Grattis @Malibu_Stacy !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte patellan som hoppat ur?Professorn skrämmer slag på stackars matte. Sambon skulle gå ut med honom och när jag hörde nyckeln i låset efter bara en minut kände jag direkt att det var nåt fel. Professorn tjöt tydligen till rejält när de klev i hissen och ville sedan inte stödja på vänster bak. Sen gick det ganska bra att gå till dörren och inne verkade det först inte vara några problem alls när sambon skulle visa. Men plötsligt ville han inte gå på tassen igen. Han satte sig då men när han reste sig gick det bra igen. Hittar inget sår eller nåt som ser fel ut. Han reagerar inte synligt på nåt av det klämmande, böjande eller sträckande vi försiktigt testat.
Ringde Distriktarna i stan och hon sa att hon tyckte att vi kunde avvakta eftersom han inte har några större problem mesta delen av tiden och jourtiden börjar nu. Vi skulle avvakta till imorrn och om det inte är bättre så kunde vi ringa och få en tid då istället.
Så de gick ut en kort vända eftersom han behövde det och han haltar rejält ibland. Sätter sig och lägger sig efter ett tag också. Usch. Känns inte rätt i hjärtat att vänta när han inte vill gå men vetten sa ju att det var okej.
Hypokondrikermatte offrade plånboken och åkte till Distriktarna iaf. Han haltade förstås inte hos vet trots att han gjorde det lite på vägen dit.Det är inte patellan som hoppat ur?
Så skönt när de börjar bli vuxna.Idag skulle jag rasta Ebrah när vi var hemma hos min mor. Precis utanför hissen mötte vi en granne och hennes stora hund. Det brukar bli jäkligt livat då, mycket för att Aysu anser att den hunden är ett stort monster I alla fall, granne och hund gick åt andra hållet i trapphuset (finns två portar) men vi pratade lite och eftersom Ebrah var lugn gick jag ut på deras sida som planerat. Där fick hundarna hälsa och det kändes jättebra att Ebrah kunde få bekanta sig med grannhunden utan att Aysu var med. Grannhunden var förövrigt en mycket klok och snäll hund, mycket lugn och hur fin som helst i kroppsspåket.
På vägen upp från rastningen så hamnade vi att dela hiss med en kvinna som hade barn i barnvagn, men inte ens då började Ebrah sprattla runt. Vi har tränat mycket på att inte hälsa på folk hur som helst och just i hissen kan det bli bökigt eftersom det är så trångt. Men ja, Ebrah skötte det fint och hälsade inte ens på barnet i sittvagn. Så otroligt skönt att hon uppför sig så som jag vill och faktiskt går att ha bland folk. Jag är verkligen löjligt nöjd med henne idag (igen ).
Ja verkligen! Jag älskar vuxna salukis Och det går att mysa med henne utan att hon ska äta upp en, hon går fint i koppel(!), går att ha lös, går att lämna ensam (åtminstone med Aysu, inte testat så mycket utan Aysu), börjar bli ganska lätthanterad... Helt underbar.Så skönt när de börjar bli vuxna.
Vi hade världens bästa promenad idag i skogen. Hon var superpigg och hoppade och skuttade men då och då gjorde hon en tjurrusning till mig och satte sig fot! Hon har kommit på att om man kollar på matte så får man godis! (Yay!) Sen så tränade vi massa inkallningar och hon kom som ett skott varje gång! Kändes nästan som jag kunnat haft henne lös.
Flexi. Hatar det egentligen men hon funkar så himla bra på det. Hon kan stanna och lukta på något och så vet hon att när det tar emot så kan hon springa i full fart i 16 meter och så stannar hon precis innan linan tar slut.Ja verkligen! Jag älskar vuxna salukis Och det går att mysa med henne utan att hon ska äta upp en, hon går fint i koppel(!), går att ha lös, går att lämna ensam (åtminstone med Aysu, inte testat så mycket utan Aysu), börjar bli ganska lätthanterad... Helt underbar.
Så härligt att ni hade en så bra promenad i skogen! Kör du med långlina på nu?
Sätt ut en fälla,dom brukar gå att låna.Sambon skulle rasta alla hundar lite snabbt innan jobbet i morse...klockan 04.30. Mörkt var det så det var pannlampa som gällde. Själv sov jag lite till innan jag skulle upp med sonen till skolan.
Jag vaknar av ett jäkla liv på trappan. Öppnar ytterdörren och där sitter en mycket upprörd Criga. Ringer sambon för att säga att hon är hemma, ifall han går uppe i skogsdungen och letar i mörkret. Inget svar.
Happ. På med morgonrock och gummistövlar med Criga i koppel. Möter sambon och frågar vad i hela friden han och hundarna håller på med.
Det visar sig att han kommit i skogen med Criga, Calibra och Gubben när en grävling hoppade fram!
Gubben och grävlingen blev väl ungefär lika förbannade bägge två och i tumultet tappade han Criga.
Tur hon sprang hem!!
Hundar och grävling klarade sig oskadda men sambon trodde att gubben kunde ha naffsat grävlingen lite i skinkan.
Det är tredje gången i sommar sambon stöter på den här grävlingen och andra gången den går på Gubben.
Förra gången kom den knallandes i trädgården. Då blev det en såndär vem-jagar-vem runt våran gran.
Det är lite olustigt att dela gård med en vresig grävling.
Det slog mig nu att det har varit en försvinnande åtgång på kattmaten i källaren den sista månadenSätt ut en fälla,dom brukar gå att låna.
Någon har smockat i sig en hel grillad kyckling!
Någon har smockat i sig en hel grillad kyckling!