Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit nere och tränat. Tinja gjorde mig så stolt, efter att ha velat bestämma banan själv ett tag så har hon nu börjat lyssna till min handling igen! :love:

Sen åkte vi till hundrastgården vid sjön för skoj och bad. Benji rullade sig såklart i sanden så det blev dusch och schamponering för bägge hundar.

Tinja är så fluffig nu att man nästan skulle kunna ställa ut henne, trots utfälld päls :D

Bröderna Frodolf hjälps åt :love:
14080065_10153973191913666_1388148095948830823_n.jpg

Snart ska vi åka till klubben och vara med i en träningsgrupp i tävlingslydnad/brukslydnad. Det är första gången idag så det blir spännande att se vad det är för folk och hur det känns.

Ska bli skönt att göra nått för jag har varit så uttråkad hela dagen men för trött för att göra nått. Har kollat forumet typ 100 gånger.

Snart ska vi åka till klubben och vara med i en träningsgrupp i tävlingslydnad/brukslydnad. Det är första gången idag så det blir spännande att se vad det är för folk och hur det känns.

Ska bli skönt att göra nått för jag har varit så uttråkad hela dagen men för trött för att göra nått. Har kollat forumet typ 100 gånger.

Känner igen det där! Superslö dag, brottas med taggar och script och allt verkar gå i slow motion. Åtta timmar kvar till klubben. Sju timmar och 53 minuter kvar till klubben. Tre timmar och 40 min - nä, såg visst fel, sju timmar och 40 minuter kvar... Hela dagen! :banghead:
(Nu är det bara drygt en timme kvar i alla fall. :D)

Hoppas det är bra folk i gruppen och ni får roligt! :up:

Känner igen det där! Superslö dag, brottas med taggar och script och allt verkar gå i slow motion. Åtta timmar kvar till klubben. Sju timmar och 53 minuter kvar till klubben. Tre timmar och 40 min - nä, såg visst fel, sju timmar och 40 minuter kvar... Hela dagen! :banghead:

Hoppas det är bra folk i gruppen och ni får roligt! :up:

Precis så har det varit hela dagen förutom när jag och Minn varit ute och myst i skogen. Nu är det bara typ 8 minuter kvar tills vi ska åka :)

Jag och hundarna cyklade över två mil igår, projekt cykla-till-jobbet har börjat. Tror ni de var trötta igår när vi kom hem? Inte nämnvärt. Tror ni de är trötta idag? Nä. :banghead:

Ska sälja dem som slädhundar:cool:

Du får korsta in Husky eller något dyl. och sälja som "Eurohounds".

Jag behöver minst en till hund till mitt spann. :idea: Är lite sugen på att skaffa en riktig draghund som kan dra med Tonto. Roll är värdelös på att dra, han är så lat. Han springer! Men drar inte alls. :rofl:

Jag behöver minst en till hund till mitt spann. :idea: Är lite sugen på att skaffa en riktig draghund som kan dra med Tonto. Roll är värdelös på att dra, han är så lat. Han springer! Men drar inte alls. :rofl:
Mina drar iofs inte heller, mest för att jag inte vågar det med tanke på deras impulskontroll. En katt framför och jag gissar att vi är av vägen omgående:D de stannar iofs snabbt, men det är tillräckligt för att jag ska hinna slå ihjäl mig:angel:

Jaha. Världens märkligaste träning. Körde inkallning från station, hade inte filt med så håvade fram en madrass från bilen. En inkallning, strålande. Skickade tillbaka honom, tjuvstart. Skickade tillbaka honom, han lägger sig med ett flin - och sen börjar han slita madrassen i bitar! Blev bara konfetti, över hela jäkla planen! Som en unge på julafton, helt kokobäng, det bara flög skumgummi omkring honom! :eek:

... Det var länge sen jag skrattade så mycket! :laugh:

Har precis kommit hem från kvällens träning och jag är så glad. Minn låg i bur och var publik till en början då vi körde ett ekipage i taget. Vi var 3:e ut och redan när hon kom ut ur buren så låg hon helt rätt i sinnesstämning och attityd, jag behövde inte jobba igång henne utan hon var precis där jag vill ha henne redan från början :D Vi kanske börjar komma någonstans med den träning vi hållit på med sedan kastrationen.

Ute på planen gick det lite så där men det berodde på mig och inte på henne. Är så grymt nöjd med kvällens känsla. Hoppas det känns lika bra imorgon.

Du kan få låna min idiot när hon vuxit färdigt! :sneaky:
Tyvärr är vi mest i Stockholm under somrarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 585
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat