Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här knäppskallen alltså, älskar sin äckliga foppatoffla över allt. Den tillsammans med den (numera rätt sunkiga) agria-fleecefilten vi fick med från uppfödaren. Ibland bär han runt på både snuttefilt och snuttetoffla samtidigt :laugh:

13827223_576880975832988_1918724565_n.jpg

Nu är vi påväg på en tripp över dagen till släktingar. Alla 6 hundarna är med. Mamma Mu, Lilla S, Gubben och puppisarna ligger i var sin box i kärran, skägget har ena halvan i bilburen. Och det är knäpptyst! Inte ett ljudande av någon anledning från nån av hundarna. Älskar våra jyckar!
Och dessutom...vi har ju en tom halva bak i bilburen :angel:

Varit på 6 km promenad med labben och mamma.
Saknaden liksom sköljer över i vågor. Overklighetskänsla.
Labben verkar tack och lov oberörd.

Det är som en ond mardröm.
Nu har lagotton somnat in, låg i mammas knä och jag gosade med hennes huvud. Lugnt, stilla och värdigt efter en dag som i hundmått var väldigt bra.
Labben gick undan, ville inte vara med. Fick chans att nosa på henne efteråt men gjorde det bara lite på avstånd. Han känns lite dämpad. Har varit på en promenad med honom och då kunde jag skingra tankarna för stunden, men nu maler de igen.
En del av mig gick sönder och kommer aldrig läkas igen....
Älskade bästa lagotton :heart :cry: :heart
Stor kram :heart

Verkar som jag får hålla hårt i Hamlet:nailbiting:
Det är dags att åka hemåt igen, och ingen här nere verkar vilja att han ska åka. Dessutom hade någon till och med sagt att de gärna köpte honom. Kanske man borde överväga:angel: Hehe nej, det hade varit tomt hemma utan hans obligatoriska morgon gäspar!

Förstår inte vad de ser i honom, allt jag ser när jag tittar på honom är den piraya han förvandlas till när vi tränar:angel::D

Nu är vi påväg på en tripp över dagen till släktingar. Alla 6 hundarna är med. Mamma Mu, Lilla S, Gubben och puppisarna ligger i var sin box i kärran, skägget har ena halvan i bilburen. Och det är knäpptyst! Inte ett ljudande av någon anledning från nån av hundarna. Älskar våra jyckar!
Och dessutom...vi har ju en tom halva bak i bilburen :angel:
Vad ska du köpa o fylla den med :idea::angel::D

@hastflicka , har för mig du skrev att du har upphöjda hundsängar åt dina hundar någonstans nyligen, men nu hittar jag det inte igen? Var har du köpt dem (antar det var i USA... :( ), hur stora är de, vilken vikt håller de för?

Hade velat ha något sådant åt Monstret, men hittar inget i hans storlek... Kanske kan bygga själv, men skulle vilja se hur de till större hundar är konstruerade då först. Så även tips på amerikanska försäljare uppskattas, om där finns bilder jag kan kika på. Monster väger 51 kg (för tillfället), och jag vill att det ska hålla för att han åtminstone kan skutta upp och ner på den... :up:

Jag och maken har varit borta under helgen så Chess och de tvåbenta barnen har varit hos mina föräldrar en natt. Där finns en Vit herdehundshane och en Kelpiehane. Det var fullt ös på alla tre första dagen och sen andra dagen är dom utslitna haha! Chess är yngst och har lätt mest energi och de andra blir trötta fortare :p

@hastflicka , har för mig du skrev att du har upphöjda hundsängar åt dina hundar någonstans nyligen, men nu hittar jag det inte igen? Var har du köpt dem (antar det var i USA... :( ), hur stora är de, vilken vikt håller de för?

Hade velat ha något sådant åt Monstret, men hittar inget i hans storlek... Kanske kan bygga själv, men skulle vilja se hur de till större hundar är konstruerade då först. Så även tips på amerikanska försäljare uppskattas, om där finns bilder jag kan kika på. Monster väger 51 kg (för tillfället), och jag vill att det ska hålla för att han åtminstone kan skutta upp och ner på den... :up:
Googla hundsäng+aluminium och välj första förslaget som kommer upp. Har hört av flera att de ska vara bra! Står iofs inget om vikt, och de är dyra, men jag tror det är ngt liknande det du söker.

Så var Polly opererad då - fick se film från inuti hennes bogled. Blödningar överallt, ett stort hål i en sena och en lös broskbit.

Men hon ska bli helt återställd. Han var mest orolig att biceps-senan var skadad, men den var okej - annars hade det kanske tagit upp till ett helt år att få henne helt återställd. Nu ska det gå snabbare och förhoppningsvis ska hon vara helt okej om sisådär 3 månader eller så……
Nu vila i 14 dagar, sen korta koppelpromenader i 4-6 veckor - därefter ska jag kunna börja träna upp henne igen. Blir inte lätt försöka hålla den här damen lugn håhå jaja :meh:

@russinbulle: Men så skönt att det inte var absolut värsta scenariot! En massa krya på-hälsningar till Polly :)
Mitt största problem är att mitt hem består av 2 rok. I vardagsrummet står soffan som hon inte ska hoppa ner från på länge. I sovrummet står sängen och den är hög..... Köket är mittemellan och där är valparna när jag måste ut en sväng, då det är enda 100% säkra platsen vad gäller inte få tuggade möbler, sladdar osv. Så nu är frågan - ska jag ta svinjobbet att montera ner min säng (hög dubbelsäng) och ställa madrassbottnarna på golvet en månad eller två, så Polly kan ligga i den som vanligt om jag måste gå ut (eller bara nåt så enkelt som att duscha), då hon alltid brukar ligga där. Annars lär det bli mycket bur och det känns inte kul.

Mitt största problem är att mitt hem består av 2 rok. I vardagsrummet står soffan som hon inte ska hoppa ner från på länge. I sovrummet står sängen och den är hög..... Köket är mittemellan och där är valparna när jag måste ut en sväng, då det är enda 100% säkra platsen vad gäller inte få tuggade möbler, sladdar osv. Så nu är frågan - ska jag ta svinjobbet att montera ner min säng (hög dubbelsäng) och ställa madrassbottnarna på golvet en månad eller två, så Polly kan ligga i den som vanligt om jag måste gå ut (eller bara nåt så enkelt som att duscha), då hon alltid brukar ligga där. Annars lär det bli mycket bur och det känns inte kul.

Kan du inte bygga som en trappa till henne?
Men det är klart, det går ju inte garantera att hon går upp/ner i just trappan i stället för att hoppa..
Hoppas på snabbt tillfrisknande i alla fall :)

Kan du inte bygga som en trappa till henne?
Men det är klart, det går ju inte garantera att hon går upp/ner i just trappan i stället för att hoppa..
Hoppas på snabbt tillfrisknande i alla fall :)
Det finns ju en pall och den använder hon - ibland - när hon ska upp, men ner hoppar hon alltid ;) Pallen köptes för den andra tiken som inte kan hoppa upp själv, men Polly tycker inte hon behöver den :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 275
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
754
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat