Man kanske borde ha en tråd "galna saker som man hör och vad som händer i en hundrastgård".
Låter kanske som förutfattade meningar om denna rasen, men jag kan tyvärr bara räkna på en hand där jack russel terriers inte är argsinta och hugger efter allt.
Var i hundrastgården och helt plötsligt dyker någon upp med sin jack russel-tik och övertygade mig om att det skulle gå så bra om hon släpptes in. Jaha, ok, vi testar.
Idiotisk idé.
Tiken går direkt på och ska hugga och nafsa efter min grabb. Själv bryr sig inte min så värst mycket om främmande hundar så han försöker komma undan med att nosa runt på egen hand, men det hjälper inte direkt. Ägaren säger att det är såååå normalt och hen kan hundar osv. låt dom reda ut det. Håkon ignorerar ett bra tag men tillslut lägger han tassen på att nu är det nog. Tiken fortsätter. Ännu en gång säger Håkon ifrån, och då verkar tiken bli helt RASANDE. Jag har aldrig sett något liknande ifrån en tik.
Okej, då får jag nog. Går iväg med grabben med tiken efter hack i häl och lämnar hundrastgården.
Och folk undrar varför man sällan vill att sina hundar ska få hälsa.