Vad vill ägaren att du gör med den? När jag lämnar bort min hund i 2 dagar så vill jag att den ska rastas och matas. Gärna långpromenader. Men jag vill absolut inte att min hundvakt ska släpa med sig hunden till massa nya ställen eller träna lydnad tex, sånt vill jag sköta själv. När hunden är borta så har den semester, typ. Det är tillräckligt påfrestande att vara på ett nytt ställe. 2 dagar är ingen lång tid, hunden klarar sig gott på rastning och matning. Hade det varit 2 veckor hade det varit en annan femma. Det är min åsikt iallafall, men det bästa är nog att du hör med hundens ägare vad hen förväntar sig
Jo, ägaren vill ju bara att hon får det hon behöver när hon är iväg. Mat, rastning, mys och lek. Inga konstigheter liksom. Och hon är i princip fortfarande på hemmaplan, bara flyttat på sig ett par våningar så det mesta är som vanligt vilket såklart underlättar för oss båda.
Det är mest det här... hon TITTAR så mycket på mig och det verkar som att hon förväntar sig något av mig Så det är ju den här inomhusbiten som känns så konstig.
Jag har helt enkelt glömt av hur det är att ha en hund hemma så jag övertänker nog
Vi har i alla fall kommit hem från en trevlig tur i solen och en stunds rasande i rastgården, det är grejer vi kan!