Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kommer att kastrera honom i hopp om att det skulle kunna hjälpa, eller är det meningslöst? Om Tonto har lekt med en tik så blir Rollo helt besatt. Han mår uppenbarligen dåligt pga det med. Hatar värdelös avel. :rage: :cry:

Vi chipkastrerade Frank när vi bodde i stan, just för att han slutade äta och hade svårt att komma till ro när någon tik löpte och det var det alltid någon som gjorde. På honom märkte vi stor skillnad! Chipet skulle ha varit aktivt i 6 månader, men vi märkte av det även efter ett år. Nu har det slutat verka men här ute på landet finns det inte lika många tikar som sätter griller i huvudet på honom

Vi chipkastrerade Frank när vi bodde i stan, just för att han slutade äta och hade svårt att komma till ro när någon tik löpte och det var det alltid någon som gjorde. På honom märkte vi stor skillnad! Chipet skulle ha varit aktivt i 6 månader, men vi märkte av det även efter ett år. Nu har det slutat verka men här ute på landet finns det inte lika många tikar som sätter griller i huvudet på honom

Vi bor i ett villaområde med 1 miljard hundar, så ja, det är alltid någon som löper. Tonto märker man ingenting på, han är alltid som vanligt. Men Rollo... ja. Får fråga om de kan kastrera honom så fort som möjligt när vi är hos vet på torsdag, om det kan hjälpa lite så är det värt det.

:banghead::banghead::banghead: En del människor är helt enkelt fullständigt dumma i huvudet. En tik kom och bjöd ut sig fullständigt för huliganen, i princip kröp under honom för att han skulle komma åt, jag hade honom i koppel och försökte fösa undan henne. Ägaren kvittrar glatt att det skulle bli jättefina valpar, varpå jag påpekar att han har så mycket problem att han aldrig ska avlas på. Varpå människan utbrister, ja men det är ju inte samma ras så valparna blir ju friska. :banghead::banghead::banghead::banghead: Jag svarade att det tror jag inte ett ögonblick på och släpade med mig huliganen därifrån. :arghh:

Vi kommer att kastrera honom i hopp om att det skulle kunna hjälpa, eller är det meningslöst? Om Tonto har lekt med en tik så blir Rollo helt besatt. Han mår uppenbarligen dåligt pga det med. Hatar värdelös avel. :rage: :cry:
Det tycker jag ni gör rätt i. Generellt är jag inte för kastrering, men i ert fall så skulle jag ha gjort det.

Det tycker jag ni gör rätt i. Generellt är jag inte för kastrering, men i ert fall så skulle jag ha gjort det.

Inte jag heller. Jag tycker inte att det ska avlas fram hundar som inte klarar av att leva utan att opereras på. Men jag vet inte riktigt vad man ska göra med honom annars?

Inte jag heller. Jag tycker inte att det ska avlas fram hundar som inte klarar av att leva utan att opereras på. Men jag vet inte riktigt vad man ska göra med honom annars?
Min har ju varit chipkastrerad och han hade betydligt bättre matlust och brydde sig inte alls om löptikar under den tiden. Så jag tror kastrering är det bästa alternativet. Han ska ju ändå inte avlas på liksom. Huvudsaken är att han mår bra.

Det finns hypoallergenic, hypoallergenic moderate calorie och så anallergenic. Hypoallergenic är väldigt fettig. Den känns flottig när man tar på den. Nu äter han ju inte torrfoder öht och idag har han vägrat att äta burkmaten med. Bara godis går ner.

Vi har bokat tid hos veterinären på deras första lediga tid, vilket är på torsdag. Det måste vara något mer som är fel på honom, vi provade att erbjuda ett annat foder och det skulle han inte heller ha. Så jag funderar på om det trots allt är någon annan bakomliggande orsak trots att vi inte hittat något innan.
Han vägrar äta torrisarna som godis eller?
Har kanske frågat innan.. är lite snurrigt

Min har ju varit chipkastrerad och han hade betydligt bättre matlust och brydde sig inte alls om löptikar under den tiden. Så jag tror kastrering är det bästa alternativet. Han ska ju ändå inte avlas på liksom. Huvudsaken är att han mår bra.

Haha nej. Inga valpar på det här måndagsexemplaret. :eek:

Facebook är inte bra för mig :rage:
Seriöst. Hund tittar på godsak. Människa har lagt godsak framför hund för att lära att inte ta från bordet. Någon kommenterar att du kan göra det svårare genom att korrigera så hunden inte får titta på godsak. Ägare skriver, jag vet ibland korrigerar vi henne genom att stöta henne i sidan då gör hon konstiga ljud "smiley som tokskrattar". Personen som kommenterar svarar: Hon försöker mopsa upp sig bara. Hon slutar med det när hon förstår vem som bestämmer.

..and goes on and on and on and on..:arghh:

Jo men de tröttar ut valpen fysiskt på kvällen, för annars får de valpen inte att sova, så har de gjort sen de hämtade valpen... Jag försökte förklara att det kanske inte är rätt sätt med en liten 8-veckors övertrött valp.. för de undrade ju varför de var så svårt att få valpen att somna trots att de tröttat ut valpen...:banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 574
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka