Uppdatering och snackistråd 4

Fy va less jag är på att ha hund just nu. Och jag måste gnälla av mig lite :D
Tanten är ju som tidigare nämnts allergisk och knaprar kortison. Vilket gör henne både smällfet, konstant hungrig och tjuvar allt hon kommer över plus lite till. Ger redan minsta möjliga fodermängd för att hon inte ska bli fetare, men blir ju bara en ond jäkla cirkel av alltihop.
Uppepå det så har hon blivit stel i bakkärran när hon ska i/ur soffan/bilen mm, i onsdags upptäckte vi att en av framtänderna där nere är avbruten, och nu eksemen har blossat upp rätt ordentligt, så fick roa mig med att raka bort en massa päls idag.
Rolig påsk det här :p
Och ja, jag har tid hos veterinären den 31a. Han tyckte inte vi behövde komma in akut då pulpan i tanden inte verkar synlig.

Hahah, åh, för 4 år sedan var jag domare på en inofficiell vinthundsutställning. Matte till hunden som jag gjorde till bäst i show hittade min blogg nyss och såg vad jag skrev om den där. Hon blev jätteglad och skrev en kommentar där hon tackade för mina fina ord :p
(Ni skulle sett den hanen... Så jäkla fin. En av de finaste jag sett och jag hoppas på att få se honom igen.)

Känner mig hoppfull! Lillpumin och jag tragglar vidare med hans ljudrädsla. Igårkväll var det några idioter som sköt smällare här utanför och han la sig under sängen, såklart. Men, den goda nyheten är att han inte alls var rädd ute på promenaden imorse!! Annars har sånt här hängt kvar nån dag.

Full rulle och påskharen är här :p Två tikar löper och bara den ena är tänkt att få lära känna "påskharen" och förhoppningsvis ha date med honom, men även den andra tiken tycker att han är söt. Valpen tror att det är en ny lekkompis till henne och far som en tätting här hemma och gör allt för att fjäska och skaka i grindarna.
Nämnde jag att jag bor i 2 rok :D:D:D (tack och lov med liten trädgård) Puh, nu är det trångt här hemma, grindar överallt skift mellan rum, stenkoll och promenader i skift med två i taget:) Få se hur det blir närmaste dagarna och om tycke uppstår mellan dom tilltänkta tu....:love:

Full rulle och påskharen är här :p Två tikar löper och bara den ena är tänkt att få lära känna "påskharen" och förhoppningsvis ha date med honom, men även den andra tiken tycker att han är söt. Valpen tror att det är en ny lekkompis till henne och far som en tätting här hemma och gör allt för att fjäska och skaka i grindarna.
Nämnde jag att jag bor i 2 rok :D:D:D (tack och lov med liten trädgård) Puh, nu är det trångt här hemma, grindar överallt skift mellan rum, stenkoll och promenader i skift med två i taget:) Få se hur det blir närmaste dagarna och om tycke uppstår mellan dom tilltänkta tu....:love:

Tja, du behöver ju iaf inte vara sysslolös under påskledigheten... :p :rofl:

Gah! Aysu stal all(!) valpens frukost, sedan började hon flyga på valpen när jag tog fram mer mat för att Ebrah skulle få i sig något ändå. Jävla hund. Jag blev så sur att hon fick ligga i hallen under tiden som jag försökte få i Ebrah frukost, vilket inte gick alls eftersom hon tydligen inte var hungrig ändå... Bra start på dagen det här...

Gah! Aysu stal all(!) valpens frukost, sedan började hon flyga på valpen när jag tog fram mer mat för att Ebrah skulle få i sig något ändå. Jävla hund. Jag blev så sur att hon fick ligga i hallen under tiden som jag försökte få i Ebrah frukost, vilket inte gick alls eftersom hon tydligen inte var hungrig ändå... Bra start på dagen det här...

Det är kul med djur... får man intala sig ibland ;)

Det är kul med djur... får man intala sig ibland ;)
Eller hur... Nu ligger Ebrah och gnisslar också för att hon har tråkigt. Jag tänker inte gå ut på långpromenad förrän om en timme, då ska det vara varmare ute. Hon har blivit rastad, hon har en skål med mat bredvid sig, men hon låter som f*n för att hon har tråkigt... :banghead: (Och igår höll vi igång mycket, så det är inte så att hon har flera dagars överskottsenergi att göra sig av med heller)

Fy va less jag är på att ha hund just nu. Och jag måste gnälla av mig lite :D
Tanten är ju som tidigare nämnts allergisk och knaprar kortison. Vilket gör henne både smällfet, konstant hungrig och tjuvar allt hon kommer över plus lite till. Ger redan minsta möjliga fodermängd för att hon inte ska bli fetare, men blir ju bara en ond jäkla cirkel av alltihop.
Uppepå det så har hon blivit stel i bakkärran när hon ska i/ur soffan/bilen mm, i onsdags upptäckte vi att en av framtänderna där nere är avbruten, och nu eksemen har blossat upp rätt ordentligt, så fick roa mig med att raka bort en massa päls idag.
Rolig påsk det här :p
Och ja, jag har tid hos veterinären den 31a. Han tyckte inte vi behövde komma in akut då pulpan i tanden inte verkar synlig.
Har du testat Atopica?

Vi har varit på buketräff med @TheaH @Vastgota och @Wingates. Och min "rädda och osäkra" hund var väl kanske den som var kontaktsökande av alla! @Vastgota fick minsann TVÅ pussar, det är inte många som fått - speciellt inte första gången man ses!
Bildbevis på hur blyg och rädd min hund är :D :

786570BB-B59B-449D-A5A2-46B2EF5CCF68_zpsizd1g41m.jpg

03C4FDD4-D94F-428A-A5BC-F1B02E05C9EA_zpsrxo6amt8.jpg

Men det är lätt att göra rätt när personerna Alice får möta är superduktiga på att låta henne vara, följa mina instruktioner och frågar när de inte vet hur de ska göra :love: Bukefalister är bäst, helt enkelt! :love: (och Alice också såklart)

Vi har varit på buketräff med @TheaH @Vastgota och @Wingates. Och min "rädda och osäkra" hund var väl kanske den som var kontaktsökande av alla! @Vastgota fick minsann TVÅ pussar, det är inte många som fått - speciellt inte första gången man ses!

Men det är lätt att göra rätt när personerna Alice får möta är superduktiga på att låta henne vara, följa mina instruktioner och frågar när de inte vet hur de ska göra :love: Bukefalister är bäst, helt enkelt! :love: (och Alice också såklart)
Så tråkigt att vi inte kunde vara med! :( Men vilket himla bra "täcke". Vart har du hittat det? :angel:

Ah, som hon tittar på mina godispåsar! Superkul var det, och jag känner mig mycket priviligierad som fått Alicepussar.

Har du testat Atopica?
Nej det har jag inte gjort. Har haft uppe det för diskussion, men vid det tillfället tyckte vet att hon kunde fortsätta på kortisonet. Det funkar ju bra (eller gjorde iaf) om man bortser från viktuppgången och konstant hunger.
Men jag ska nog ta upp det på torsdag igen!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka