Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja då det går, det är bara jag som fått för mig att det ska vara ett :angel:
Jag är en sån som gillar att komma på namn till både djur och kennlar (som barn brukade jag göra låtsashemsidor i Word och Powerpoint och låtsas att jag var en kennel eller ett stuteri med massa avelsdjur och valpkullar... :laugh:) men jag har svårt att komma på nåt bra namn till en eurasierkennel med hårdrockstema som dessutom bara är ett ord! Jag tänkte spontant lite som @Killaloe och fick upp "Metalspitz" i huvudet... Sambon som är ordvitsmästare men inte hundnörd kom med förslaget Eurofro :rofl: (efter beskrivning av eurasier som stor fluffig spets) och Eurasians from Hell... Han skulle fundera lite till men lovar inget!

Tycker för övrigt att @Migo har ett jättebra kennelnamn i Right Hand :love:

Jag är en sån som gillar att komma på namn till både djur och kennlar (som barn brukade jag göra låtsashemsidor i Word och Powerpoint och låtsas att jag var en kennel eller ett stuteri med massa avelsdjur och valpkullar... :laugh:) men jag har svårt att komma på nåt bra namn till en eurasierkennel med hårdrockstema som dessutom bara är ett ord! Jag tänkte spontant lite som @Killaloe och fick upp "Metalspitz" i huvudet... Sambon som är ordvitsmästare men inte hundnörd kom med förslaget Eurofro :rofl: (efter beskrivning av eurasier som stor fluffig spets) och Eurasians from Hell... Han skulle fundera lite till men lovar inget!

Jag ska nog plåga plånboken och ansöka om det faktiskt :D

Blir typ glad för alla förslag! Metalspitz har jag varit inne på tidigare, en kompis tycker att Spitzkrieg's vore perfekt. Jag älskar ju Metallica och de har en låt som heter Blitzkrieg :p

Någon som har erfarenhet av urinsten eller kristaller öht? :crazy:

Min förra dvärgschnauzer (hane) opererades för urinsten när han var 11,5 år. Han hade en enda sten som dock var en blandform av delvis kalciumoxalat men även andra komponenter. Han blev 14 och fick aldrig tillbaka problem efter operationen trots att han inte kunde stå på förebyggande urinstenskost pga sin foderallergi.

Blir typ glad för alla förslag! Metalspitz har jag varit inne på tidigare, en kompis tycker att Spitzkrieg's vore perfekt. Jag älskar ju Metallica och de har en låt som heter Blitzkrieg :p
Spitzkrieg låter ju tufft! Men som sagt, Blitzkrieg är ju mer än en Metallica-låt... Tråkigt om valpspekulanter som inte lyssnar på hårdrock men däremot läst på om andra världskriget hittar fram till Kennel Spitzkrieg... :eek: De skulle nog inte tycka att ni var riktigt kloka! :rofl:

Senast ändrad:
Spitzkrieg låter ju tufft! Men som sagt, Blitzkrieg är ju mer än en Metallica-låt... Tråkigt om valpspekulanter som inte lyssnar på hårdrock men däremot läst på om andra världskriget hittar fram till Kennel Spitzkrieg... :eek: De skulle nog inte tycka att ni var riktigt kloka! :rofl:

Metalspitz får mig dock bara att tänka på Mellanspitz. Men som du nämnt ska man kanske läsa på vad ord betyder innan man väljer något underligt :angel:

Var menat att detta skulle citera @Malibu_Stacy men det gick väl ändå :D

Nötter det finns ute på gatorna alltså. Varit oroligt igårkväll i ett område en bit bort (smällare, däckbränder osv) och nu ÄVEN IKVÄLL. Med en hund som är rädd för smällar är det sinnessjukt att ha det såhär varje kväll. Brutalt att se honom.. :cry:

Hur känns pälsen på en dvärgschnauzer? Sträv eller mjuk eller slät eller?

Men vänta, först nu verkar jag läsa ordentligt om pälsvården - jag har alltid tolkat "trimma" som rycka, som man gör med en cairnterrier (m fl). Men det är trimma med trimmaskin? Jag vet inte varför det kändes mycket värre. :laugh: Äsch, jag orkar nog inte med ds-pälsvård ändå. Men undrar i vilket fall hur pälsen känns.

Blir rekommenderad veterinärfoder men det känns jättedumt att gå från färskt till torrfoder, speciellt då när det är just urinvägarna...
Kan orsakas av uvi läser jag när jag googlar, frågan är om hon borde fortsätta på specialfoder även som frisk? Beror väl på varför hon fick uvi från början också...

(ja jag förstår att ingen kan svara annan än min veterinär men vill gärna bolla/skriva av mig).

Veterinärfoder kan bryta ner vissa sorters stenar/kristaller, vet inte om det gäller just struvit dock men jag tror det. Har hon UVI och därför kristaller/stenar så borde det väl räcka med behandling mot UVI samt se till att bli av med de kristallerna/stenarna hon redan har, då borde det ju inte bildas nya sen? Dvs hon behöver inte äta veterinärfoder hela livet.

Jag bytte utan att tveka till veterinärfoder eftersom jag ville försöka lösa problemet utan operation. Alla kristaller i blåsan försvann väldigt snabbt. Han åt veterinärfoder ett halvår ca, nu har han ätit vanligt foder ett år utan problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 787
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka