Börja träna henne på att bära!Tanken var ju att hon ska bli ID-hund och spåra upp försvunna djur och kanske folk. Men way not lägga till ett moment till när hon hittat dom....plocka ner dom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börja träna henne på att bära!Tanken var ju att hon ska bli ID-hund och spåra upp försvunna djur och kanske folk. Men way not lägga till ett moment till när hon hittat dom....plocka ner dom
Min Lady, äter Hills ZD, ibland DD. Både torr och burkHill's Z/D finns, både som torrt och burkmat.
Specific har några som heter CDD, C omega D och CDD-HY som är allergifoder. Åtminstone första finns (fanns i alla fall) även sen blötvariant.
I dag undrade en äldre herre om min jycke är en airedalepudel. Sen sa han att han känt en airedalepudel som var en riktig tuffing. Den stack efter björnvittring. Riktigt så tuff är nog inte min, sa jag. Det hela var väldigt rart och förgyllde min eftermiddag.
Föremålsintresse har hon i massor så bära är inga problem, det gör hon så gärna så. Hoppas bara inte katten får samma behandling som bollar, pinnar och leksakerBörja träna henne på att bära!
Tanken var nog att pudeln skulle tona ner terrierns jaktlust men det verkar ha blivit tvärtom.En airpoo?
Två steg framåt, ett steg tillbaka... Det var väl inte länge sen du skrev att han gjort stora framsteg?Ungefär såhär känner jag mig just nu:
Vi står och stampar på samma ställe, jycken blir varken bättre eller sämre. Eller, tja, det varierar från dag till dag det där. Nu senast ikväll mötte vi ett helfestligt par som var ute och smög i buskarna En dobermann som typ hatar Riley och en dvärgpinscher. De hatar iofs alla hundar. Det blev ordentligt livat och jag. orkar. snart. inte. mer.
Vi kämpar på ständigt men det här suger musten ur mig. I morgon ska vi träffa den här collie-snubben som jag varit i kontakt förut, han tyckte vi kunde ta med Riley's "trigger" nr. 1; Lillebror (han reagerar mest/starkast när Lillebror är med och reagerar). Jag tror jag ska gå med skyddsdräkt imorgon, eller helst försvinna för det är så pinsamt. Jag känner mig urusel och värdelös.
Nej, nu ska jag typ deppa för mig själv och sen går vi väl på det imorgon igen...
Två steg framåt, ett steg tillbaka... Det var väl inte länge sen du skrev att han gjort stora framsteg?
Ett framsteg betyder ju (tyvärr) inte att allt är löst så visst kommer bakslag som gör att det känns hopplöst även om det i längden blivit bättre.
Ungefär såhär känner jag mig just nu:
Vi står och stampar på samma ställe, jycken blir varken bättre eller sämre. Eller, tja, det varierar från dag till dag det där. Nu senast ikväll mötte vi ett helfestligt par som var ute och smög i buskarna En dobermann som typ hatar Riley och en dvärgpinscher. De hatar iofs alla hundar. Det blev ordentligt livat och jag. orkar. snart. inte. mer.
Vi kämpar på ständigt men det här suger musten ur mig. I morgon ska vi träffa den här collie-snubben som jag varit i kontakt med förut, han tyckte vi kunde ta med Riley's "trigger" nr. 1; Lillebror (han reagerar mest/starkast när Lillebror är med och reagerar/det Lillebror gör är att han är lite osäker på en del saker + spökålder). Jag tror jag ska gå med skyddsdräkt imorgon, eller helst försvinna för det är så pinsamt. Jag känner mig urusel och värdelös.
Nej, nu ska jag typ deppa för mig själv och sen går vi väl på det imorgon igen...
Är det hundmöten ni har problem med? Hur gammal är han?
Heja dig! Ni kommer klara detUngefär såhär känner jag mig just nu:
Vi kämpar på ständigt men det här suger musten ur mig. I morgon ska vi träffa den här collie-snubben som jag varit i kontakt med förut, han tyckte vi kunde ta med Riley's "trigger" nr. 1; Lillebror (han reagerar mest/starkast när Lillebror är med och reagerar/det Lillebror gör är att han är lite osäker på en del saker + spökålder). Jag tror jag ska gå med skyddsdräkt imorgon, eller helst försvinna för det är så pinsamt. Jag känner mig urusel och värdelös.
Vi har problem med lite allt möjligt ungefär. Han är väl en aningen reaktiv och reagerar på saker han tycker är "fel", typ att en moped är helt ok på bilväg men inte på cykelbanan. Allt sådant han inte tycker är korrekt helt enkelt. Det kan vara en cykel som vinglade för mycket osv. Efter det stressar han oftast upp sig och har tidigare bara gått upp i varv ännu mer, nu kan han i alla fall komma "tillbaka".
Han blir 2 år om ca en månad.
Aha. Då är det förstås svårt att förutse. Inte alltid lätt att veta vad som är korrekt enligt honom, kan jag tänka. Vad bra ändå att han går ner i varv, det är ju ett jättestort framsteg.
Min är mer konsekvent i sina reaktioner och därför är det ju lättare att träna. Han har dessutom alltid kunnat varva ner fort och är inte rädd eller osäker utan mest överentusiastisk och utan impulskontroll.
Kämpa på med din. Han är vacker som en dag och ibland behöver man bara få bryta ihop.
Var är Malte?!!!Heja dig! Ni kommer klara det