja, vinthundar behöver baaara få springa av sig ibland så är de nöjda sedan :cool:). Jag passade då på att träna lite rallylydnad med båda dårarna. De var jätteduktiga och nu sover de lugnt igen :D Känns som om hundarna fått en bra dag i alla fall.

Viktig samhällsinformation: Malte har numera en Pikachu-dräkt tack vare supersnälla @Wingates och Ammo :love:
14937839_713358125487758_119407200_n.jpg
14937894_713358052154432_668009143_n.jpg

Benji skrämde upp mig rejält precis. Hör att han står och hulkar och visst, han står och kräks på halsmattan. Inget konstig i sig, han har en tendens att få i sig konstiga saker..

.. Men sen stod han still, med riktigt slemmigt, gult saliv droppandes från munnen. Han hulkar igen, får upp lite till, men det är mest bara gult slem. Sen står han åter igen bara still. Inga hulkningar, utan står bara spänd och slemmar. Sedan ser det ut som att han försöker få ut nånting med munnen, gör grimaser och har sig. Jag lockar in honom i badrummet och försöker kolla honom i munnen, men han håller den rejält stängd. Jag spolar så mycket jag kommer åt med en vattenflaska. Han står fortfarande still, men slemmet börjar avta. Han viftar lite på svansen och börjar följa mig med blicken. Innan stod han bara och stint tittade framåt.

Nu är han normal igen, har gått och lagt sig. Jag fick titta honom i munnen, det ligger ett tjockt lager med slem överallt i munnen men jag kan inte se något konstigt.

Blir orolig för min lilla labradåre. Vad tror ni det kan ha varit?

Låter som om han var rejält illamående, då brukar de salivera kraftigt.

Låter som om han var rejält illamående, då brukar de salivera kraftigt.
Ja, han måste verkligen varit fruktansvärt illamående, för han ville knappt ens röra på sig. Stod och spände sig, korta mungipor, och jag kunde se att hans fokus låg helt på honom själv. Som om att han bara stod och väntade på att få kräkas ordentligt, men det kom aldrig.

Om 3 timmar ligger Polly på operationsbordet.....lite lätt nojjig för vad dom ska hitta för fel denna gång. Jag hoppas innerligt att det är gamla skadan som "gått sönder" för då har jag helt enkelt gått för fort fram under rehab. En ny skada skrämmer mig mycket mer, då hon inte ens var riktigt helt och fullt igång än och alltså inte borde ha gått sönder :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 102
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka