Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ammo är rätt gratis idag. Igår var han dålig i magen och de senaste dagarna har han bestämt sig för att förstöra alla mina finskor.
Jag har en ekonomi denna månaden som är på gränsen att den går runt, så jag är inte alls på humör för att få saker förstörda.. Skithund..
Hittade ett par fina bilder på er i min kamera. Har försökt få in dem i min dator men den vill inte samarbeta med kameran längre av nån anledning :mad:

20160823-133254_57bc4888ddf2b3337a15589e.jpg

Ville bara lägga in en blänkare om oss. Ny medlem på sidan!
Har 4 hundar i dagsläget (2 på bild) tillökning väntar. Ville bara säga hej hej!

Jag är så stolt över min terrierodåga som faktiskt visat mig att jag gjort något rätt i min uppfostran. Hon är mjuk, lugn och försiktig i närheten av bebisen här hemma. Gnäller lite oroligt om han gråter men försöker själv inte ta initiativ till att "hjälpa", vilket jag ser som positivt.

Promenaderna har blivit mycket bättre också. Skvallerträningen när vi möter människor/barn fungerar ypperligt (då hon lätt blir osäker med såna hon inte känner), däremot måste jag hitta någon form av belöning som funkar vid hundmöten. Änsålänge går jag bet på det. ;)

Att ta fram supergulliga rösten och flamsa runt kan göra att hon släpper vissa hundar. Men många hundar låser hon sig på snabbt som sjutton och blir helt hysterisk (ren och skär lycka). Får kanske gå någon kurs ändå ;)

Tips på roliga aktiviteter med en gammal trotjänare på snart 8 år?
Han spårar glatt och tycker det är skitkul.
Blandras, varit hos oss sedan juli ungefär.
Väldigt enkel och trevlig hund men inte gjort så himla mycket.
Bor på egen gård så tips som även innefattar ''fäll ett träd och spraymåla rosa'' funkar då vi inte har direkt grannar att behöva ta hänsyn till eller dyl. ;):)

Ni som har koll på saker och ting (själv är jag pinsamt hjälplös i ämnet), tex... öh... @WildWilma ? @Dentaku ? Och alla som känner sig träffade! Hittade den här sidan idag, och tycker den verkar väldigt intressant, men ni som har bättre koll än jag (alltså alla....) på genetik och allt som hör till, hur seriös ser den ut för någon som har egen kunskap och alltså inte är så lättlurad? :D

Håller med @Dentaku

Tycker dock att de skriver på ett sätt som är lätt att förstå även för den som inte är så insatt i genetik.

En dvärgschnauzer ska trimmas (rycka päls), rakas och klippas om den ska se ut som den "ska".
Trimmar gör man på huvud, utsida öron, kroppen, svans och benen.
Raka gör man insida öronlappar, kinder, hals, mage fram till naveln samt rumpan. Klipper gör man med effileringssax i alla övergångar från trimmad-rakad. Klipper med vanlig sax gör man runt tassar, öronkanter, ögonbryn och skägg.
Utöver det ska hunden ullkammas regelbundet (hur ofta beror på individ).

En helrakad DS förlorar sina sträva täckhår och känns mjuk.

Tack tack, det där gav en bra bild. :up:

IMG_20160901_191523_zpsyuj15tss.jpg

Det gick super bra hos blodbanken idag! Proverna såg bra ut, han fick betyget "vid god hälsa" efter veterinärundersökningen och grabben tog det hela med ro! Det serverades ju godis:D Så nu hoppas vi på att inte anaplasma ger utslag på sista provet, så vi kan åka tillbaka om två veckor och göra lite nytta genom att ge blod:)

IMG_20160901_191523_zpsyuj15tss.jpg

Det gick super bra hos blodbanken idag! Proverna såg bra ut, han fick betyget "vid god hälsa" efter veterinärundersökningen och grabben tog det hela med ro! Det serverades ju godis:D Så nu hoppas vi på att inte anaplasma ger utslag på sista provet, så vi kan åka tillbaka om två veckor och göra lite nytta genom att ge blod:)
Sån där har labben med :D Satt dock inget vidare på honom, så vi kan inte skryta genom att ha den på.

Tog mig iväg till klubben för lite träning ikväll. Vi behövde det, både jag och labben. Och vad duktig han var! Jag var glatt överraskad. Det blev lite överslag och lite hopp och studs, men hellre det än bara nosen i backen hela tiden. Nu är han trött, det tog på de få hjärnceller han har :angel: :p
Tycker jag fick till några riktigt bra belöningar med leksak också. Måste nog köpa lite nya, de håller inte så länge i dragkamp med honom :p
Jag är också trött, men jag måste hämta sambon på stationen om en halvtimme så jag måste hålla mig vaken.

Riktigt bra träningspass ikväll! :) Vi behövde det nog både jag och Stoja i stressreducerande syfte :angel:
Jag blir (av nån anledning) lika fascinerad varenda gång nya "metoder"/övningar ger resultat. Klockrent fokus större delen av tiden i både linförighet och platsliggning, och så lite kedjor. Höll ihop fint hela tiden.

Tips på roliga aktiviteter med en gammal trotjänare på snart 8 år?
Han spårar glatt och tycker det är skitkul.
Blandras, varit hos oss sedan juli ungefär.
Väldigt enkel och trevlig hund men inte gjort så himla mycket.
Bor på egen gård så tips som även innefattar ''fäll ett träd och spraymåla rosa'' funkar då vi inte har direkt grannar att behöva ta hänsyn till eller dyl. ;):)
Beror ju på vilken nivå. Ingen anledning att väga in åldern tänker jag.
Spår, specialsök/nose work, godisträd, trickträning, rally...?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
202
· Visningar
9 883
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka