Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jag med :angel:

Jag ska vara hundvakt åt en kompis wachtel till helgen, så nu ska jag testa på att ha 3 (4) huliganer hemma :D Det är en kusin till Otis och en brorson till Ladda, en snart tvåårig hane med massor av energi. Husse frågade lite försynt om jag ska träna någon apportering till helgen, i så fall får jag mer än gärna slänga nån fågel åt hans grabb också. Denna ska också gå unghundsprov till hösten, men apporteringen sitter inte riktigt klockrent ännu :D
Ska bli himla kul i alla fall!

(Det var denna hunden som åt sig igenom hallväggen och in i köket en gång, om någon minns. Husse lovar dock att han har lugnat ner sig nu :nailbiting::laugh:)

Har span på en tollarkull som isåfall skulle vara färdiga för leverans tidigt nästa år men det är helt jävla omöjligt så varföööööööööööör tittar jag ens :( Jussi vill ha en lillebror!

Jag med :angel:

Jag ska vara hundvakt åt en kompis wachtel till helgen, så nu ska jag testa på att ha 3 (4) huliganer hemma :D Det är en kusin till Otis och en brorson till Ladda, en snart tvåårig hane med massor av energi. Husse frågade lite försynt om jag ska träna någon apportering till helgen, i så fall får jag mer än gärna slänga nån fågel åt hans grabb också. Denna ska också gå unghundsprov till hösten, men apporteringen sitter inte riktigt klockrent ännu :D
Ska bli himla kul i alla fall!

(Det var denna hunden som åt sig igenom hallväggen och in i köket en gång, om någon minns. Husse lovar dock att han har lugnat ner sig nu :nailbiting::laugh:)
Jag hade satt han och Otis i samma rum med mycket saker att härja sönder, för att testa och se om de lugnat ner sig :angel:

Tidigare imorse tog vi en cykeltur vid vår golfbana hemma. Har cyklat lite kortare sträckor med Milou innan, men då har han helst velat springa bredvid cyklen. Idag däremot, jäklar vilken fart det var på honom!! Han verkar fatta att han ska springa framför och jobba lite, och det gör han med glädje. Får peppa lite ibland, men annars så går han som en stjärna. Nu måste jag fixa bättre ordning på koppel (det är lite kort så han hamnar ganska nära framhjulet.. Skulle vilja ha fram honom mer). :D:D
14074991_10210319515373341_1152558251_o_zpsdipuiutg.jpg

I går var småtjejerna ute hela dagen och inte ett rymmarförsök av Calibra :up:

Däremot har de just nu påbörjat en omdränering vid husväggen. Tydligen dög inte den som gjordes för ett par år sen.

I kväll kommer spekulanter på valp i kommande parning för att träffa oss och "Gubben".

Malte är ju Bukehunds maskot!
Du måste ju dela med dig av honom.
Uppdatera genast!!
Okej då :p
Malte har joggat
LcO7rs1.jpg

Spelat Pokémon Go
yWubYPr.jpg

Träffat min bästa kompis för första gången (det gick jättebra!)
14137773_672275546262683_1940961136_n.jpg

Flugit sjöflyg för första gången (i sin fina flytväst)
14112044_672274256262812_1762564212_n.jpg

Och känt sig väldigt deprimerad
72JtwqC.jpg

Fotats i en småländsk skog
o4Hl67b.jpg

Besökt varamobadet
5GL0HcR.jpg

Tagit far och sonbild
6PifXc4.jpg

Känt sig cool vid en stenkant
nR53wH0.jpg

Skrämts av hur långt det var ner
ZfAXDDw.jpg

Bestigit flera berg varav ett han blev fotad på
BCR29jh.jpg

Wm2pL9J.jpg

nALo4mQ.jpg

1dO9TDC.jpg

Han har åkt genom nästan hela Sverige också! Hela 3200 kilometer
6Th071D.png
Ja, det var väl det Malte har hittat på (som jag har bild på:p) Frågor på det? ;)

Okej då :p
Malte har joggat
LcO7rs1.jpg

Spelat Pokémon Go
yWubYPr.jpg

Träffat min bästa kompis för första gången (det gick jättebra!)
14137773_672275546262683_1940961136_n.jpg

Flugit sjöflyg för första gången (i sin fina flytväst)
14112044_672274256262812_1762564212_n.jpg

Och känt sig väldigt deprimerad
72JtwqC.jpg

Fotats i en småländsk skog
o4Hl67b.jpg

Besökt varamobadet
5GL0HcR.jpg

Tagit far och sonbild
6PifXc4.jpg

Känt sig cool vid en stenkant
nR53wH0.jpg

Skrämts av hur långt det var ner
ZfAXDDw.jpg

Bestigit flera berg varav ett han blev fotad på
BCR29jh.jpg

Wm2pL9J.jpg

nALo4mQ.jpg

1dO9TDC.jpg

Han har åkt genom nästan hela Sverige också! Hela 3200 kilometer
6Th071D.png
Ja, det var väl det Malte har hittat på (som jag har bild på:p) Frågor på det? ;)
Han har ju haft fullt upp! Akta så han inte blir utbränd :D

(Är smått chockad över att han inte har en rosa flytväst:down:)

I natt räddade Lipton våra höns. Han brukar sova väldigt djupt men plötsligt vaknade vi av att han började skälla på ett ovanligt sätt springandes upp och nerför trappan. Fram till vår säng, nerför trappan, till ytterdörren och upp till oss igen.
När vi öppnade ytterdörren hörde vi våra höns skrika i panik. Vi rusade ut och hittade en grävling som grävt sig in. En av hönorna var redan död men tuppen och de andra sju var skakade men oskadda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 585
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat