Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa du limstift, @Voff?
Detta är Alice sätt att säga "Kan jag få middag?!". :D

78E53A3E-2D11-45CD-AB28-AD5FB3A4673E_zpsji31gwhl.jpg

(Och det fick hon såklart. Jag är en lydig matte.)
Ser ut som här ja!
Vi har viftat bort tiken från kvällsmaten. Hon är som en envis spyfluga!!

Varit och shoppat hundgrejer idag. Gubben har fått en sele och lilla S ett halsband. Sen har ju storvovvarna ätit upp alla leksaker så det blev 5 nya till lilla kommande kullen. De vuxna hundarna fick 10 kg märgben.
Lugn dag här hemma. Förutom promenader har de fått strosa på gården och gjort lite saklet och godislet i finvädret medans jag pysslat ute.

Hundarna har fått sin andra promenad för dagen. Vädret är ljuvligt. 17 grader...blandat sol och moln dock. Iofs bra för oss rödhåriga så vi inte bränner oss @BobberiBoo ;)
Nu ligger Gubben i hundgården och tuggar märgben och skägget och Mamma Mu ligger på gräsmattan med var sitt.
Nu ska vi slappa till eftermiddagen då sambo vaknar. Då bär det av till skogen för långpromenad med hela flocken:)

Hundarna har fått sin andra promenad för dagen. Vädret är ljuvligt. 17 grader...blandat sol och moln dock. Iofs bra för oss rödhåriga så vi inte bränner oss @BobberiBoo ;)
Nu ligger Gubben i hundgården och tuggar märgben och skägget och Mamma Mu ligger på gräsmattan med var sitt.
Nu ska vi slappa till eftermiddagen då sambo vaknar. Då bär det av till skogen för långpromenad med hela flocken:)
Jag gillar så Mamma Mu - så kallade jag Polly för under förra dräktigheten och när valparna var födda (uj vilken mjölkbar) och så även nu :D

Jag gillar så Mamma Mu - så kallade jag Polly för under förra dräktigheten och när valparna var födda (uj vilken mjölkbar) och så även nu :D
Hon har gått under namnet Mamma Mu länge...och skägget för kråkan. De är verkligen som Mamma Mu och Kråkan de där två ihop :D
Har tom en bild på hemsidan på de två ihop med texten Mamma Mu och Kråkan.

Skägget är hennes första hundvän och han avgudar henne, trots att det egentligen är han som bossar...konstigt nog. Men de söker sig alltid till varandra. Sover ihop osv. Känns lite vemodigt när man tänker på att hon är så mycket äldre än honom och han är av en betydligt mer långlivad ras. Hoppas han bondar lika mycket med de nya tikarna.

Haha ja det är ju ett jäkla skit att vara rödhårig ibland. Men men med solkräm med uv 50+ kan man ju även ligga i solen en längre stund :D:D

Haha ja det är ju ett jäkla skit att vara rödhårig ibland. Men men med solkräm med uv 50+ kan man ju även ligga i solen en längre stund :D:D
Jag har tack och lov ett rätt hyfsat piggment ändå, bara jag är lite försiktig i början. För min röde sambo är det värre. Han saknar piggment helt på delar av kroppen och måste ha högsta skyddsfaktorn i all sol. Främst på händer och fötter.

Idag så lämnade jag in bilen på verkstaden, tog med hundarna så att dom fick en 8 km promenad på vägen hem! Vi stannade så att Tonto fick svalka av sig lite i havet och han tyckte det var jätteroligt att simma! Ska bli kul att låta honom simma mycket i sommar. :) 18 grader och stekande sol. Själv höll jag på att smälta bort.

Jag har tack och lov ett rätt hyfsat piggment ändå, bara jag är lite försiktig i början. För min röde sambo är det värre. Han saknar piggment helt på delar av kroppen och måste ha högsta skyddsfaktorn i all sol. Främst på händer och fötter.

Jag är ju sån att så länge jag smörjer mig så kan jag vara i solen som alla andra. Blir tom lite brun på ställen som utsätts mycket typ ansikte, axlar, ben. Men gud nåde om jag inte smörjer mig en dag då ser jag ut som den kokta kräftan från kraftskivan. :down:

Yeeez - här har jag gått och klagat på kylan en längre tid och helt plötsligt slår det om och blir varmt. Men så varmt att man inte hinner vänja sig :meh: Tycker det är lika svårt varje år att försöka ställa om sig från mycket kläder och tjock jacka.....till ingen jacka alls :D

Gnäll... Bor nära ett rätt fint område med elljusspår, rejäla ängar etc. Det har normalt sett tre "ingångar". Vid den ena bygger de hus och den är därför avspärrad. Vid den andra är en bro som av okänd anledning är avspärrad. Vid den tredje brukar det vara en vägbom, som de nu lagt stenar runtomkring så man inte kommer förbi med barnvagn. Likaså vid en parallell väg där in till sandtaget. Där går det att krångla sig förbi, vilket gör att jag kan promenera men får vända för att ta mig tillbaka samma väg. Alt gå utan barnvagn och förlänga min vanliga runda. Vet inte hur de tänkt.

Har iaf haft en bra dag! Varit ute 3,5 timme med promenad och lydnadsträning. Träningen bestod dock av två korta kedjor och massa snack (passivitetsträning ;)) däremellan. På vägen hem kaffepaus för mig och badpaus för hundarna.

Alltså jag filosoferar på detta med staket. Är bara att konstatera att den lilla terriern inte är lite smidig som storhunden som automatiskt håller sig på gården även om ingen människa är ute. Den lille har nu rymt till grannarna 3 gånger vid olika tillfällen och sitter därför i lina när vi är ute. Men dels är det rätt tråkigt, och dels så fäller han barn med den där linan. Bortsett från att det inte är en löplina och därför även inte lagligt heller. Jag måste alltså ta tag i att fixa något slags staket runt gården.

Problemet är bara det att vi bor i norrland, så ska det synas mer än bara 4 månader per år ;) så krävs det att det är lite högre än 1 m, gissar på 1,5? Lillhunden lär nog inte hoppa över mer än så, tror mer det är unghundsfasoner, och storhunden behöver det inte. Vi har dessutom en hyfsat stor tomt, ca 0,5 h. Så det får helst vara så billigt som möjligt. Funderar på något slags nät, men vilket? Har ni några erfarenheter?

En bra dag med hundarna. En promenad och sen har jag haft dörren öppen och varit ute i trädgården i stort sett hela dagen. Bägge hundarna har busat, både med mig och med varandra.
Nästa vecka är vi lediga hela veckan och husse är hemma. Jubel! :D

På eftermiddagen tog vi hundarna och åkte upp till skogen och gick på grusvägarna. Normalt går vi dit upp på skogstigar men det blir för långt för tiken att gå nu. Det blev en runda på nära 7 km iaf. Mamma Mu hoppade i sjön och puppisarna fick ta sitt första bad :D Hon såg ut som en val i vattnet :cool:

Nu på kvällen låg jag här och myste med hennes mage som hon gillar och kände....nått vått... En liten droppe från tuttisarna hade kommit!
Hon har på tidigare kullar gått och droppat ett par veckor innan. Huuu.....det börjar närma sig:heart

På eftermiddagen tog vi hundarna och åkte upp till skogen och gick på grusvägarna. Normalt går vi dit upp på skogstigar men det blir för långt för tiken att gå nu. Det blev en runda på nära 7 km iaf. Mamma Mu hoppade i sjön och puppisarna fick ta sitt första bad :D Hon såg ut som en val i vattnet :cool:

Nu på kvällen låg jag här och myste med hennes mage som hon gillar och kände....nått vått... En liten droppe från tuttisarna hade kommit!
Hon har på tidigare kullar gått och droppat ett par veckor innan. Huuu.....det börjar närma sig:heart
Hahaha, min Polly älskar även hon att bada och förra sommaren badade och simmade hon som en galning när vi var med på kompisens ö en vecka. Polly var i vecka 7 då. Simmade fortfarande som en säl, men en jäkligt baktung sådan :D
Nu tar hon chansen så ofta hon får tillfälle att doppa sig i ån/bäcken som går mellan gräsvallarna vi ofta går på under kvällarna.....det är jag dock inte lika förtjust i nu när hon är dräktig, för vattnet där blir lätt äckligt om det inte regnat på ett tag.....luktar sump-lera om henne efteråt :wtf: Senast ikväll var hon i där och simmade, men jag fick henne att vänta till den platsen där det är mest "rent" :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat