Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte. Jag tycker de ser lite clowniga ut med sina öron. Men det kanske är det som är bedårande.

Jag har en fb-vän som har fyra pumi (och en liten uppfödning) så de där öronen dyker upp i mitt flöde några gånger i veckan :D
Dom beskrivs ju dessutom som clowner i många rasbeskrivingar så det är nog rätt öron på rätt hund :p

Varit på kurs i barmarksdrag med hundarna. Fick även prova på kickbike med labben (kände att det är för tungt för gamla tanten). Skitkul, tyckte vi allihop. Jag kan nästan, nästan, tänka mig att börja springa bara för att det vore så bra träning och kul för labben :o:D

Varit på inoff utställning idag. Valpens (4 mån och ett par dar gammal) första och hon knep Bis-3an :love: Blev slagen av två mkt äldre valpar. Uppförde sig som hon inte gjort annat än vara på utställning :laugh:

Pärla och jag lyckades vinna lydnadsklass 1 :laugh: Fastän hon är skendräktig och loj och bet mig i rumpan i avslutningen av linförigheten :devil: Domaren tyckte att hon var charmig :rofl: Vi gör saker akita-style :angel:

Utställningsmässigt åkte vi ut direkt i gruppen men vad gör det, hon uppförde sig utmärkt hela dagen. :love:

Syrrans dotter, 7 år, debuterade "barn med hund" med Pärla.....och vann :laugh:

Bra dag för oss!

Förutom att nåt kräk låtit sin hanhund pissa på vårt tält, märkte det när jag skulle packa ihop:yuck::yuck:O_o:rage::arghh::banghead::eek::mad:

Förutom att nåt kräk låtit sin hanhund pissa på vårt tält, märkte det när jag skulle packa ihop:yuck::yuck:O_o:rage::arghh::banghead::eek::mad:
Seriöst, vad är det för fel på folk ?! Har sett folk som låter sina hundar kissa på andras burar, med hundar i. Vad i helvete.. Och alla dessa hundar som pissar inne på inomhustställningarna.. GRR :rage::rage:

Seriöst, vad är det för fel på folk ?! Har sett folk som låter sina hundar kissa på andras burar, med hundar i. Vad i helvete.. Och alla dessa hundar som pissar inne på inomhustställningarna.. GRR :rage::rage:
Jag vet inte?!?! så sjukt äckligt! Om jag hade sett det hade jag blivit vansinnig och skällt ut dom rejält. Nu blev jag bara vansinnig och fick tvätta tält när jag kom hem, fick ta det i en sopsäck hem. :yuck::rage:
Undra om de låter hundarna pissa fritt inne hemma med eller om det bara är hos andra/på tävling det är ok? Finns inte riktigt med ord och smileys för vad jag tycker om dessa människor :rage:

Blir också irriterad på sånt. Jag kan tycka att om man vet att man har en hund som ska skvätta på allt när det är andra hundar runt kan man ha stänkskydd mellan klasserna.

Fick precis veta att det knappt är några salukitikar anmälda till EM i år. Minns inte var det ska hållas, har för mig att det var för långt bort, skulle bli för dyrt osv, men har vi jäklig tur så kanske Aysu skulle kunna vara med ändå. Det hade ju inte varit allt för tokigt...

Åh den här dagen behövde jag! Långpromenad i lugn och ro där jag fick njuta av naturen och hundar som uppförde sig riktigt bra. Mest i koppel men kunde släppa de på ett ställe så Stoja fick simma lite och busa av sig.
Sen rallyträning/kurs med båda hundarna (och utan bebis=ostört fokus) som fortsatte sköta sig riktigt bra och dessutom fick jag ett gäng bra tips för bättre fokus och fortsatt träning.

Nu sover de gott och jag känner att det är kul att ha hund igen ;)

Gillar såklart inte detta stycke ;)

När jag jobbade på en mindre klinik var det otroligt många hundar som kissade på fodersäckarna. Oftast låtsades ägaren som ingenting, men vissa sa bara sa "hoppsan" och struntade i det.
Var bara en handfull som faktiskt bad om ursäkt och undrade var det fanns städsaker.

Gillar såklart inte detta stycke ;)

När jag jobbade på en mindre klinik var det otroligt många hundar som kissade på fodersäckarna. Oftast låtsades ägaren som ingenting, men vissa sa bara sa "hoppsan" och struntade i det.
Var bara en handfull som faktiskt bad om ursäkt och undrade var det fanns städsaker.
Folk är inte kloka!
Min lilla valp råkade kissa i djuraffären en gång men då bad jag självklart om städgrejer direkt, hur kan man strunta i det?? Bläää :yuck:

Gick morgonrunda utan jacka idag :D Fleecetröja hade jag, men ja, ingen riktig jacka och jag kunde ha löpartights på benen utan att frysa :banana:
Aysu är fjantglad och viftar på svansen hela, hela tiden. Hon älskar verkligen den här värmen. Ebrah sprattlar omkring och blir varm för ingenting nu... Dessutom lyckades hon dra sönder ett till koppel när vi var ute (ett likadant som det hon drog sönder för en vecka sedan, som bevisligen inte är i bra kvalitet, men ändå).

Längtar till i eftermiddag, då ska vi ut i skogen och kameran ska med :D Ebrah blir 10 månader idag, så nu behövs lite nya bilder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka