Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ingen aning om varför det inte funkar med bild men försök gärna igen! Vill jättegärna se bild på liten terrierfilur :)
Nu har jag försökt flera gånger och nä, det vill sig inte! Himla frustrerande eftersom jag gjort det en gång tidigare. Jag som har världens finaste australiska terrierfröken, så kan jag inte visa upp henne. Äsch.

Har ingen aning om varför det inte funkar med bild men försök gärna igen! Vill jättegärna se bild på liten terrierfilur :)
Heureka! Trägen vinner!
14469639_1374247405922754_3656996802935562798_n.jpg

Alltså det där med att ha en lättlärd hund är superhärligt.. Men jag lyckades nästan förstöra "ligg" precis för att jag råkade klicka då hon inte satt armbågarna i golvet utan hon stannade upp ovanför. 'Gör om gör rätt' tänkte jag (och ja, hon fick ju sin belöning, för kör man med klicker så betyder klick alltid belöning) och körde direkt ett nytt ligg.... Varpå hon lägger sig ner lite halvt och tittar förundrat på mig :banghead:

Aja, inget som inte gick att fixa med liten intensiv ligg-träning där jag säger "ligg" samtidigt som jag drar ner en hand med godis till golvet vilket får henne att lägga sig ner. Nu kör hon ligg som vanligt igen :D

Lite beroende på sambons utlåtande så kommer vi nog bli foster föräldrar till en kompis unghund. Jag har ju blivit av med jobbet och hon jobbar för mycket så detta blur lite som träningskollo för henne. Hon såldes som valp men fick hämtas tillbaka, och hem kommer en helt förstörd jakthundsvalp. Hon är fem månader om jag inte missminner och vi kommer behöva börja om helt från början vad gäller nästan allt. Men jag brukar passa bägge föräldrarna så jag vet var hon kommer ifrån och vad hon har i sig så hon kommer med tiden bli en underbar hund.

Nu behöver jag läsa på en jäkla massa om viltspår bara :angel:

Lite beroende på sambons utlåtande så kommer vi nog bli foster föräldrar till en kompis unghund. Jag har ju blivit av med jobbet och hon jobbar för mycket så detta blur lite som träningskollo för henne. Hon såldes som valp men fick hämtas tillbaka, och hem kommer en helt förstörd jakthundsvalp. Hon är fem månader om jag inte missminner och vi kommer behöva börja om helt från början vad gäller nästan allt. Men jag brukar passa bägge föräldrarna så jag vet var hon kommer ifrån och vad hon har i sig så hon kommer med tiden bli en underbar hund.

Nu behöver jag läsa på en jäkla massa om viltspår bara :angel:

Vad är det för ras? :)

Karelare/wachtel/plott. Hoppsan valpar, och detta kan jag faktiskt intyga då tiken bodde hos mig nästintill hela löpet. Han fick in ett riktigt lyckoskott. Det märktes inte på henne förrän typ e och en halv vecka innan dem.kom :(:D

Ojdå.. Låter inte som något jag skulle vilja ha i möblerade rum :p
Vad tråkigt med en tjuvparning! Sparade de alla valpar?
Man skulle kunna tro det men det blev jätte trevliga valpar som alla hamnade hos jaktfamiljer. Förutom denna som hamnade hos fel människa så går det jättebra för alla valparna vad jag förstår. Och sen fick hanhunden avlivas (karelare/wachteln) så det lär inte hända igen.

Man skulle kunna tro det men det blev jätte trevliga valpar som alla hamnade hos jaktfamiljer. Förutom denna som hamnade hos fel människa så går det jättebra för alla valparna vad jag förstår. Och sen fick hanhunden avlivas (karelare/wachteln) så det lär inte hända igen.

Vad skönt att det gick bra för dem :)
Jag tror faktiskt att det är lättare att hitta bra hem till jakthundskorsningar, även om korsningen är knasig, än dito sällskapshundar. Säljs de till jägare får de ju i regel jaga ordentligt i alla fall.

En hel vecka sedan monstret åkte, var dum nog och kolla på valpbilder och jädrar vad saknaden slog till som en käft smäll. Men han verkar ha det bra, men vi saknar honom så in i bomben stundtals. Det är fruktansvärt tomt i sängen, som var hans absoluta favoritställe.

Vad skönt att det gick bra för dem :)
Jag tror faktiskt att det är lättare att hitta bra hem till jakthundskorsningar, även om korsningen är knasig, än dito sällskapshundar. Säljs de till jägare får de ju i regel jaga ordentligt i alla fall.
Ja, och hon var noga med var dem hamnade så dem.just skulle slippa understimulerad-jakthund-i-lägenhets-livet. Dem är präglade på gris allihipa då både mor och far gick på det. Tiken vill inte gris längre efter en sammandrabbning men hon vet hur man går hjort och rådjur.

7km promenad i morse, därefter stretching av Ebrah som gick jättebra. Dårarna fick sedan vara hemma när jag jobbade och de hade faktiskt inte hittat på några hyss när jag kom hem :D
Därefter har vi mest tagit det lugnt, två lite längre rastningsrundor och nu på kvällen tränade jag lite rallylydnad i köket med dem. Jag har även sett till att klippa klorna på båda.

Såå idag blev en bra hunddag. Imorgon ska vi börja dagen med en rejäl långpromenad, sedan tänker jag sitta i soffan resten av dagen :p Om det mot all förmodan inte blåser så ska jag spåra lite med dem också. Har hittat bra platser för två spår i närheten, men den här extremblåsten lär ju ställa till det lite...

Blöh. LC-träning nästa helg, ovanligt nära mig dessutom.
MEN Aysus skadade trampdyna gör att jag måste engagera morsan och hennes sambo som hundvakt för att åka (tänker inte låta Aysu sitta hela dagen i bil på en LC-träning, det vore ju mental tortyr för henne..). Inte bara det. Det visade sig dessutom att det hyfsat nära är en vinthundsutställning samma dag. Alltså lär det vara i princip omöjligt att hitta någon hund som kan springa med Ebrah. Alla är väl och fjantar runt i ett ridhus istället :( Jag vill att hon ska springa licenslopp ju!

Det verkar dock som att det blir fler träningar i år, så vi får väl satsa på någon av dem. Får jag ett eller två licenslopp på Ebrah i år så kan vi ta de sista på första träningen nästa år. Hon blir gammal nog för licens i januari... Sedan, då ska vi åka runt på LC-tävlingar :D

Okej. Jag hänger "aldrig" här på hund mer än att jag läser lite då och då - MEN nu är jag hundvakt i helgen och jag är så nervös, haha!

Vi hade hund när jag växte upp men aldrig varit en hundmänniska direkt, och sedan jag blev vuxen har det mest handlat om att rasta hundar då och då. Men nu ska hon ju bo hos mig i hela två dagar - jag vet liksom inte vad jag ska "göra med den"? :nailbiting:

Haha, alltså.. det känns som jag har en okänd gäst på besök och inte vet hur jag ska ta hand om den.
Mat och rastning, jajemen. Men sen då? :laugh:

Okej. Jag hänger "aldrig" här på hund mer än att jag läser lite då och då - MEN nu är jag hundvakt i helgen och jag är så nervös, haha!

Vi hade hund när jag växte upp men aldrig varit en hundmänniska direkt, och sedan jag blev vuxen har det mest handlat om att rasta hundar då och då. Men nu ska hon ju bo hos mig i hela två dagar - jag vet liksom inte vad jag ska "göra med den"? :nailbiting:

Haha, alltså.. det känns som jag har en okänd gäst på besök och inte vet hur jag ska ta hand om den.
Mat och rastning, jajemen. Men sen då? :laugh:
Vad vill ägaren att du gör med den? När jag lämnar bort min hund i 2 dagar så vill jag att den ska rastas och matas. Gärna långpromenader. Men jag vill absolut inte att min hundvakt ska släpa med sig hunden till massa nya ställen eller träna lydnad tex, sånt vill jag sköta själv. När hunden är borta så har den semester, typ. Det är tillräckligt påfrestande att vara på ett nytt ställe. 2 dagar är ingen lång tid, hunden klarar sig gott på rastning och matning. Hade det varit 2 veckor hade det varit en annan femma. Det är min åsikt iallafall, men det bästa är nog att du hör med hundens ägare vad hen förväntar sig :)

Jag börjar ana att min envishet med att fortsätta livet som vanligt trots någon slags infektion i lungor och bihålor är anledning till att det aldrig ger med sig. Två veckor har jag dragits med det här nu, och jag är banne mig trött på det :rage:

Idag blir det innevila med en massa te och mys med hundarna. Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon så jag kan vara en effektiv sökfigge.

Kom nyligen till min mor och någonstans i huset sitter en olycklig hund... Den ylade förut, nu skäller den. Den skäller en stund, är tyst, skäller igen... Mest troligt är den ensam och jag vet inte vad jag ska göra.

Kan tilläggas att jag är här i princip dagligen och aldrig hört en hund här låta på det sättet, däremot vet jag att det någon våning ovanför bor en stor hund och jag misstänker att det är den som nu skäller. Den hunden är trevlig och matte är också jättetrevlig, så jag oroar mig nästan för att det ska ha hänt matte något eller... Jag vet inte. Ska jag försöka hitta lägenheten och sätta en lapp på dörren om att hunden varit olycklig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 574
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka