Uppdatering och snackistråd 4

Har faktiskt ingen aning, det finns säkert andra grupper men ja... Plus, får han inte vara med så ringer han nog hem till en och kräver att få vara med! :grin:
Har många blivit utkastade från gruppen eller något? Det var hundratals svar i många av trådarna vid den tidpunkten jag gick ur. Det var mängder med drama, mer eller mindre varje dag. :banana::angel: Nu verkar det alldeles för lugnt, var är popcorntrådarna egentligen? :meh:

Fy va less jag är på att ha hund just nu. Och jag måste gnälla av mig lite :D
Tanten är ju som tidigare nämnts allergisk och knaprar kortison. Vilket gör henne både smällfet, konstant hungrig och tjuvar allt hon kommer över plus lite till. Ger redan minsta möjliga fodermängd för att hon inte ska bli fetare, men blir ju bara en ond jäkla cirkel av alltihop.
Uppepå det så har hon blivit stel i bakkärran när hon ska i/ur soffan/bilen mm, i onsdags upptäckte vi att en av framtänderna där nere är avbruten, och nu eksemen har blossat upp rätt ordentligt, så fick roa mig med att raka bort en massa päls idag.
Rolig påsk det här :p
Och ja, jag har tid hos veterinären den 31a. Han tyckte inte vi behövde komma in akut då pulpan i tanden inte verkar synlig.
Fy vad trist!

Vi har precis motsatt problem med vikten. Ger också kortison och tvingades öka fodergivan igen nu. Hon är jättefin vid 4,5-4,6 kg och nu har hon gått ner till 4,3 kg. Ingen katastrof än, för lederna är det ju bättre att vara smal, men vill inte att hon går ner mer nu. Det enda jag hittar bland biverkningar som jag kan koppla till viktnedgång är muskelförtvining. Jag ser henne ju varje dag så tycker det är svårt att säga säkert att det är det och sen har hon en del päls som döljer. Revbenen känns mycket tydligare nu iallafall.

Har många blivit utkastade från gruppen eller något? Det var hundratals svar i många av trådarna vid den tidpunkten jag gick ur. Det var mängder med drama, mer eller mindre varje dag. :banana::angel: Nu verkar det alldeles för lugnt, var är popcorntrådarna egentligen? :meh:

Tror många har blivit utkastade, alt lämnat gruppen själva. Visst är det drama lite nu som då, t.ex tråden som dök upp där en mopsägare hävdade att hennes mopsar är friska för att de kan gå 5 km på en dag ;)

Tänker också på tråden där någon hade problem med att hens CC var uppe på bänkarna och snodde åt sig saker, och nån skrev att deras granne hade minsan lagt råttfällor på bordet :eek: sen tipsade denne person att man kunde ha en plåt på bänken något utdragen så hunden river ner den i stället, då skulle den inte sno något!

:banghead:

Ikväll har jag provat det roliga att gå ut med 4 hundar. Två pisstikar i löp, en hane och så en slyngelvalp som är överallt samtidigt och ofta tvärnitar då hon tror något ätbart.....spännande värre :D Fick stanna var 200 meter och reda upp koppeltrassel :cautious: men gick ändå rätt skapligt :p Nu vet jag vad som väntar om jag skaffar en till framöver......puh :nailbiting:

Ska man starta kennel så borde det vara en tik.
Ah, dammit, jag visste att det var nått jag gjorde fel!*avelsintresserad med kenneldrömmar och förkärlek till hanhundar*. Jag höll också på att impuksköpa hund idag. Verkligen impulsköp. En bekant åker från UK och har hundplats tom i bilen, jag var näääära att köra till med "köp med en lovande valp åt mig"! ;)

Haft besök av ett jättetrevligt par som är intressenter på kommande kull. Om det finns nått där inne....
Sen upptäckte jag nått snusk i tikens päls. Typiskt när jag gjorde mig besväret att skura henne för mindre än en vecka sen. Tog henne till duchen bara för att upptäcka, hon har fått fuktexem!!!
Faaaaaaan:arghh:
Fram med skäggets trimmer och raka en kal fläck från skulderbladen och en bit bak på ryggen. Tvättat med klorhexadin. Suck. :(
Hon har aldrig haft detta tidigare. Varför, varför, varför nu??? Skitkul om fler valpintressenter vill träffa henne.
"Hej, det här är tiken. Lovar att hon är frisk ....det är bara ett fuktexem":meh:

Sen tjötade sambo i telefon lite med en uppfödarbekant. Hen har en mycket intressant kull. Fanns en tik sambo blev intresserad av om uppfödaren inte skulle ha den själv, vilket det lutar åt. Få se vad som händer här under veckan....

Ah, dammit, jag visste att det var nått jag gjorde fel!*avelsintresserad med kenneldrömmar och förkärlek till hanhundar*. Jag höll också på att impuksköpa hund idag. Verkligen impulsköp. En bekant åker från UK och har hundplats tom i bilen, jag var näääära att köra till med "köp med en lovande valp åt mig"! ;)
Impulsköpta hundar är bäst ;) Jag har också en förkärlek till hanhundar. Men jag har fått blunda för det. Brukar säga att alla tikar får flytta ut på foder, de gånger jag eventuellt ska spara en hane så får den bo kvar hos mig ;)

Idag hade vi dörren öppen hela dagen i det härliga vårvädret. Hundarna har tillbringat mesta tiden på tomten (utöver kurs för labben och så promenad då) och nu är de lagom trötta och nöjda.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka