Försökte lägga in en video på när Tinja leker med vinthundsvalpen, men det gick inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lilla S behandling, bur och koppelvila har inte hjälpt. Jag börjar känna en oro över hennes hälta. Det sitter i skulderbladet. Hon är under behandling hos en fyso vi har stort förtroende för men vi får nog göra ett återbesök hos vetten igen. Kanske behövs en röntgen. Jag tycker att en sträckning borde ha lagt sig vid det här laget
Nu ska vi ut i skogen och ha mysigt och äta gott (hundarna i alla fall). Vid 16 kommer min kollega. Försöker hålla tårarna borta men de tränger igenom gång på gång.
Hon härjade runt på gräsmattan med kompisens JRT och dagen efter var hon stel sen halt.Har helt missat här - vad har hänt ?
Synd du inte bor närmare, för "min" ortoped hade garanterat hittat felet snabbt.
Nu ska vi ut i skogen och ha mysigt och äta gott (hundarna i alla fall). Vid 16 kommer min kollega. Försöker hålla tårarna borta men de tränger igenom gång på gång.
Va trist. Nä vanlig vette känns som en omväg - därför bokade jag ju själv tid direkt till en ortoped. Onödigt att valsas runt Hoppas det inte är nåt allvarligt.Hon härjade runt på gräsmattan med kompisens JRT och dagen efter var hon stel sen halt.
Har fått rekomendation om en bra hältutredare i Göteborgstrakten så vi ringer i morgon och bokar en tid.
Vanlig vette känns lite bortkastad.
Någon som varit med om urinläckage på tik vid löp?
Jag har tyckt att det luktat lite kiss på en av kuddarna i soffan, misstänkte att det var från ena tiken som tvättar sig pga löp. Kudden är tvättad och jag tänkte tvätta all soffklädsel när löpet är klart, men så upptäckte jag nyss en större blöt fläck på ena filten i soffan, kiss det också.
Det jag tänker är om hennes tvättande kan göra att hon även läcker urin, någon som varit med om det? UVI är också en möjlighet, men hon visar inga andra tecken på det.
Tiken jag nyligen tog bort blev inkontinent vid 6 års ålder, känns inte särskilt kul om det skulle hända igen
Stor kram Tänker på dig!Nu ska vi ut i skogen och ha mysigt och äta gott (hundarna i alla fall). Vid 16 kommer min kollega. Försöker hålla tårarna borta men de tränger igenom gång på gång.
Tack!Va trist. Nä vanlig vette känns som en omväg - därför bokade jag ju själv tid direkt till en ortoped. Onödigt att valsas runt Hoppas det inte är nåt allvarligt.
Jag är inte alls säker på hur det ligger till med denna, jag har inte sett säkert att det kommer från henne, men jag misstänker det. Annars har hon aldrig haft läckage, men det kan vara så att hon läckt vid löp innan, jag minns inte. Men jag har Rinexin hemma så jag kan testa det vid nästa löp.Jag har haft en tik som fick urinläckage vid varje löp, började redan vid första löpet. Fungerade ändå bra att medicinera under löpen och var aldrig problem därimellan. Hon kastrerades vid 3 års ålder (dumt nog) av annan orsak och då blev det såklart värre. (Ständig medicinering fram tills hon var ganska gammal - då hjälpte inte medicineringen heller.)
Vet inte om tvättandet i sig kan orsaka urinläckage. Min tik var väldigt irriterad på att det läckte så hon var alltid där och slickade, men har svårt att tro att det går åt andra hållet s.a.s