Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow vilken helg vi har haft! :bump::love:

I lördags gick den årliga Dvärgschnauzercupen av stapeln. En Cup där man kan tävla i utställning, rallylydnad, lydnad och agility med sin hund. Andra av SSPKs raser får också delta (inte utställning) men räknas såklart inte in i "bästa dvärgschnauzer".
Ja, och min lilla brutta Dahlia går inte bara och vinner Lydnaden utan även Rallylydnaden och blir tvåa av alla Dvärgschnauzrar i Agility, något som vi aldrig någonsin tävlat i! Visserligen 10 fel - men inte ens diskad! En klass 2 hoppbana var det och jag blev riktigt sugen på att fortsätta med detta då hon hade sådant fint sug och flyt hela banan igenom :love:

image_zpsbltx3sgt.jpeg

Tre rosetter och ett fint vandringspris för lydnaden!

image_zpskmjn9mo3.jpeg

Jag tävlade även rallylydnad med Dahlias mamma Nova som ägs av @falukorw och vi hamnade på en 4:e plats. Jag och Winzi gick vår sämsta runda någonsin men kom ändå på en 5:e plats :)
På bilden är det Nova, Winzi, Dahlia räknat från vänster.

image_zpsoufqdpnh.jpeg

Igår var jag och Dahlia iväg och tävlade i Heelwork to Music för andra gången. Och det gick himla bra! Vårt andra uppflytt (det krävs tre för diplom) och en fin 5:e plats av 25 tävlanden.

image_zpsqruopn2o.jpeg

Min gulliga vovve!

image_zpsosh3fcny.jpeg

inte nog med det - så var två av Dahlias avkommor iväg på klubbutställning där Java blev andra bästa tik med CERT och BIS-2 Junior.
Zach blev tredje bästa hane med reserv-CERT och BIM-Junior.

Idag tar vi igen oss med jobb hela dagen och träningsgruppen i lydnad som börjar ikväll! :up:

Dagen:
14141799_10153983263043666_9201837632257004253_n.jpg

Vi pausade på Haukeli, samma fjäll som vi sankade på för 2 år sedan. Grabbarna hoppade ur bilen och gick rakt in i arbetsmode när de kände igen kalfjället. Ale fattade ingenting ;)
14100455_10153984402988666_1151081314199543547_n.jpg

Fotat genom rutan. Norge är helt magiskt.
13625395_10153984797828666_1473099736745676036_n.jpg

Norge är fantastiskt! I alla fall när man kommer in en bit i landet. Jag bor väldigt nära Norska gränsen och i början är det väl inget att hurra för :D

Vi var på semester till Norge för några år sen och hade hunden med. Åkte Trollstigen, sov i hytte och vandrade på fjället i Jotunheimen :love:
Var till Norge för några veckor sen också för att kolla NM för Islandshästar på Biri. Vi sov på hotell lite norr om Lillehammer och var uppe på Hafjell (där OS 1994 hölls). Helt underbar natur! Hade dock inte med hunden då.
Ska ta med hund och gubbe på semester i Norge någon mer gång och verkligen vandra ordentligt i fjällen.

Behöver posten underskrift för att lämna ut paket från Bitiba? Jag läste inget om det när jag skickade efter paketet, men tydligen misslyckades dom med att göra något så svårt som att dumpa det utanför min dörr.

Hade planerat att spåra ihop med några vänner på lördag. Detta glömde jag bort och nu har maken lovat bort sig på rally för att köra service åt en kompis. Suck...så går det när man inte skriver upp det i alla kalendrar :D Men jag har inte samvete att inte låta maken åka heller för är det någon som är iväg så är det jag med mina hästar :angel:
Vet inte om jag klarar av att spåra när jag har två ungar med mig :p

Hade planerat att spåra ihop med några vänner på lördag. Detta glömde jag bort och nu har maken lovat bort sig på rally för att köra service åt en kompis. Suck...så går det när man inte skriver upp det i alla kalendrar :D Men jag har inte samvete att inte låta maken åka heller för är det någon som är iväg så är det jag med mina hästar :angel:
Vet inte om jag klarar av att spåra när jag har två ungar med mig :p

Hur gamla är ungarna? Kan de krypa? Många spår blir det... :angel:

Nästa helg är det lydnadstävling både på lördagen och söndagen. Huja, vad har jag gett mig in på?? :nailbiting:

Så strax bär det iväg till inomhushallen för att träna tävling :D Ska bara slänga i mig en färdigpaj innan.

Behöver posten underskrift för att lämna ut paket från Bitiba? Jag läste inget om det när jag skickade efter paketet, men tydligen misslyckades dom med att göra något så svårt som att dumpa det utanför min dörr.

Samma här, det åkte tillbaka och kunde hämta ut det nästa dag... Irriterande:banghead:

Har hyrt ut min lägenhet under sommaren då jag arbetat på annan ort. Kommer tillbaka efter 6 timmars körning och upptäcker att frysen har stått öppen hela helgen (den som hyrde stack i fredags). Sååå då var det bara att frosta av hela skiten eftersom det inte gick att öppna lådorna :banghead::banghead::banghead: Hade jag helst sluppit idag...

Pågår en diskussion i Västgötagruppen om det är så att många Västgötar är feta. Väldigt bra att det tas upp, men kan säga att "di gamle" inom rasen inte gillar diskussionen! En beskrivare hävdar att hon nästan aldrig ser en fet Västgöte. :banghead: Själv tycker jag att många Västgötar är groteskt överviktiga, så synd på en ras som skall vara pigg, glad och uthållig.

Gah! Så ruskigt nära att ställa mig och skrika på grannen. Fjärde gången (!) hennes små bichoner kommer fram till mina hundar. De går lösa precis kring husen, och ingen direkt kontroll. Säkert harmlösa men Stoja blir inte glad, knappast främjande för vår träning med hundmöten :( Idag gick hon och tog den ena, lämnade den andra som kom fram. Idiot.

Men va faaaaan. Nu började Mamma Mu löpa också!!!!:arghh:
En extra löptik förutom den som ska paras blir väldigt meckigt här hemma med två intakta hanar....som inte går i hop.
Får bita ihop till på fredag då Mamma Mu åker till fodertikens ägare.
Tur både skägget och Gubben är så obrydda av löptikar. Men passandet.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 608
Senast: Trott
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka