Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill va framme nu! Kändes oändligt långt till Malung... :D
Men men, bättre väder nu tidigare dimma så man inte såg något alls.
Hundarna bara sover och den store vägrade middag i bilen. Han gillar inte riktigt att åka bil även om det går mycket bättre sen vi bytte bil!

Skall på kennelträff i Malung och har hoppats att karln skulle kunna följa med..hans jobb är lite speciellt, så imorse fick vi veta att han skulle kunna följa, men visste inte vilken tid han skulle komma hem. Nu är han påväg iallafall, men han är väl kanske 1½ timme bort och vi har 7,5 timmar till Malung. Tjohoo!
Nåja, det ska bli skoj med en helg med massor av hundar och trevliga människor :D
Malung....min gamla pluggstad...eller by är nog ett mer passande ord. Gick gymnasiet där.
Ha så roligt :)

Suck. Jag gick och la mig vid 22 pga supertrött. Vaken nu, min unghund är magsjuk, hon väckte mig för en halvtimme sedan. Har kräkts 6 gånger ute och bajsar rinnande bajs... Nu kommer det bara galla när hon kräks, men hon mår inte bra stackarn. Vi har varit ute i stort sett konstant sen hon väckte mig, för hon kommer inte alls till ro inne.
Vi var och badade i en liten sjö innan ikväll, jag misstänker bakterier i vattnet, för några alger såg jag inte. Eller så har hon fått nån kräksjuka, men det känns som fel tid för det.
Usch, så synd om henne. Och lite synd om mig också, behövde verkligen få sova...

Edit: fasiken, nu kräktes hon rosa/rött

Hur går det för er @lady_vip Kräks hon fortfarande eller har ni kommit till ro?
Hon höll på ganska länge, mellan 00.30-2.30. Jag hade tillochmed kontakt med djursjukhuset när den blodblandade gallan kom hela tiden. Men så när klockan närmade sig tre började hon lugna sig, hon var supertrött då och gick och la sig, så vi har faktiskt sovit sen dess, med en kräkpaus.
Hon är trött nu, men verkar stabil. Jag ska ge henne liiiite ris med vatten strax så får vi se vad hon säger. Hon har aldrig haft känslig mage innan, så jag hoppas att hon repar sig under dagen.

@Tonto @isafore
Tränar sök och ligger figg samtidigt som jag kollar denna tråden och skrattar lite åt de prickiga kläderna. När jag sen flyttar mig för att figga längre fram möter jag en dam med 4 prickar. Vet inte när jag såg en dalmatiner sist och nu kom det 4 st här i skogen. Jättetrevliga och hälsade så glatt på mig! Lite kul iom att jag precis innan skrattade åt Cruella utstyrseln :)

I oktober börjar vår kurs på klubben, ska bli så roligt! :laugh: Är en vanlig allmänlydnadskurs men det kommer att vara riktigt nyttigt för oss båda.. Särskilt för mig tror jag faktiskt, man kan aldrig få för mycket kunskap! :banana:

Vilken kämpig natt för er :( @lady_vip
Men skönt att ni iaf har fått lite sömn och att hon verkar stabil.

Kan hon fått i sig något annat än vatten som var dåligt? Tänker att såhär års är det lätt att hitta överbliven picknick som legat till sig :(

@Tonto @isafore
Tränar sök och ligger figg samtidigt som jag kollar denna tråden och skrattar lite åt de prickiga kläderna. När jag sen flyttar mig för att figga längre fram möter jag en dam med 4 prickar. Vet inte när jag såg en dalmatiner sist och nu kom det 4 st här i skogen. Jättetrevliga och hälsade så glatt på mig! Lite kul iom att jag precis innan skrattade åt Cruella utstyrseln :)
Haha vad kul! Vart i landet befinner du dig? Kanske någon jag känner.. ;)

Vilken kämpig natt för er :( @lady_vip
Men skönt att ni iaf har fått lite sömn och att hon verkar stabil.

Kan hon fått i sig något annat än vatten som var dåligt? Tänker att såhär års är det lätt att hitta överbliven picknick som legat till sig :(
Jag hade koll på henne hela tiden när hon badade, senast hittade de nämligen ett koben i buskarna vid sjön... Så jag är säker på att hon inte ätit något, däremot har hon säkert fått i sig massa vatten. Jag pratade med min vanliga vet i morse och hon trodde också vattnet efter att jag beskrivit förloppet. Ska köpa diarsanyl och ge henne, men hon är redan mycket bättre.

Belönings"test" för Monster:

7c5JCAw.jpg

80wsozT.jpg

:laugh::banghead::laugh:

Vi var till IKEA for att valja skap och lador till koket.:D Lilleman ar lite for liten annu for att vara hemma sa lange sa han fick folja med. Da han hade en mycket arbetsam morgon med mycket lek med Princess Diva sov han dock den mesta tiden ... atminstone nar han inte blev klappad och gosad med av folk.

Det ser ut att vara "bitriktiga" horn ...
TTIKEA2_zpssoimk3ju.jpg

Det ar arbetsamt att hjalpa till pa IKEA ...
TTIKEA4_zpsh3qoiyqo.jpg

Tur matte fixade "sangen" sa jag kan sova
TT-IKEA1_zpsmnztxe01.jpg

Idag debuterade vi i hundsportsvärlden. Debut i Rallylydnad och vad händer? Jo vi går och vinner nybörjarklassen! :D:heart Herregud! Sen går vi och tar fjärdeplatsen i nästa start, trots envetna getingar och andra störningar. 93 poäng i båda starterna, fy bubblan vad jag är stolt över min lilla pil! :love::heart
14055184_10206568911929583_1148483478576316498_n.jpg

14051708_10206568912009585_808506686506455627_n.jpg

14046161_10206568912209590_3857968691053168743_n.jpg

14079772_10206568912049586_7732932485350484319_n.jpg

14088622_10206567135525174_8548162129663522738_n.jpg

:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 589
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka