Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jäklar!
Efter att ha vänt ut och in på alla gömmor och letat fram var enda typ av gallersektion vi hade plus en grind fick vi ihop 12 kvadrat hundgård. Fick nyttja husväggen för att få ut så mycket yta som möjligt. Vackert blev inte bygget. Men stabilt nog. Tyvärr kom regn och mörker så vi får fortsätta i morgon med att få upp solskydd på ena sidan så det alltid finns skugga. Sen kan Calibra och syrran vara ute i finvädret igen.
Nu är det 190 högt så ska hon över detta får hon dricka red bull :devil:

14054901_1278512865494477_8608269623921718728_n_zpsuwtb3ran.jpg

På torsdag kommer tiken som vi ska para och vi fick plats på vårat hundpensionat för Lilla S som får åka på SPA en vecka :)

Det är nu huspanelen ligger risigt till, för att inte tala om gräsmattan :angel: "Kan man inte ta sig över...." :D

När jag kom hem från jobbet igår och gick ur bilen för att öppna grinden så jag kunde köra in på gården så står både Chess och yngsta dottern på 1,5 år och skriker på trappan i ren glädje för att jag kom hem :D:rofl: Grannarna måste tro att någon håller på att dö!

Låna Otis av @AraSlei när det är dags att riva ner den :idea: :up:

:D

Alltså, ibland känner jag mig hemsk som skämtar om det eftersom en del av hans muppiga beteende så klart är ett resultat av viss stress, men jag känner att vi inte kan göra mer än att arbeta med det och försöka skratta åt eländet under tiden typ :p
Det är inte så mycket "stresstress" men en del "frustrationsstress" (om man nu kan skilja på det så), typ som när Ladda får arbeta medan han får sitta i bilen och vänta på sin tur t ex. Tar man ut honom och jobbar med honom först är det inga problem att chilla i buren.
Likaså om han inte får arbeta tillräckligt med kropp och knopp så slår det ju över i att han hittar på egna saker.
Han sover hela dagarna i hundgården (Ladda ligger på sin bänk och solar när man kommer hem, Otis kommer ut helt yrvaken och blinkar åt ljuset utanför kojan :D), men om jag då t ex plockar ut Ladda för att träna och han inte får följa med så kan det ryka lite flisor ur panelen på garaget som är en del av hundgården :p

:D

Alltså, ibland känner jag mig hemsk som skämtar om det eftersom en del av hans muppiga beteende så klart är ett resultat av viss stress, men jag känner att vi inte kan göra mer än att arbeta med det och försöka skratta åt eländet under tiden typ :p
Det är inte så mycket "stresstress" men en del "frustrationsstress" (om man nu kan skilja på det så), typ som när Ladda får arbeta medan han får sitta i bilen och vänta på sin tur t ex. Tar man ut honom och jobbar med honom först är det inga problem att chilla i buren.
Likaså om han inte får arbeta tillräckligt med kropp och knopp så slår det ju över i att han hittar på egna saker.
Han sover hela dagarna i hundgården (Ladda ligger på sin bänk och solar när man kommer hem, Otis kommer ut helt yrvaken och blinkar åt ljuset utanför kojan :D), men om jag då t ex plockar ut Ladda för att träna och han inte får följa med så kan det ryka lite flisor ur panelen på garaget som är en del av hundgården :p
Känner igen det där nu när Polly ska vila efter operationen i bogleden. Polly blir inte destruktiv genom att tugga på grejer, utan istället så vrålar hon åt allt och alla ute - hundar och folk. Hon är så energiladdad att det pyser över totalt.

Usch, hatar att kroppen får feber lite när den känner för det. Jag har projekthund att träna ikväll, och det måste jag iväg på.

Är så himla tung i huvudet :yuck: Mår inte alls bra. Tur att hundarna fick rejäl aktivering igår, för de ligger gott och sover..

@Tonto när Sigge gjorde sin allergiutredning fanns hypoallergenic i två varianter vill jag minnas, den ena fetare. Nu är ju det ett gäng år sen (anallergenic fanns inte då), men vet du vilken han äter isf? Tänker att det fetare både kan vara smakligare och krävas mindre av.
Min hund fick också äta allergifoder en evighet mellan varje provokation, men vi körde en råvara i
taget.

Det finns hypoallergenic, hypoallergenic moderate calorie och så anallergenic. Hypoallergenic är väldigt fettig. Den känns flottig när man tar på den. Nu äter han ju inte torrfoder öht och idag har han vägrat att äta burkmaten med. Bara godis går ner.

Vi har bokat tid hos veterinären på deras första lediga tid, vilket är på torsdag. Det måste vara något mer som är fel på honom, vi provade att erbjuda ett annat foder och det skulle han inte heller ha. Så jag funderar på om det trots allt är någon annan bakomliggande orsak trots att vi inte hittat något innan.

Det finns hypoallergenic, hypoallergenic moderate calorie och så anallergenic. Hypoallergenic är väldigt fettig. Den känns flottig när man tar på den. Nu äter han ju inte torrfoder öht och idag har han vägrat att äta burkmaten med. Bara godis går ner.

Vi har bokat tid hos veterinären på deras första lediga tid, vilket är på torsdag. Det måste vara något mer som är fel på honom, vi provade att erbjuda ett annat foder och det skulle han inte heller ha. Så jag funderar på om det trots allt är någon annan bakomliggande orsak trots att vi inte hittat något innan.
Låter precis som min! :eek: Var hos vet men dom hittade inget konstigt.. Så jag gissar hormoner, han har blivit väldigt "hanhundig" senaste veckorna..

Låter precis som min! :eek: Var hos vet men dom hittade inget konstigt.. Så jag gissar hormoner, han har blivit väldigt "hanhundig" senaste veckorna..

Vi kommer att kastrera honom i hopp om att det skulle kunna hjälpa, eller är det meningslöst? Om Tonto har lekt med en tik så blir Rollo helt besatt. Han mår uppenbarligen dåligt pga det med. Hatar värdelös avel. :rage: :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 575
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka