Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad vill ägaren att du gör med den? När jag lämnar bort min hund i 2 dagar så vill jag att den ska rastas och matas. Gärna långpromenader. Men jag vill absolut inte att min hundvakt ska släpa med sig hunden till massa nya ställen eller träna lydnad tex, sånt vill jag sköta själv. När hunden är borta så har den semester, typ. Det är tillräckligt påfrestande att vara på ett nytt ställe. 2 dagar är ingen lång tid, hunden klarar sig gott på rastning och matning. Hade det varit 2 veckor hade det varit en annan femma. Det är min åsikt iallafall, men det bästa är nog att du hör med hundens ägare vad hen förväntar sig :)

Jo, ägaren vill ju bara att hon får det hon behöver när hon är iväg. Mat, rastning, mys och lek. Inga konstigheter liksom. Och hon är i princip fortfarande på hemmaplan, bara flyttat på sig ett par våningar så det mesta är som vanligt vilket såklart underlättar för oss båda.

Det är mest det här... hon TITTAR så mycket på mig och det verkar som att hon förväntar sig något av mig :cautious: Så det är ju den här inomhusbiten som känns så konstig.

Jag har helt enkelt glömt av hur det är att ha en hund hemma så jag övertänker nog :)

Vi har i alla fall kommit hem från en trevlig tur i solen och en stunds rasande i rastgården, det är grejer vi kan! :up:

Nu har grannens hund varit tyst en stund. Hoppas att någon kom hem till den. Tänkte att jag skulle gå och lämna lapp när jag ätit lunch (vilket jag preciiis gjort) men det känns lite omöjligt och onödigt nu.

Jo, ägaren vill ju bara att hon får det hon behöver när hon är iväg. Mat, rastning, mys och lek. Inga konstigheter liksom. Och hon är i princip fortfarande på hemmaplan, bara flyttat på sig ett par våningar så det mesta är som vanligt vilket såklart underlättar för oss båda.

Det är mest det här... hon TITTAR så mycket på mig och det verkar som att hon förväntar sig något av mig :cautious: Så det är ju den här inomhusbiten som känns så konstig.

Jag har helt enkelt glömt av hur det är att ha en hund hemma så jag övertänker nog :)

Vi har i alla fall kommit hem från en trevlig tur i solen och en stunds rasande i rastgården, det är grejer vi kan! :up:
Om hon verkar uttråkad inomhus kan man alltid gömma godis och låta hunden söka :P

Jo, jag med! Men om den inte skäller så kan jag inte hitta den. Jag vet bara att den bor "någonstans högre upp", det finns åtminstone 6 olika lägenheter den kan tänkas bo i.
Lapp i trapphuset? Jag har sagt till en granne förut att hennes hund stod och skällde. Jag var mycket noga med att påpeka att den inte störde på så sätt, utan att jag sa till för att hon skulle veta att den hållit igång. Hon verkade vara en vettig hundägare redan innan och hunden var väldigt sällan hemma själv. Hon verkade tacksam iaf.

Lapp i trapphuset? Jag har sagt till en granne förut att hennes hund stod och skällde. Jag var mycket noga med att påpeka att den inte störde på så sätt, utan att jag sa till för att hon skulle veta att den hållit igång. Hon verkade vara en vettig hundägare redan innan och hunden var väldigt sällan hemma själv. Hon verkade tacksam iaf.
Om jag någon gång hör den igen, då kommer jag se till att leta upp lägenheten på en gång och sätta upp en lapp. Nu har jag varit i lägenheten nästan dagligen i 1 1/2 års tid och idag var första gången jag hörde hunden, så förhoppningsvis var det en engångshändelse.

Finns det någon stövare eller annan jakthund som ser ut som en rottweilervalp (i 3 månadersåldern)? :confused: Jag såg två stycken i går från bilfönstret när jag åkte igenom en by. Jag tänkte först rottweilervalp, men den såg vuxen ut när vi kom närmare. När jag sedan såg en till tänkte jag att det är säkert nån jaktras, ägarna till båda såg raska och "skogiga" ut. Det var som att det ringde en liten klocka i fjärran men jag kommer inte på.

Det kan ju också vara en blandras där avkommorna sålts till grannar i byn, liksom.

Finns det någon stövare eller annan jakthund som ser ut som en rottweilervalp (i 3 månadersåldern)? :confused: Jag såg två stycken i går från bilfönstret när jag åkte igenom en by. Jag tänkte först rottweilervalp, men den såg vuxen ut när vi kom närmare. När jag sedan såg en till tänkte jag att det är säkert nån jaktras, ägarna till båda såg raska och "skogiga" ut. Det var som att det ringde en liten klocka i fjärran men jag kommer inte på.

Det kan ju också vara en blandras där avkommorna sålts till grannar i byn, liksom.
Slovensk kopov säkert

Säg när bara.
Jag jobbar till 13.00 denna veckan.
Nästa vecka nån timme senare.

I nuläget är inget planerat i veckan men förhoppningsvis kör vi hem "Gubben" till vår uppfödare någon dag i slutet av veckan.

Jag jobbar relativt sent alla dagar den här kommande veckan förutom tisdag, men då ska jag eventuellt ta bilder för uppfödaren vi står i kö hos. Men ska kolla hur schemat ser ut och så kan vi väl höras på PM? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 575
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka