Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pokémon lär vara årets trend inom avel. Det kommer nog att krylla av Pokémoninspererade kullar precis som det tidigare har varit med Sagan om ringen, Narnia mm.
Mm. Är inte minsta förtjust i Go men förstår vad folk gillar med det och det har startat samma craze som spelen/TV-serien/korten/annan merch gjorde på "den gamla goda tiden". :grin:
Har spelat originalserien sedan jag var väldigt liten och är ett jättefan av den så jag tänker inte sura över att det plötligt dyker upp massa roligt med Pokémontema. Önskar bara att det inte bara var med första generationens tråkiga Pokémon (det är de som är med i Go). :p

Hur känns pälsen på en dvärgschnauzer? Sträv eller mjuk eller slät eller?

En dvärgschnauzer ska trimmas (rycka päls), rakas och klippas om den ska se ut som den "ska".
Trimmar gör man på huvud, utsida öron, kroppen, svans och benen.
Raka gör man insida öronlappar, kinder, hals, mage fram till naveln samt rumpan. Klipper gör man med effileringssax i alla övergångar från trimmad-rakad. Klipper med vanlig sax gör man runt tassar, öronkanter, ögonbryn och skägg.
Utöver det ska hunden ullkammas regelbundet (hur ofta beror på individ).

En helrakad DS förlorar sina sträva täckhår och känns mjuk.

Måste duscha Chess under helgen eftersom hon ska på utställning nästa helg. Hon är lite urfälld efter löpet så blir hon lite fluffigare efter duschen är det bara bra :D Maken har fått för sig att han vill visa henne så jag ska stå vid sidan av, vilket är lika bra för såååå roligt är det inte :p

Blåbärets hemliga projekt fortsätter:
Jag har fått hem tävlingsmappen från fabriken nu och känner bara att det här kommer bli så himla bra.
Några ändringar, sen är vi redo att ta hem dem. Drömmer om att ha dem i Sverige i november. :love:

Snart kommer vi att fråga om färger, så då behöver jag er eminenta hjälp, tycke och smak :up:
Lila! (Inte överdrivet mörkt lila då utan... Fin lila :D )

Ni som har koll... Jag upptäckte för någon dag sedan att Aysu hickade och nu gjorde hon precis det igen, låg i sängen och hickade några gånger. Varför hickar hundar? Hon har aldrig hickat tidigare vad jag vet :confused:

Ni som har koll... Jag upptäckte för någon dag sedan att Aysu hickade och nu gjorde hon precis det igen, låg i sängen och hickade några gånger. Varför hickar hundar? Hon har aldrig hickat tidigare vad jag vet :confused:

Mina har hicka ibland, och det är väl typ ett lika stort mysterium som varflr människor hickar :D

Professorn haltar mer idag än innan, stödjer tydligt mer på höger än vänster, hoppar ibland på tre ben och har till och med ramlat omkull en gång. Var tvungen att bråka med honom med tasspälsklippning då han börjat halka inomhus (pälsen täcker trampdynorna) och är livrädd att jag gjort benet värre nu eller nåt. :cry: Kunde inte låta honom halka omkring heller när han ju har ont redan.
Borde sitta och vara superpepp på valp men det här tar över allting just nu. :arghh:

Oj, förlåt! :o Ja det var väl sista stället jag tänkte att det gick att spoila för nån också! Jag avskyr att bli spoilad så jag vet hur det känns. Har personligen aldrig försökt med media blackouts, tycker att det är på tok för svårt (bevisligen) och har helt glömt att andra gör sånt. Så jag postar officiell pre-release stuff lite varstans utan att tänka mig för. :(
Kan förhoppningsvis släta över det lite genom att berätta att det finns... annat att bli glad över sen :up: Och nu vet jag ju att jag inte ska posta nåt annat, så ingen risk för fler spoilers!

Furfrou är en av mina favvomons. Inte bara för att det råkar vara en hund utan bara att den är såååå fin och jag älskar gimmicken med den. :love:
Jag har köpt alla spelen sen Soul Silver släpptes, och har bara blivit bättre och bättre på att undvika att se något om de nya spelen. När XY släpptes visste jag INGENTING om det :laugh: Det gjorde spelet SÅ mycket bättre!

Furfrou är ett riktigt powerhouse! Min är lvl 100, heter Xavier och kan Surf, Toxic, Cotton Guard och Return. Han blir för fasen oövervinnelig med sin Fur Coat och två omgångar Cotton Guard, fast han knockar det mesta direkt med sin Return :love:

Både skägget och Lilla S hade ofta hicka som små.

Idag har jag och labben slödag. Vi satsar på att orka ta oss till klubben och vara med på deras rallylydnadsträning ikväll. Eller ja, jag satsar på det. Labben orkar nog. Är nog risk för en del hopp, studs och skall från hans sida :cautious:

Ammo är rätt gratis idag. Igår var han dålig i magen och de senaste dagarna har han bestämt sig för att förstöra alla mina finskor.
Jag har en ekonomi denna månaden som är på gränsen att den går runt, så jag är inte alls på humör för att få saker förstörda.. Skithund..

Ammo är rätt gratis idag. Igår var han dålig i magen och de senaste dagarna har han bestämt sig för att förstöra alla mina finskor.
Jag har en ekonomi denna månaden som är på gränsen att den går runt, så jag är inte alls på humör för att få saker förstörda.. Skithund..

Det är roligt och avkopplande att ha djur :D

Otis käkade upp skaftet till en morakniv i natt. Det tyckte han var en trevlig sysselsättning.... O_o
Den låg i en väska på köksbänken, men han lyckades hitta den ändå. Odåga!
Han skar sig som tur var inte i munnen i alla fall.

Hittade min valp tuggandes på en rakhyvel igår. :crazy:
Hon och Otis kan starta klubb för självmordsbenägna hundar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 842
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka