Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flexi. :angel: Hatar det egentligen men hon funkar så himla bra på det. Hon kan stanna och lukta på något och så vet hon att när det tar emot så kan hon springa i full fart i 16 meter och så stannar hon precis innan linan tar slut. :D

Annars känner jag som dig! Jag älskade iofs valptiden (det mesta av den iaf :angel:) men jisses så skönt det är nu när hon börjar bli vettig! :love:
Flexi är underbart :D (men jag hatar när andra hundägare har det :angel: ) Jag har alltid flexi på Aysu istället för vanligt koppel, för helt lös får hon inte gå i närheten av bilar eller annat olämpligt. Dessutom har det fördelen att jag inte spänner mig i axlar osv vilket jag alltid gör med fasta koppel... Aysu springer dock aldrig i sitt flexi, hon strosar på, nosar på en miljard kissfläckar och travar ikapp mig.

Jag har tittat på RC sporting life endurance 4800 till Santo även fast jag alltid sagt "aldrig RC" , just för att han behöver mer än vad Brit care puppy innehåller (han får mush vaisto svart påse med).

Innehållet ser bättre ut än vad deras andra foder innehåller, och förhoppningsvis kanske jag bara kan ge hälften av detta och se resultat ändå? (Alltså 50/50 av brit care och detta)
Screenshot_20160830-190404_zpsnqxjxfev.png

Tankar? Någon som testat? Bättre tips?

Jag började fundera idag på om jag faktiskt skulle döpa om hunden. Han heter ju Milou, men tycker det är så fruktansvärt svårt att ropa MiloU, så funderar på att ta bort U:et och så får han heta Milo. Blir ju egentligen ingen större skillnad för honom, bara för mig haha...

Milou uttalas väl ofta med ett lite "djupare" ljud? Lite närmare ljudet i engelskan low. Milo blir väl ett "renare" o-ljud?
Jag funderar på att byta namn på Professorn till just Professorn hos vet/försäkringsbolag då inte en käft förstår vad man säger när man säger Moriarty. Visst måste man kunna byta namn hos fb?

Sitter och funderar på hur lång tid det kan tänkas ta att banta ner Aysu till fin form igen... Har hittat ett troligen superfint ställe att fotografera hundarna på, men det känns onödigt att åka dit och undersöka saken närmare när den ena inte kommer bli fin på bild hur jag än bär mig åt :grin:

Nån som gett standardts foder?
Min lilla icke rastypiska DSG är så kräsen att jag blir less :arghh:
Gick över till robur performance för typ 3 veckor sedan från robur valpfoder. När hon vet liten kräktes hon av robur så gav färskfoder (voh och nordic har jag testat) men det slutade hon äta efter typ tre månader så gick tillbaka till robur och det har funkat helt ok om hon haft fri tillgång (hade behövt en hund till för det är bara vid konkurrens som hon tömmer skålen direkt, spelar ingen roll om jag tar bort skålen efter 15 min så gett upp det) och nu när valpfodret var på väg att ta slut köpte jag performance istället och åt det riktigt bra i två dagar sen har hon mer eller mindre totalratat det. Även med topping :cool: så funderar på att köpa standardt extra och pröva.

Förslag på annat foder för hundar med lite högre aktivitetsnivå (vill ha det för att hon inte äter de mängder hon borde och rör sig mycket). Det ska vara svenskt och inte innehålla massa skit.

Jag har tittat på RC sporting life endurance 4800 till Santo även fast jag alltid sagt "aldrig RC" , just för att han behöver mer än vad Brit care puppy innehåller (han får mush vaisto svart påse med).

Innehållet ser bättre ut än vad deras andra foder innehåller, och förhoppningsvis kanske jag bara kan ge hälften av detta och se resultat ändå? (Alltså 50/50 av brit care och detta)
Screenshot_20160830-190404_zpsnqxjxfev.png

Tankar? Någon som testat? Bättre tips?

Annars har ju Brit Care ett foder för aktiva hundar? Heter Activity tror jag.
Det gav jag Dahlia när hon var i Santos ålder och det fungerade bra :)
Varför vill du blanda två torrfoder?

Annars har ju Brit Care ett foder för aktiva hundar? Heter Activity tror jag.
Det gav jag Dahlia när hon var i Santos ålder och det fungerade bra :)
Varför vill du blanda två torrfoder?

Tänkte att det kanske räckte att ge honom en säck för att få upp honom i vikt och sen klarar han sig på brit care och mush! Ska kika på den :)

Milou uttalas väl ofta med ett lite "djupare" ljud? Lite närmare ljudet i engelskan low. Milo blir väl ett "renare" o-ljud?
Jag funderar på att byta namn på Professorn till just Professorn hos vet/försäkringsbolag då inte en käft förstår vad man säger när man säger Moriarty. Visst måste man kunna byta namn hos fb?
Betoningen är ju skillnaden. Milou uttalas Miló (betona på andra stavelsen) och Milo uttalas Mίlo (betona på första).

Nån som gett standardts foder?
Min lilla icke rastypiska DSG är så kräsen att jag blir less :arghh:
Gick över till robur performance för typ 3 veckor sedan från robur valpfoder. När hon vet liten kräktes hon av robur så gav färskfoder (voh och nordic har jag testat) men det slutade hon äta efter typ tre månader så gick tillbaka till robur och det har funkat helt ok om hon haft fri tillgång (hade behövt en hund till för det är bara vid konkurrens som hon tömmer skålen direkt, spelar ingen roll om jag tar bort skålen efter 15 min så gett upp det) och nu när valpfodret var på väg att ta slut köpte jag performance istället och åt det riktigt bra i två dagar sen har hon mer eller mindre totalratat det. Även med topping :cool: så funderar på att köpa standardt extra och pröva.

Förslag på annat foder för hundar med lite högre aktivitetsnivå (vill ha det för att hon inte äter de mängder hon borde och rör sig mycket). Det ska vara svenskt och inte innehålla massa skit.

Mina fick Standart ett tag för längesen.
Numera äter de Acana, som definitivt inte är svenskt men som är toppen för två små, högeneriska hundar.

Betoningen är ju skillnaden. Milou uttalas Miló (betona på andra stavelsen) och Milo uttalas Mίlo (betona på första).
Kände en som hette Milo och de uttalade det inte på samma sätt som silo, som jag antar att du menar. Om det var så som menades i tråden är jag inte för ett namnbyte, för det låter klart bättre med nåt som låter som Baloo. :D
Den Milo jag kände lät alltså precis likadant som Baloo men man kapade av o-ljudet. Uj vad uttal är svårt :laugh:

Kände en som hette Milo och de uttalade det inte på samma sätt som silo, som jag antar att du menar. Om det var så som menades i tråden är jag inte för ett namnbyte, för det låter klart bättre med nåt som låter som Baloo. :D
Den Milo jag kände lät alltså precis likadant som Baloo men man kapade av o-ljudet. Uj vad uttal är svårt :laugh:
Jag tycker inte att det är så svårt. Men en del folk bestämmer ju lite själva hur de vill uttala både namn och andra ord ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 673
Senast: Trott
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka