Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute och gått med "Gubben". Han är för skön. Vilken nos han har!!! Jobbar hela tiden. Han måste ju ha hela hjärnan full i barr och myror. Det är ju nästan som ett dike efter honom där han dragit fram med snoken. Sambon har varit ute och lagt en del spår med honom sen han kom och han är salig över Gubbens spårarbete. Över lag en väldigt okomplicerad hund som vi kan ha lös på gården och funkar fint i vardagen trots att han mest bott i hundgård. Som det ser ut nu får han stanna till sensommaren/hösten dåvi ska para med honom. Sen finns det tyvärr inte plats här längre så då får han åka tillbaka till uppfödaren.

Tiken är FET! Och det är inte bara valpar. Hon lägger lätt på sig och den lilla foderförändringen la sig snabbt på kroppen. Hon är fullständigt matfixerad och går mig på nerverna. Man kan inte röra någonting utan att hon kommer och tigger. Tom när man tar ett glas vatten eller en kopp kaffe ska hon ha. Hon försöker tom tränga sig upp i knät!! Kör man bort henne spelar hon både dum och döv och hänger envist kvar.

Överkelig är hon också. Sitter man på toa, hänger hon i knät, när man sover kommer hon och slickar en i ansiktet, sitter jag nad datorn ska hon upp i knät.... Hon är som ett limm!!!!

Hon är fullständigt matfixerad och går mig på nerverna. Man kan inte röra någonting utan att hon kommer och tigger. Tom när man tar ett glas vatten eller en kopp kaffe ska hon ha. Hon försöker tom tränga sig upp i knät!! Kör man bort henne spelar hon både dum och döv och hänger envist kvar.

Överkelig är hon också. Sitter man på toa, hänger hon i knät, när man sover kommer hon och slickar en i ansiktet, sitter jag nad datorn ska hon upp i knät.... Hon är som ett limm!!!!

Låter som en helt vanlig dag med Alice, det där! :D

Nu är det min tur att spy galla över oansvariga hundägare! :rage:

Jobbade igår/inatt och gjorde assistansbytet på tågcentralen. Vi knallar in på centralen och ser i ögonvrån att det sitter en kvinna med en ung schäfer en bit bort. Som börjar skälla något så vansinnigt när den ser Alice! Och ni vet ju hur akustiken ofta är på centraler.. Alice tar ingen notis och vi travar bort till assistent och brukare som sitter på andra sidan väntsalen och väntar. Under hela bytesrapporteringen skäller den där himla hunden. Jag tittade bort till den en gång och den var helt hysterisk! ("typisk" överlycklig hyper-unghund). Det som störde mig var alltså inte hunden, utan ägaren som bara vrålade på hunden utan framgång. Varför avlägsnar man sig inte när hunden blir så uppenbart stressad och dessutom stör en hel sal med andra människor? Det var strålande sol och skönt ute, så varför inte gå ut och vänta?! Stackars lilla hundskrälle. (och allas öron)

Senare så kvällen gick vi ut och gick en kvällspromenad och skulle korsa en liten park i stan. Ser att det står en stor svart labbe-aktig hund längre bort vid en häck och plirar nyfiket på oss. Hör en äldre tantröst som halvhjärtat kallar och kallar på hunden, men icke. Vi traskar på och så länge hunden inte närmar sig bryr sig varken jag eller Alice. Vi hälsar aldrig på hundar vi inte känner. Speciellt inte när vi jobbar och måste bry oss om en person till. Precis när vi passerar travar hunden fram. Säkert en jättesnäll hund som bara vill säga hej! Men jag tar inga såna risker. Så hivade upp Alice i famnen och gick vidare. Hunden springer fram och börjar trycka sig mot mitt ben. Jag motar bort hunden med benet och säger "Nej, gå bort med dig". Och så kommer ägaren gående (med rullatorn) och skäller på hunden "Vad är det för fasoner, Fido? osv".
Jag släpper ner Alice (som numera tycker det är helt normalt att bli buren förbi lösa hundar :D Ser ut som hon tänker "Jaha. Fick inte hälsa nu heller.") Ser på andra sidan parken att det kommer en kille med vad jag misstänker var en bullstaff/pitbullmix med kuperade öron (som var så löjligt söt att JAG ville hälsa!). Lös. Hunden får syn på Alice och så bär det iväg igen. Hunden kommer travande med världens gladaste bulle-leende i hela ansiktet, och ägaren hack i häl. Alice åker hiss upp till mig igen och den lilla hunden hoppar upp på mitt ben. Jag föser undan igen och säger "Nej. Gå bort med dig.", och ägaren joggar förbi mig med sänkt blick och öron som brinner. De två lösa hundarna springer fram till varandra och vi kan fortsätta vår promenad.

Så inget dramatiskt hände. Inga av hundarna eller människorna tog någon skada. Men jag frågar mig återigen, VARFÖR har folk så svårt att hålla sina hundar kopplade om de inte har en fungerande inkallning?! Nu springer ju inte Alice fram till kreti och pleti men jag har ändå alltid henne kopplad i områden där vi riskerar att möta just kreti och pleti! Och om hon är lös och vi ser någon mötande så kopplar jag, eller går in till sidan och platsar henne bredvid mig tills människan/cykeln/rullstolen passerat. Jag kan verkligen inte förstå det!
För jag hade skämts ÖGONEN ur mig om min hund sprang fram till en okänd hund! Jag hade börjat gråta av skam och bett om ursäkt en miljon gånger. Killen med den kuperade hunden såg iaf enormt skamsen ut. Det gjorde inte tanten med rullatorn. :mad:

Och vet ni vad? Jag rör mig rätt så mycket mellan Lund, Ystad och Trelleborg och det är BARA i Trelleborg som vi har blivit påsprungna av lösa hundar! Både i stan och på landsbygden!
Ännu ett skäl till att jag hatar den där jävla stan! :rage:

Så, nu är jag klar.

Vi har haft en ljuvlig varm promenad (där jag tjokade mer än frallan) längs med göta kanal, Gissa har simmat med änder (svinkallt i nypåfyllda kanalen) och Movi har sansat gått i vattnet vid båtisläpps stället.
Inga hundmöten,dock utskälld av en terrier och en grannes små hunds liga med för mycket päls o inget hyfs.:angel:
Nu njuter vi på verandan .:love:

Vi har haft en ljuvlig varm promenad (där jag tjokade mer än frallan) längs med göta kanal, Gissa har simmat med änder (svinkallt i nypåfyllda kanalen) och Movi har sansat gått i vattnet vid båtisläpps stället.
Inga hundmöten,dock utskälld av en terrier och en grannes små hunds liga med för mycket päls o inget hyfs.:angel:
Nu njuter vi på verandan .:love:
Göta kanal - bor du i Östergötland ? :D

Sa du limstift, @Voff?
Detta är Alice sätt att säga "Kan jag få middag?!". :D

78E53A3E-2D11-45CD-AB28-AD5FB3A4673E_zpsji31gwhl.jpg

(Och det fick hon såklart. Jag är en lydig matte.)

Låter som en helt vanlig dag med Alice, det där! :D

Har varit ute och gått med "Gubben". Han är för skön. Vilken nos han har!!! Jobbar hela tiden. Han måste ju ha hela hjärnan full i barr och myror. Det är ju nästan som ett dike efter honom där han dragit fram med snoken. Sambon har varit ute och lagt en del spår med honom sen han kom och han är salig över Gubbens spårarbete. Över lag en väldigt okomplicerad hund som vi kan ha lös på gården och funkar fint i vardagen trots att han mest bott i hundgård. Som det ser ut nu får han stanna till sensommaren/hösten dåvi ska para med honom. Sen finns det tyvärr inte plats här längre så då får han åka tillbaka till uppfödaren.

Tiken är FET! Och det är inte bara valpar. Hon lägger lätt på sig och den lilla foderförändringen la sig snabbt på kroppen. Hon är fullständigt matfixerad och går mig på nerverna. Man kan inte röra någonting utan att hon kommer och tigger. Tom när man tar ett glas vatten eller en kopp kaffe ska hon ha. Hon försöker tom tränga sig upp i knät!! Kör man bort henne spelar hon både dum och döv och hänger envist kvar.

Och en helt vanlig dag med Wissla, iaf vad det gäller delen när hon kryper innanför skinnet på en, för annars är man inte nära nog :p:love:

Min bror ställde upp och passade hundarna medans jag skulle göra några ärenden åt mamma som är ute på vift. Sist valpen var där hann han kissa på deras mattor så brorsan gav sig den på att vara med honom på golvet så han inte skulle missa något kiss.
Valpen ligger i deras hunds bädd och tuggar lugnt på ett ben. När han kliver upp är hela hans mage och bädden blöta. :banghead:

Fixat årets vaccination och kört lite apporteringsträning i det fantastiska vädret. Jussi gjorde perfekta avlämningar i handen, chocken! Han brukar alltid släppa lite innan alternativt dra ärevarv :D Vi kör ju bara på hobbynivå men ändå så kul när det går vägen.

Kom precis hem med Bentley från öppen kvällsträning på klubben. Det var förmodligen sista riktiga träningstillfället innan det är tävlingsdags igen nästa tisdag och jag är bortrest hela helgen så det var skönt att köra en platsliggning och lite moment. Vi skippade gruppträningen, den är toppen för vardagslydnaden och supernyttig för Bentley i och med alla störningar men nu ville jag fokusera på tävlingsdelarna. Det är så kul med de här träningskvällarna, de är jättepopulära och drar massor med folk till klubben - ikväll var 36 olika raser plus blandras representerade!

Sa du limstift, @Voff?
Detta är Alice sätt att säga "Kan jag få middag?!". :D

78E53A3E-2D11-45CD-AB28-AD5FB3A4673E_zpsji31gwhl.jpg

(Och det fick hon såklart. Jag är en lydig matte.)

Bättre än den här versionen...

pwZnKuo.jpg

OFgOU0R.jpg

XIwd9ia.jpg

Han äter inte frukost ur vanlig matskålen. Men idag dög inte ens plastburken... Han såg helt förstörd ut. Inte ens en lite lammkött gick ner. Men lite gurka och jordgubbar fungerade som godis. :meh: (Självklart ska ingen annan ha maten. Även om inte han vill ha den så han bär runt på skålen och ligger bredvid den.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
318
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka