Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jobbar relativt sent alla dagar den här kommande veckan förutom tisdag, men då ska jag eventuellt ta bilder för uppfödaren vi står i kö hos. Men ska kolla hur schemat ser ut och så kan vi väl höras på PM? :D
Låter kanon. PMa hur du kan :up:

Har ju ingen egen hund, men har tre vargar (irländsk varghund) jag kan låna vid behov :angel: Så tänker jag kanske får skriva här emellanåt ändå :p

Igår var jag och @Killaloe ute på skogspromenad, och jag hade med favoritvarg :love: Han var så nöjd, det var härligt att se! Ville inte ens hoppa ur vilen när vi kom hem och matte ropade på honom :p

Idag fyller bröderna Frodolf fem år. Tiden går så galet jäkla fort!

320160_10151130059168666_1386803829_n.jpg

397986_10151319486963666_1889458256_n.jpg

6566_10151407336358666_2114369383_n.jpg

10305432_10152650052088666_4705857317746609030_n.jpg

12439557_10153476905468666_6980913339231041891_n.jpg

Tappade en rad av 70%-ig choklad på golvet nyss."Loss" fungerade tack och lov, men det var nog för att jag tog tag i nosen samtidigt och var beredd att gräva nere i halsen på honom i värsta fall :o

Hemma från söktävlingen. Sjukt kuperad terräng och jag sprang upp och ner för klippor och stup, över stockar och stenar från kl 7 till kl 12 för att sedan vara skrivare på lydnadsdelen. Mamma droppade av hundarna på klubben efter tävlingen och jag körde ett lydnadspass med Tinja, och vilken jäkla känsla! Vilket tryck i henne, vilken fart på inkallningen, vilket fokus i fotgåendet! Så himla fint allting! Kanske borde lämna bort henne en dag innan tävling :rofl:

Somnade typ så fort jag kom hem, men nu lever jag igen. Nu är jag hungrig och orkar verkligen inte laga middag...

Hemma från söktävlingen. Sjukt kuperad terräng och jag sprang upp och ner för klippor och stup, över stockar och stenar från kl 7 till kl 12 för att sedan vara skrivare på lydnadsdelen. Mamma droppade av hundarna på klubben efter tävlingen och jag körde ett lydnadspass med Tinja, och vilken jäkla känsla! Vilket tryck i henne, vilken fart på inkallningen, vilket fokus i fotgåendet! Så himla fint allting! Kanske borde lämna bort henne en dag innan tävling :rofl:

Somnade typ så fort jag kom hem, men nu lever jag igen. Nu är jag hungrig och orkar verkligen inte laga middag...
Nödmat? Nudlar? Vita bönor i tomatsås, fräs skivad lök + vitlök i en kastrull, häll på en burk bönor, krydda med salt o vitpeppar, severa som det är eller komplettera ev med stekt ägg o/e stekt bacon.

Nödmat? Nudlar? Vita bönor i tomatsås, fräs skivad lök + vitlök i en kastrull, häll på en burk bönor, krydda med salt o vitpeppar, severa som det är eller komplettera ev med stekt ägg o/e stekt bacon.
Jag har vitlök, lök, salt och peppar hemma av allt du räknade upp. Lär inte blir någon mat av det :rofl:

Dock skulle jag kunna smita ner till donken..... :angel:

Har nämnt det tidigare men känner ett behov av att säga det igen, herre min vad labradoren lyser upp nu när han är ensamhund! Han är så otroligt glad, lekfull och mycket mer samarbetsvillig igen :love: Hade nästan glömt bort vilken otroligt rolig hund han faktiskt är, så nu är jag pepp på att tillfriskna från min förkylning så vi kan sätta igång med träning igen!

Slovensk kopov säkert

Tack, det hade jag aldrig funderat ut själv. :) Det fick mig att söka lite själv också, eftersom det står att de används mest till vildsvinsjakt, och vildsvin har vi inte här. Hittade smålandsstövare, och även om jag tyckte de var mindre än båda de beskrivs så kommer jag tro att det är någon av de raserna tills jag eventuellt vet mer. :)

Så skönt att det har blivit mestadels positivt för er efter omplaceringen @LittleJohn Kan tänka mig att den glädjen över att ha en hund som lyser upp och är rolig kan ta bort lite av tankarna kring saknaden (kanske) :)

Och eh @Viva är det staffe i din svarta kanonkula eller hur var det nu egentligen?! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 563
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka