Det har jag aldrig påstått (och jag har ju själv tävlat lydnad, men inte är jag någon elak galning för det hoppas jag
)
Det beror ju helt på hur bilen står. Är den på en plats där jag inte vet hur solen rör sig så kan jag inte veta om bilen plötlsigt hamnar så att det blir för varmt för hundarna. Jag är dock glad åt att du inte verkar lägga allt för mycket energi på att memorera saker jag skriver (i tidigare trådar om hund i bil så har jag skrivit att mina hundar kan sitta i bil nästan hela dagen när det är tävlingar).
Som jag skrev så skulle de i så fall behöva vara hemma längre tid än de alls kan hålla sig utan rastning eftersom det då tillkommer lång bilresa till och från platsen som vi ska vara på. Och jo, folk kommer ju ha med sig hundar, så på något vis löser det sig säkert, men den här gången hade jag frågat om det gick att ta med hundar och fick svaret att det var ok om de satt i bur. Först idag såg jag ett extramail där det stod att de måste vara i bur i entréhallen och då känner jag att jag har för dålig koll på läget för att vilja åka.