Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj. Du borde skriva till dem och klaga.... Var kopplet såpass nytt att du kan försöka reklamera det hos återförsäljaren?

Ja, det är nog inte mer än någon månad gammalt. Jag undrar om jag har kvar kvittot bara, men det kanske går att reklamera ändå. Måste bli bättre på att spara kvitton istället för att knyckla ihop dem till små bollar...

Herregud. Hade jag gjort detta mot skägget hade han begått självmord! :nailbiting:
Bara reflexväst eller sele är ett otyg!
Ikväll fick man hjärtat i halsgropen! Flexkopplet gick av när vi var ute och gick på kvällspromenad. :nailbiting:

Brukar ha flexkoppel ibland när vi är ute och går på åkrarna för att han ska få springa och nosa lite som han vill, men ändå ha en säkerhet eftersom han tenderar att sticka om han får färsk vittring av vilt.

Mycket riktigt fick han såklart upp spår på ett rådjur och drog iväg i full fart. Linan sa bara smack och rullade in i handtaget :eek: Tur att man har tränat "Stanna!" så jag fick stopp på honom och kunde springa ikapp och ta honom i halsbandet. Nu åker flexit ner i sopkorgen på en gång :mad:
Just därför jag inte har flexikoppel! :( Skönt att det gick bra trots omständigheterna!

Ja, det är nog inte mer än någon månad gammalt. Jag undrar om jag har kvar kvittot bara, men det kanske går att reklamera ändå. Måste bli bättre på att spara kvitton istället för att knyckla ihop dem till små bollar...
Gör det! Kontakta butiken även om du inte hittar kvittot. Något borde de kunna ge dig för det där, om inte annat lite rabatt på hundgodis, någon rulle gratis bajspåsar eller annat användbart :p

Ikväll fick man hjärtat i halsgropen! Flexkopplet gick av när vi var ute och gick på kvällspromenad. :nailbiting:

Brukar ha flexkoppel ibland när vi är ute och går på åkrarna för att han ska få springa och nosa lite som han vill, men ändå ha en säkerhet eftersom han tenderar att sticka om han får färsk vittring av vilt.

Mycket riktigt fick han såklart upp spår på ett rådjur och drog iväg i full fart. Linan sa bara smack och rullade in i handtaget :eek: Tur att man har tränat "Stanna!" så jag fick stopp på honom och kunde springa ikapp och ta honom i halsbandet. Nu åker flexit ner i sopkorgen på en gång :mad:
Usch vad läskigt! Har hänt mig en gång fast längs vägen hemma. Skämdes lite när tokglad busaussie stormade mot busshållplatsens väntande människor (men vände på inkallning så hon kom aldrig fram).

En kompis frågade om jag ville hänga med på utställningsturné. Hennes mål var att ta championatet i år. Dock verkade hon missat att hon har en brukshund, så jag påpekade att hon måste ha bruksmeriten för att ta championat. "Bruksmerit? Menar du typ LP1?" Hm nää.. Och inte RLD N heller. Kompisen verkade typ sugen på att sälja sina hundar efter att jag berättat vad som krävs för championatet :banghead::rofl:

Ett mycket bra bevis på att man ska fråga sig själv vad man vill göra med sin hund, och sen läsa på om rasen. Innan man skaffar hunden.

Mvh Hon som har en kompis som borde ha köpt en pudel.

En kompis frågade om jag ville hänga med på utställningsturné. Hennes mål var att ta championatet i år. Dock verkade hon missat att hon har en brukshund, så jag påpekade att hon måste ha bruksmeriten för att ta championat. "Bruksmerit? Menar du typ LP1?" Hm nää.. Och inte RLD N heller. Kompisen verkade typ sugen på att sälja sina hundar efter att jag berättat vad som krävs för championatet :banghead::rofl:

Ett mycket bra bevis på att man ska fråga sig själv vad man vill göra med sin hund, och sen läsa på om rasen. Innan man skaffar hunden.

:banghead: Tror du hon tänker köpa annan typ av hund nästa gång?

:rofl::rofl::rofl: Hoppas det är typ collie hon har eller något :crazy:

Ska du åka på utställningsturné? :D

Känner mig mosad. Ligger på mage i sängen. Aysu har på något vid hamnat över mitt högra lår, ligger längs med mitt vänstra ben och med huvudet på min fot. Ebrah ligger pressad mot min vänstersida med huvudet nästan i min armhåla, nyss hade hon benen upp på min rygg. Tror inte att jag behöver frysa inatt :p

Man är ju heeeeelt Bukeskadad!
Satt och tittade i mammas gamla svartvita fotoalbum på jakt efter kul hundnamn (min morfar födde upp schäfer under 30-70 talet och mamma var hundnörd)
Hittade kort på mamma och en BC-korsning hon hade och det första som ploppade upp var "detta skulle passa i tråden oseriös avel".
Sen hittade jag massor med gamla bilder från 60-talet på mamma och hennes ögonsten Zamba, en dalmatiner och tänkte "undra vad @isafore sagt om henne" :D

Man är ju heeeeelt Bukeskadad!
Satt och tittade i mammas gamla svartvita fotoalbum på jakt efter kul hundnamn (min morfar födde upp schäfer under 30-70 talet och mamma var hundnörd)
Hittade kort på mamma och en BC-korsning hon hade och det första som ploppade upp var "detta skulle passa i tråden oseriös avel".
Sen hittade jag massor med gamla bilder från 60-talet på mamma och hennes ögonsten Zamba, en dalmatiner och tänkte "undra vad @isafore sagt om henne" :D
Din mamma verkade ha bra smak på hundar, dalmatiner och BC-korsning ;) Som mig då. Eller vad nu min lillskrutt är. Ser ut som en BC och kan valla, men har inga papper så vem vet!

Din mamma verkade ha bra smak på hundar, dalmatiner och BC-korsning ;) Som mig då. Eller vad nu min lillskrutt är. Ser ut som en BC och kan valla, men har inga papper så vem vet!
Hahaha. Ja faktiskt!
Men jag tror knappas din BC-korsning har västgötaspets i sig :o

Sen hamnade hon i schäferträsket hon med med en paus för lite labradorer:D

Hahaha. Ja faktiskt!
Men jag tror knappas din BC-korsning har västgötaspets i sig :o

Sen hamnade hon i schäferträsket hon med med en paus för lite labradorer:D
Nä, hon är ju en irländsk satmara så nån västgöte är det förmodligen inte i henne. ;)

Labbe och schäfer låter också trevligt. Salig blandning av raser :D skulle kunna vara jag! ;)

Nä, hon är ju en irländsk satmara så nån västgöte är det förmodligen inte i henne. ;)

Labbe och schäfer låter också trevligt. Salig blandning av raser :D skulle kunna vara jag! ;)
Schäfrarna kom naturligt med morfar. En del "råkade" väl hamna hos henne.
Labbarna kom med pappa som hade labbe och boxer med sig från sin uppväxt. Så jag blev uppväxt med labbe hemma....och schäfrar som nedlusade resten av släkten :p

Lite komiskt då att jag träffade just en schäferuppfödare själv sen.

Schäfrarna kom naturligt med morfar. En del "råkade" väl hamna hos henne.
Labbarna kom med pappa som hade labbe och boxer med sig från sin uppväxt. Så jag blev uppväxt med labbe hemma....och schäfrar som nedlusade resten av släkten :p

Lite komiskt då att jag träffade just en schäferuppfödare själv sen.
Låter helt underbart. Raser helt i min smak :D Men! Vad tusan var skägget för påhitt då? :cautious:

Håll hårt i din karl. Ni är ju meant to be :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
180
· Visningar
8 693
Senast: pepp
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar