Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Störs hundarna något av lysslangarna? Tänkte att de sitter ju ganska nära ansiktet och lyser rätt starkt. Skulle vilja ha ett om det inte är besvärande för hunden.
Inte vad jag har märkt. De springer på som vanligt och reagerar inte när man tänder dom :)

Känner mig lite fånig, men jag är glad åt att vi fick till en så perfekt morgonrastning :angel:
Vi gick en liten sväng här som vi brukar gå. Det blev kissande hund precis i början av promenaden, kissande hund precis i slutet och när vi kom in så kunde jag nöjt konstatera att de hade både kissat och bajsat samt fått nosa runt lite och blivit glada av det. Så ja, de behövde ut, men vi gick inte "onödigt långt" och de har fått göra allt de kunde behöva göra. En sådan start på dagen får mig på jättebra humör :p Nu har de ätit frukost och somnat igen, jag ska snart äta frukost jag med.

Laddas föresten med mobilladdaren och kan kapas till valfri längd. Jättesmidiga. Speciellt när man bor som vi...i skogen utan gatlyktor på kvällarna. Ser tydligt var hundarna är på tomten och vilken som är vilken :)

Blå är skägget och grön tiken. Ska köpa röd och gul nu till nykomlingarna.

Laddas föresten med mobilladdaren och kan kapas till valfri längd. Jättesmidiga. Speciellt när man bor som vi...i skogen utan gatlyktor på kvällarna. Ser tydligt var hundarna är på tomten och vilken som är vilken :)

Blå är skägget och grön tiken. Ska köpa röd och gul nu till nykomlingarna.

Vart har du köpt dom?
Bor också ödsligt och vill kunna se hundarna ordentligt. Har haft en lampa i halsbandet men den syns ju bars när hundarna är på väg mot mej eftersom den hänger under hakan på dom.

Vart har du köpt dom?
Bor också ödsligt och vill kunna se hundarna ordentligt. Har haft en lampa i halsbandet men den syns ju bars när hundarna är på väg mot mej eftersom den hänger under hakan på dom.
Jag har köpt dom i en butik för hund som ligger några kilometer här i från. De borde ju finnas på nätet att köpa. Det står Karlie Flamingo på dom. Ska dit på måndag,kan kolla om det står nått speciellt på förpackningen och höra med ägarna om det går att skicka efter.

Jag och hundarna gick offroad i skogen i morse, med två övertaggade hundar i kopplet var det inte helt enkelt att ta sig över stock och sten med livet i behåll. Men hundarna hade kul, och blev trötta och nöjda efteråt!

Aysu ligger i Ebrahs bädd! :eek: Hon har ju inte ens velat titta på den förut, trots att den från början köptes till henne. Och Ebrah ligger i sängen, där Aysu brukar vara. Vad är det med mina hundar?! Ja, jag ser rätt, jag har kollat flera gånger nu så att jag inte blandar ihop dem...

(och nu hördes någon fyrverkerigrej... kul med valborg... är åter igen glad åt att ha fullständigt oberörda hundar)

Tack för varningen!
Här kommer det braka loss ett rejält fyrverkeri senare ikväll från tivolit som ligger 5 minuters gångväg från mig - men vi är förvarnade. Är tacksam mina inte bryr sig om sånt, men har vänner med rädda hundar.

Har jag sagt grattis förresten @vallhund ? Om inte, så kommer det här - eller så säger jag det för andra gången :D:bump:

Sämre kan en ha det :p Får skaffa mig en dobermann (eller tre) att ha som sängvärmare :idea:
13128524_620359681454270_1188541373_o.jpg

Och självklart, grattis @vallhund :D:D:D

Träffade en dam med två pumisar på morgonrundan idag. När vi kommit in i rastgården och hon var på väg bort så smet unghunden från henne och rejsade tillbaka till rastgården. Superkul tyckte Filimon och efter lite munhuggning och brölande genom staketet så rusade båda två runt som galningar, på var sida om staketet. Det tog en god stund innan hon lyckades fånga in hunden men de hade bra roligt. Vi stod och snackade lite efteråt och jag fick en utläggning om hur den äldre pumin blivit attackerade och biten av en annan hund på brukshundsklubben och hur detta förstört deras tävlingskarriär. Det är skönt att lära känna andra hundmänniskor i området. Majoriteten av hundägarna här är antingen ängsliga personer med små hundar som tror att alla stora hundar vill äta upp deras egen, eller så är det tveksamma personer med tveksamma hundar av typen "getto-kamphund". Vi får se om unghunden och Filimon kanske skulle kunna leka tillsammans någon gång, på riktigt.

Träffade en dam med två pumisar på morgonrundan idag. När vi kommit in i rastgården och hon var på väg bort så smet unghunden från henne och rejsade tillbaka till rastgården. Superkul tyckte Filimon och efter lite munhuggning och brölande genom staketet så rusade båda två runt som galningar, på var sida om staketet. Det tog en god stund innan hon lyckades fånga in hunden men de hade bra roligt. Vi stod och snackade lite efteråt och jag fick en utläggning om hur den äldre pumin blivit attackerade och biten av en annan hund på brukshundsklubben och hur detta förstört deras tävlingskarriär. Det är skönt att lära känna andra hundmänniskor i området. Majoriteten av hundägarna här är antingen ängsliga personer med små hundar som tror att alla stora hundar vill äta upp deras egen, eller så är det tveksamma personer med tveksamma hundar av typen "getto-kamphund". Vi får se om unghunden och Filimon kanske skulle kunna leka tillsammans någon gång, på riktigt.

Åh jag tror jag vet vilken dam du menar :) Hon är trevlig, en gång var hon dock mindre trevlig när det kom fram en kille och frågade vad pudlarna hette :D Han fick en rejäl föreläsning om att det här fan inte var några pudlar!

Åh jag tror jag vet vilken dam du menar :) Hon är trevlig, en gång var hon dock mindre trevlig när det kom fram en kille och frågade vad pudlarna hette :D Han fick en rejäl föreläsning om att det här fan inte var några pudlar!
Ja jag kan tänka att man får mycket av den varan med pumi, för ett otränat öga är pumi och pudel rätt lika.

Jag hade både fått frågan om min hund är en pitbull, och chihuahua, dock av barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka