Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är en sån som gillar att komma på namn till både djur och kennlar (som barn brukade jag göra låtsashemsidor i Word och Powerpoint och låtsas att jag var en kennel eller ett stuteri med massa avelsdjur och valpkullar... ) men jag har svårt att komma på nåt bra namn till en eurasierkennel med hårdrockstema som dessutom bara är ett ord! Jag tänkte spontant lite som @Killaloe och fick upp "Metalspitz" i huvudet... Sambon som är ordvitsmästare men inte hundnörd kom med förslaget Eurofro (efter beskrivning av eurasier som stor fluffig spets) och Eurasians from Hell... Han skulle fundera lite till men lovar inget!Ja då det går, det är bara jag som fått för mig att det ska vara ett
Jag är en sån som gillar att komma på namn till både djur och kennlar (som barn brukade jag göra låtsashemsidor i Word och Powerpoint och låtsas att jag var en kennel eller ett stuteri med massa avelsdjur och valpkullar... ) men jag har svårt att komma på nåt bra namn till en eurasierkennel med hårdrockstema som dessutom bara är ett ord! Jag tänkte spontant lite som @Killaloe och fick upp "Metalspitz" i huvudet... Sambon som är ordvitsmästare men inte hundnörd kom med förslaget Eurofro (efter beskrivning av eurasier som stor fluffig spets) och Eurasians from Hell... Han skulle fundera lite till men lovar inget!
Tycker för övrigt att @Migo har ett jättebra kennelnamn i Right Hand
Blir typ glad för alla förslag! Metalspitz har jag varit inne på tidigare, en kompis tycker att Spitzkrieg's vore perfekt. Jag älskar ju Metallica och de har en låt som heter BlitzkriegJag är en sån som gillar att komma på namn till både djur och kennlar (som barn brukade jag göra låtsashemsidor i Word och Powerpoint och låtsas att jag var en kennel eller ett stuteri med massa avelsdjur och valpkullar... ) men jag har svårt att komma på nåt bra namn till en eurasierkennel med hårdrockstema som dessutom bara är ett ord! Jag tänkte spontant lite som @Killaloe och fick upp "Metalspitz" i huvudet... Sambon som är ordvitsmästare men inte hundnörd kom med förslaget Eurofro (efter beskrivning av eurasier som stor fluffig spets) och Eurasians from Hell... Han skulle fundera lite till men lovar inget!
Tycker för övrigt att @Migo har ett jättebra kennelnamn i Right Hand
Någon som har erfarenhet av urinsten eller kristaller öht?
Blir typ glad för alla förslag! Metalspitz har jag varit inne på tidigare, en kompis tycker att Spitzkrieg's vore perfekt. Jag älskar ju Metallica och de har en låt som heter Blitzkrieg
Blir typ glad för alla förslag! Metalspitz har jag varit inne på tidigare, en kompis tycker att Spitzkrieg's vore perfekt. Jag älskar ju Metallica och de har en låt som heter Blitzkrieg
Spitzkrieg låter ju tufft! Men som sagt, Blitzkrieg är ju mer än en Metallica-låt... Tråkigt om valpspekulanter som inte lyssnar på hårdrock men däremot läst på om andra världskriget hittar fram till Kennel Spitzkrieg... De skulle nog inte tycka att ni var riktigt kloka!Blir typ glad för alla förslag! Metalspitz har jag varit inne på tidigare, en kompis tycker att Spitzkrieg's vore perfekt. Jag älskar ju Metallica och de har en låt som heter Blitzkrieg
Spitzkrieg låter ju tufft! Men som sagt, Blitzkrieg är ju mer än en Metallica-låt... Tråkigt om valpspekulanter som inte lyssnar på hårdrock men däremot läst på om andra världskriget hittar fram till Kennel Spitzkrieg... De skulle nog inte tycka att ni var riktigt kloka!
Hm, du har en poäng... Metalspitz - Mittelspitz är kanske lite väl likt! (@bollen__ du får helt enkelt byta ras! )Metalspitz får mig dock bara att tänka på Mellanspitz. Men som du nämnt ska man kanske läsa på vad ord betyder innan man väljer något underligt
Hm, du har en poäng... Metalspitz - Mittelspitz är kanske lite väl likt!
Hade du inte pekat ut den kopplingen hade det ju varit perfekt!Mittel och Eurasier är ju... lite olika ändå
Hur känns pälsen på en dvärgschnauzer? Sträv eller mjuk eller slät eller?
Nu är jag ingen skäggexpert, men jag skulle säga mjuk om den klipps, sträv om den trimmas.Hur känns pälsen på en dvärgschnauzer? Sträv eller mjuk eller slät eller?
Blir rekommenderad veterinärfoder men det känns jättedumt att gå från färskt till torrfoder, speciellt då när det är just urinvägarna...
Kan orsakas av uvi läser jag när jag googlar, frågan är om hon borde fortsätta på specialfoder även som frisk? Beror väl på varför hon fick uvi från början också...
(ja jag förstår att ingen kan svara annan än min veterinär men vill gärna bolla/skriva av mig).
Finns även Purizon, som är typ samma fast med lite andra smaker (och lite mindre fibrer i dom mindre påsarna vilket jag föredrar)