R
Raderad medlem 94602
Han är så liten. Får inte plats så många på honom....Ni får mig paranoid! Tänk så har Malte en fästing??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är så liten. Får inte plats så många på honom....Ni får mig paranoid! Tänk så har Malte en fästing??
TaskigtHan är så liten. Får inte plats så många på honom....
Hatar fästingar!!!! Sen vi flyttade från Småland har vi dock sluppit eländet. Behöver inte behandla varken hundar eller hästar längre. Minns med fasa när jag och maken varit ute i skogen med hundarna när vi bodde där nere, efteråt plockade jag över 20 stycken var på hundarna som kröp omkring i pälsen på dom...för att inte tala om de gånger man själv legat i sängen och plötsligt sett ett sånt där jäkla kryp knata omkring på lakanen...Nu har båda hundarna fått fästingmedel! Inte hittat någon ännu, men brukar sätta på runt 1:a april då det är lätt att komma ihåg den första i månaden. Dessutom har jag hört från flera olika hundägare att de hittat fästingar redan och inte alla nätter som har minusgrader längre här i fästingregionen (Stockholm).
Vilket använder du? Vi har aldrig haft något medel då mira får så få, valpen vet jag ju inte såklart. Men kanske kan testa så att få blir till typ 0
Vi hade med ett gräsligt fästingår förra året och tyvärr lär det ju inte bli bättre i år efter denna fjuttvinterTog en fästing på gammelkatten i går så det blir till att ringa veterinären och få Bravecto utskrivet. Var oerhört nöjd med det förra året som ju var ett hemskt fästingår här.
Jag var med när agilityn drog igång på allvar i min dåvarande brukshundsklubb och lydnadsfolket klagade konstant, vi var för glada, vi var för många, det blev för många medlemmar i klubben, på ett årsmöte hade de som förslag att lägga ner agilityn för att locka fler till lydnad... Jag påpekade om de kanske kunde vara trevliga mot nya medlemmar så kanske det var fler som ville börja träna lydnad med dem men när man skäller ut folk för att de skrattar tillsammans så är det svårt att få folk intresserade... Idag har jag ingen koll men det verkar som om lydnadssektionen nästan är utdöende men rallylydnad och agilitysektionen verkar ha fullt upp med kurser nästan alla dagar i veckan.Fortfarande lite sur efter gårdagens kurs, vi fick byta kursdag pga lydnadstävling i måndags och fick dela plan med träningsgruppen i lydnad igår. Till saken hör att vi har en gigantisk plan, men det är klubbat att rallyn ska hålla till närmast stugan pga kånket av skyltar etc. Igår blev det ett jäkla liv, det svors om att vi tog upp hela planen, rally var ett jävla trams etc etc.
Så jäkla trist att det fortfarandes ska ältas om detta, att folk inte kan acceptera och vara trevliga mot varandra! Dessutom när det gäller kursverksamhet som bör gå först i alla lägen. Rallyn drar dessutom in mest pengar vid tävlingar etc men ändå får man detta hivat i fejjan när man ska hålla kurs. Suck, är alla klubbar lika mycket gnäll om diverse? Vi hade iaf tur med vädret och kursarna är supetrevliga och duktiga
Jag var med när agilityn drog igång på allvar i min dåvarande brukshundsklubb och lydnadsfolket klagade konstant, vi var för glada, vi var för många, det blev för många medlemmar i klubben, på ett årsmöte hade de som förslag att lägga ner agilityn för att locka fler till lydnad... Jag påpekade om de kanske kunde vara trevliga mot nya medlemmar så kanske det var fler som ville börja träna lydnad med dem men när man skäller ut folk för att de skrattar tillsammans så är det svårt att få folk intresserade... Idag har jag ingen koll men det verkar som om lydnadssektionen nästan är utdöende men rallylydnad och agilitysektionen verkar ha fullt upp med kurser nästan alla dagar i veckan.
Fortfarande lite sur efter gårdagens kurs, vi fick byta kursdag pga lydnadstävling i måndags och fick dela plan med träningsgruppen i lydnad igår. Till saken hör att vi har en gigantisk plan, men det är klubbat att rallyn ska hålla till närmast stugan pga kånket av skyltar etc. Igår blev det ett jäkla liv, det svors om att vi tog upp hela planen, rally var ett jävla trams etc etc.
Så jäkla trist att det fortfarandes ska ältas om detta, att folk inte kan acceptera och vara trevliga mot varandra! Dessutom när det gäller kursverksamhet som bör gå först i alla lägen. Rallyn drar dessutom in mest pengar vid tävlingar etc men ändå får man detta hivat i fejjan när man ska hålla kurs. Suck, är alla klubbar lika mycket gnäll om diverse? Vi hade iaf tur med vädret och kursarna är supetrevliga och duktiga
På tal om brukshundklubbar och andra sporter. För min del får man gärna hålla på med rally o agility men det är tråkigt att brukset dör ut.. Vi måste åka till en annan stad xx mil bort för att få tag på en spårkurs. Vi har ju trots allt en brukshundklubb och en lokal klubb, plus flera privata, i vår stad. Vore roligt om brukshundsklubben kunde satsa mer på brukset.. Man behöver inte nödvändigtvis dra ner på de andra sporterna för det, men om man måste så finns det ju fler ställen att gå andra kurser på.. Och det handlar inte om ointresse eller brist på engagemang, när det är flera pers som åker flera mil i veckan för att gå kurs...
När man går ut med valpen för morgonkissen efter nattjobb och inser att han bestämmer sig för att skita två gånger, vilket han inte gjort före frukost hittills. Inser att man har fel jacka efter febrilt letande och ingen påse. Går in ger frukost och hittar visst en påse i jackan.
Tar med sig flera påsar ut nästa gång och när man plockat upp den gamla skiten och precis knutit ihop påsen så skiter han två gånger till då var matte rätt less.
När valpen senare äntligen somnat och jag tänker att nu kan jag sova. Då bestämmer vuxna hunden sig för att börja pipa och när jag säger åt honom att vara tyst så ställer han sig upp istället och det blir full fart på valpen cirkus på morgonen nu mera!
Det är jättetråkigt om brukset dör ut, men utövarna måste se sin del i det hela och försöka vara trevliga och locka folk att prova på, uppenbarligen verkar många ha blivit illa bemötta av "bruksfolket" och då måste man fundera på vad som är problemet. Folk vill hålla på och träna med sina hundar men när bruksgrenarna ständigt väljs bort så måste man kanske fundera över vad man ska göra.På tal om brukshundklubbar och andra sporter. För min del får man gärna hålla på med rally o agility men det är tråkigt att brukset dör ut.. Vi måste åka till en annan stad xx mil bort för att få tag på en spårkurs. Vi har ju trots allt en brukshundklubb och en lokal klubb, plus flera privata, i vår stad. Vore roligt om brukshundsklubben kunde satsa mer på brukset.. Man behöver inte nödvändigtvis dra ner på de andra sporterna för det, men om man måste så finns det ju fler ställen att gå andra kurser på.. Och det handlar inte om ointresse eller brist på engagemang, när det är flera pers som åker flera mil i veckan för att gå kurs...
Ser ut som en positiv utveckling. Fram för mer glädje tillsammans med våra hundar.lydnadsfolket klagade konstant, vi var för glada... man skäller ut folk för att de skrattar tillsammans... det verkar som om lydnadssektionen nästan är utdöende men rallylydnad och agilitysektionen verkar ha fullt upp med kurser nästan alla dagar i veckan.
Hahahaha, när jag skrev ut på mitt FB idag att min ena tik är parad, så trodde många att det var ett aprilskämt - det var nästan svårt att övertygad dom
Jag blev ihop med särbon 1:a april... du kan ju tänka dig vad vi fått höra
Tog precis en till på gammelkatten.Vi hade med ett gräsligt fästingår förra året och tyvärr lär det ju inte bli bättre i år efter denna fjuttvinter