Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahaha, min Polly älskar även hon att bada och förra sommaren badade och simmade hon som en galning när vi var med på kompisens ö en vecka. Polly var i vecka 7 då. Simmade fortfarande som en säl, men en jäkligt baktung sådan :D
Nu tar hon chansen så ofta hon får tillfälle att doppa sig i ån/bäcken som går mellan gräsvallarna vi ofta går på under kvällarna.....det är jag dock inte lika förtjust i nu när hon är dräktig, för vattnet där blir lätt äckligt om det inte regnat på ett tag.....luktar sump-lera om henne efteråt :wtf: Senast ikväll var hon i där och simmade, men jag fick henne att vänta till den platsen där det är mest "rent" :cautious:
Mamma Mu var på väg ner i ett slemgrönt dike först men hon var klok nog att lyssna på ett nej och i stället hoppa i sjön 100m bort. Var nog enda gången i dag som hon nästan gick lite fort...när hon fick syn på sjön :p

Hundarna har verkligen varit super duktiga de senaste dagarna trots att alla rutiner varit brutna. Jag tyckte att de fortjanade varsit ben ... men tekniken ar inte alltid den basta

Princess Diva jobbar hart pa sitt ben

IMG_0213_zpsvr0p3nny.jpg

Miss Mandy har daremot en fantastisk teknik ...

IMG_0216_zps9mfvzulx.jpg

Min hund fick en kindtand utdragen (eller, uttagen) i går. Nu är han lite svullen över kinden på den sidan. Verkar det normalt? Jag ska "hålla koll" och inser nu att jag inte riktigt vet efter vad. Har försökt spola där efter att han ätit.

13149995_622018314621740_411456872_n.jpg

Tog en bild som jag tänkte ha som avatar på ett annat forum, och sen när jag kommer hem upptäcker jag att hans öronpäls har hack i sig!! :nailbiting: Visste att jag inte skulle ha klippt honom med IKEA-saxen igår :meh:

Men det syns nog inte så mycket så använde den som avatar ändå :angel:

Min hund fick en kindtand utdragen (eller, uttagen) i går. Nu är han lite svullen över kinden på den sidan. Verkar det normalt? Jag ska "hålla koll" och inser nu att jag inte riktigt vet efter vad. Har försökt spola där efter att han ätit.

Nu har jag kunnat se ganska ordentligt, lyst med lampa, och jag ser inget konstigt eller matrester. Bestämmer mig för att det är normalt med lite svullnad.

13149995_622018314621740_411456872_n.jpg

Tog en bild som jag tänkte ha som avatar på ett annat forum, och sen när jag kommer hem upptäcker jag att hans öronpäls har hack i sig!! :nailbiting: Visste att jag inte skulle ha klippt honom med IKEA-saxen igår :meh:

Men det syns nog inte så mycket så använde den som avatar ändå :angel:
Vilken stilig kille!

Det börjar bli en fin lista med salukis som fått ultraljudade hjärtan nu. Såg precis att Aysus ena bror också är kollad, U.A. och likadant var det med Ebrahs morbror. Nästa år får det nog bli en undersökning av Aysu också :)

Tror valpen börjar löpa snart. Hon är skitjobbig, ska jucka på allt och kissar tusen gånger. Passar enormt dåligt nu med hennes simning! :banghead:

Har dessutom noll koll på löptikar. Vad ska man tänka på? Visst kan de löpa utan att blöda första gången?

Buke.. :angel: Att de kunde ha nån slags smyglöp första gången. :D
Suck :banghead: Det finns en del tikar som smyger,men det kan vara på vilket löp som helst.
Så kanske behöver du byxor till henne,det är inte alla som lär sig städa sig redan första gången, håll henne borta från hanar om du inte vill få tillökning i familjen,jag brukar avråda från sjö/kanal/dikes badande under perioden (onödigt att bjuda in bassilusker mm)

Suck :banghead: Det finns en del tikar som smyger,men det kan vara på vilket löp som helst.
Så kanske behöver du byxor till henne,det är inte alla som lär sig städa sig redan första gången, håll henne borta från hanar om du inte vill få tillökning i familjen,jag brukar avråda från sjö/kanal/dikes badande under perioden (onödigt att bjuda in bassilusker mm)
Jag håller koll! Ska skaffa en trosa asap.. Hanar träffar hon inte iaf inte utan övervakning. Bara för det så badade hon i dike idag men ska tänka på det framöver. Hur länge blöder de och när är det över?
Mvh Noll Koll :angel:

Jag håller koll! Ska skaffa en trosa asap.. Hanar träffar hon inte iaf inte utan övervakning. Bara för det så badade hon i dike idag men ska tänka på det framöver. Hur länge blöder de och när är det över?
Mvh Noll Koll :angel:
Ca 3v,parningsbara ca från dag 8-16 (men det kan variera) hanar ska hon inte träffa alls dom dagarna,det är nämligen gjort på ett ögonböj,även med alla parter i koppel.

Av mina tva damer sa lopte den ena precis hur lange som helst och blodde som en stucken gris ... hon var tvungen att ha "bloja" fran dag ett tills det var slut for lange sedan.
Den andra marker man inte nar hon loper och hon bloder inte synligt forran precis nar det ar dags kan man se en droppe ... om man tittar noga och letar. Hon ar aldrig "nere" eller extra interesserad av hanar utan rusar pa precis som vanligt och undviker for nargangna individer hela tiden.:grin: (Vilket inte gor att jag ar mindre forsiktig ... det blir INGA valpar efter henne. :angel:

Valpus tränar på att vara i stan. Det är roligt, tycker han, för ALLA vill hälsa :grin:

Igår gjorde han nog två gamla rullstolsburna kvinnors dag. Vårdarna (?) frågade om Valpus fick sitta i deras knä och det fick han. De klappade och klappade och log. Den ena kvinnan kunde nog inte prata längre, men den andra sa:
-Mjuk. En björnunge. Mjuk.
Sedan fällde hon en tår och sa "mjuk" igen.
:heart

Buke.. :angel: Att de kunde ha nån slags smyglöp första gången. :D
Jag funderar lite på om Ebrah haft "smyglöp", meen som Dobbis sa, det är sådant de kan ha när som helst i livet. Sedan är ju vissa tikar sådana som alltid blöder väldigt lite. Om de dessutom är duktiga på att städa efter sig så kan det bli svårt att upptäcka löp. En f.d. vän till mig tex, han märkte aldrig när hans hund löpte om han inte råkade upptäcka att hon någon period tvättade sig lite mer där bak. Hunden var 5-6 år, så den hade ändå hunnit med några löp när vi umgicks.

Valpus tränar på att vara i stan. Det är roligt, tycker han, för ALLA vill hälsa :grin:

Igår gjorde han nog två gamla rullstolsburna kvinnors dag. Vårdarna (?) frågade om Valpus fick sitta i deras knä och det fick han. De klappade och klappade och log. Den ena kvinnan kunde nog inte prata längre, men den andra sa:
-Mjuk. En björnunge. Mjuk.
Sedan fällde hon en tår och sa "mjuk" igen.
:heart

Men herregud, hur känslig är man inte om man börjar storböla av att läsa det här :(O_o:cry::o

Det har nog varit lite mycket sista tiden.. hmpf..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
318
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka