Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch... La Monster plats medan jag skulle förbereda något, han var lite orolig en stund och efter ett litet tag klev han till slut upp - under magen satt en rejält förbannad humla! Och den ville inte släppa, jag fick välta omkull hunden och plocka bort humlan. Nu kör han svansen mellan benen när jag rör mig mot honom, och spanar intensivt mot alla surrande ljud... :(

Dåligt samvete... Och orolig för att det ska sitta kvar - inte för att han brukar ha problem att skaka av sig saker, men han brukar inte reagera så hårt heller...

Usch... La Monster plats medan jag skulle förbereda något, han var lite orolig en stund och efter ett litet tag klev han till slut upp - under magen satt en rejält förbannad humla! Och den ville inte släppa, jag fick välta omkull hunden och plocka bort humlan. Nu kör han svansen mellan benen när jag rör mig mot honom, och spanar intensivt mot alla surrande ljud... :(

Dåligt samvete... Och orolig för att det ska sitta kvar - inte för att han brukar ha problem att skaka av sig saker, men han brukar inte reagera så hårt heller...

Usch en sån gjorde jag också i somras. Platsade hunden när jag skulle greja med något, han ligger plats men rör sig jätte mycket, efter ett tag hoppar han upp och försöker bita sig i magen, då satt där en gigantisk jäkla geting som hade stuckit honom :(:( Såå dåligt samvete jag hade efter det. Men han skakade tack och lov av sig det rätt fort igen :love:

När vi va på kvällsrundan igår så kommer vi fram till en korsning ut på skogsstigen samtidigt som en grabb i 17-18 års åldern med en gigantisk rottweiler i kopplet. Rottweilern känner jag till, hans husse har en sån extrem pli på den hunden så jag tror aldrig att jag sett honom gå i koppel någonsin. Iaf grabben ser oss och börjar backa undan med hunden som verkar vilja hälsa, den drar till och grabben får ta tag i en lyktstolpe för att inte flyga med.
Bobber och jag viker in på skogsstigen och grabben går rakt fram. När vi har gått slingan genom skogen och gå ut på grusvägen där grabben gick in på så ser jag honom i skogsbrynet, när han får se mig tar han tag i kopplet på hunden och springer ifrån mig så dem hamnar en 150 m framför mig, och tittar bakåt hela tiden så vi inte hamnar för nära.. Han måste ju blivit skiträdd när han såg mig och mitt fluffiga, lerindränkta monster komma gående :eek::rofl::rofl:

Stackars påg :D

Alltså, jag förstår mig inte på min pumi. Sista två dagarna har han avreagerat så jäkla fort på otäcka ljud. Ett par exempel; vi passerade en motorsåg på tio meters avstånd (den slogs plötsligt på) och han hade glömt det på typ 50 meter. Imorse hördes något som lät som ett skott, han skakade på sig efter fem meter, drog i kopplet typ tio sekunder och sen var det bra med det. Det enda jag har gjort annorlunda den här veckan är att jag har lekt tio minuter varje dag med honom, kan det hjälpa så mycket O_o Vi fortsätter väl leka, i vilket fall, och hoppas att det fortsätter vara så här!

Det här med att anmäla till MT var ju inte lätt alls :confused: enligt arrangören ska det göras via sbk tävling men det går ju inte?

Vilken smäll för samvetet :(

Har har kommit över det nu?

Det är så man slår sig för pannan när man passerar en grupp vuxna män (typ 25-30 år) med hunden och de börjar skälla och försöka låta som hundar själva som några jävla 5-åringar.

Det blir troligtvis ingen LC-tävling i maj för oss :(
Aysu pep till i skogen idag och ville inte leka mer på en stund. Jag kollade igenom henne noga, kände på alla tår, leder m.m. men hittade inget alls, så jag tänkte väl inte mer på det. Nu när hon reste sig efter att ha sovit någon timme så var det en rejäl svullnad vid ena karpalleden...

Ringde till min mor för att beklaga mig och hon var ju lagom peppande... "Det verkar som om Aysu gett sig fan på att hon inte ska tävla utomlands!"
För ja, vi skulle tävlat i Norge förra helgen (eller när det nu var. Nyss) men då var ena uppfödaren domare och sedan slog Aysu ändå i karpalleden och fick svullnad, på höger ben, nu är det vänster som hon gjort illa.
Dessutom påminde morsan mig om att Aysu löpte förra sommaren när vi skulle åkt till Finland för att tävla EM.

Allt jag vill är att den där lilla hunden ska få göra det hon älskar mest av allt, på tävlingar som kan göra att hon får lite fina priser och titlar också. Men nä. Jag tvivlar på att den här svullnaden hinner lägga sig och inte en chans att jag låter henne starta om hon inte är i toppskick. Dessutom skulle vi ha hälsat på Ebrahs syster och Aysus brorsdotter som är pytteliten. Jag har längtat i ett halvår! :cry:
Fy tusan vad trist! :( Hur mår hon idag?

Kan ju också säga att jag inte fått någon form av respons what so ever på mitt mejl till SKK angående deras påstående på hemsidan om att "hundfoder av bra kvalité" är ICA's torrfoder för 99 kr/15 kg... :meh:

Påminner mig om när jag suckade djupt åt lagotton som reste sig på platsliggningen på lydnadstävling när det var typ 10 sekunder kvar. Åskådarna berättade sen att de sett en geting surra runt hennes nos - eftersom jag själv avskyr getingar så hade jag viss förståelse för henne sen.

Mini hälsar att det är oerhört synd om Monster och att han har alla hennes sympatier :love:;)
Alla små surrande stick-djur gör så man bryter benet i minst 45 minuter om man råkar bli stucken i tassen.....:nailbiting::p

@LittleJohn tack! Hon har åtminstone inte ont och jag har kylt en del.. Nu tycker jag inte att jag ser svullnaden om jag inte tittar efter den, men tittar jag efter den så är den däremot väldigt tydlig..

Fy tusan vad trist! :( Hur mår hon idag?
Hon själv tycker att hon mår utmärkt, är skitsur när jag ska kyla och ogillade att inte få springa och leka med valpskrället i skogen. Men ja, svullnaden är där, så vi får se hur det blir...

För att få allt elände att kännas något bättre så har Ebrah faktiskt uppfört sig riktigt bra idag! Vi gick i skogen efter jobbet, hon fick vara lös nästan hela tiden.

Plötsligt såg jag att hon fått syn på något, men dum som jag var så kallade jag inte in direkt utan tänkte "Va? Vad tittar hon på..?" vilket gav henne så lång tid att hon kunde bestämma sig för att springa iväg i full fart mot något som nog var en människa. MEN när hon hunnit någon meter visslade jag på henne och då tvärvände hon för att sedan komma i full fart rakt till mig :banana: Duktigt valpskrälle!

Senare reagerade Aysu på något, samtidigt som Ebrah var på väg bortåt lite. Åter igen visslade jag och åter igen vände hon direkt och kom :love: Även det visade sig vara en människa, en joggare.

Kändes jättebra att se att inkallningen fungerade när den verkligen behövde fungera, men också jättebra att jag kunde släppa henne igen när vi kommit en bit från första människan så att det inte blev "åh, roligt, nä matte ropar, nu blev det tråkigt".

Dessutom var hon helt lugn och avslappnad när hon sedan fick stretching, det är verkligen inte varje dag som hon är det :p

Nyss gått kvällskissen med feta gravidtiken, skägget och den halvörade katten. Hundarna har sina blåa och gröna lysslangar runt halsen och jag har pannlampa.

Vi måste vara ett lustigt gäng att se. Vildsvinen och rådjuren ligger väl ut i buskarna och vrider sig av skratt....

@LittleJohn tack! Hon har åtminstone inte ont och jag har kylt en del.. Nu tycker jag inte att jag ser svullnaden om jag inte tittar efter den, men tittar jag efter den så är den däremot väldigt tydlig..

Hon själv tycker att hon mår utmärkt, är skitsur när jag ska kyla och ogillade att inte få springa och leka med valpskrället i skogen. Men ja, svullnaden är där, så vi får se hur det blir...
Typiskt hundar :laugh:. Hoppas det ger med sig och att det inte är något allvarligt. Håller tummarna för det.

Nyss gått kvällskissen med feta gravidtiken, skägget och den halvörade katten. Hundarna har sina blåa och gröna lysslangar runt halsen och jag har pannlampa.

Vi måste vara ett lustigt gäng att se. Vildsvinen och rådjuren ligger väl ut i buskarna och vrider sig av skratt....
Störs hundarna något av lysslangarna? Tänkte att de sitter ju ganska nära ansiktet och lyser rätt starkt. Skulle vilja ha ett om det inte är besvärande för hunden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat