Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir nästan (nästan) lite sugen på att skaffa mig en saluki
Du gör så jävla bra reklam för rasen! Du är så duktig på att få folk att vilja ha saluki att det inte är klokt Älskar att läsa dina milslånga inlägg om hur bra rasen är Om man inte vill ha saluki efter att ha läst om dina hundar eller sett en bild på dem är det något fel på den som läserDe är underbara! (Inte alls partisk ) Katt i hundförpackning brukar jag beskriva dem som när jag ska beskriva dem kortfattat.
Du gör så jävla bra reklam för rasen! Du är så duktig på att få folk att vilja ha saluki att det inte är klokt Älskar att läsa dina milslånga inlägg om hur bra rasen är Om man inte vill ha saluki efter att ha läst om dina hundar eller sett en bild på dem är det något fel på den som läser
De är ju så vackra att titta på att det inte är klokt Men salukis är aktiva hundar och passar inte som dekoration (tyvärr ) Har du lust att länka till någon sida när man kan se salukis av olika typer? Förstått att de skiljer rätt mycket mellan olika linjer och inriktningar, men kan inte se skillnad självHaha! Jag hoppas på att avskräcka folk också Typ... få de som passar med saluki att förstå det (jag hade älskat om fler aktiva människor ville ha saluki tex) och avskräcka de som bara vill ha fina soffprydnader att gå små koppelpromenader med (vilket är vanligt idag). Men ja, tycker du att jag gör reklam för rasen nu så ska det bli intressant att se vad du tycker om några år, det är inte helt otänkbart att Ebrah ska ha valpar i framtiden nämligen
Det finns tyvärr ingen bra sida som visar olika typer, mest för att det brukar resultera i rejält med tjafs så fort det diskuteras, tror jag kan man se förbi färgen på hundarna så går det dock att se rejäla variationer i exteriören här: http://saluki.se/index.php/sv/omsaluki/salukins-faergerDe är ju så vackra att titta på att det inte är klokt Men salukis är aktiva hundar och passar inte som dekoration (tyvärr ) Har du lust att länka till någon sida när man kan se salukis av olika typer? Förstått att de skiljer rätt mycket mellan olika linjer och inriktningar, men kan inte se skillnad själv
Ebrahvalpar skulle vara underbart Är det du som ska ha dom eller uppfödaren?
Det är så intressant att läsa vad du skriver, hur lyckas duDet finns tyvärr ingen bra sida som visar olika typer, mest för att det brukar resultera i rejält med tjafs så fort det diskuteras, tror jag kan man se förbi färgen på hundarna så går det dock att se rejäla variationer i exteriören här: http://saluki.se/index.php/sv/omsaluki/salukins-faerger
Kolla på ryggen, vinkarna i bakbenen och hur själva bogpartiet ser ut (i ungefär den ordningen)
Där finns dock inga salukis från ursprungsländerna. De är generellt lite mer rejäla i kroppen, lite kantigare, rejäla käkpartier och med ganskam breda skallar. kan leta upp bilder när jag sitter vid dator igen mentalt sett så ska de vara likadana oavsett typ, men i vanlig ordning så avlar olika uppfödare på olika mentalitet också, så det finns skillnader där med. Allt från de som är rädda till typ... ebrah som inte har vett att vara rädd för något, finns några som inte har så stark jaktlust heller och så finns det de som är som Aysu som jagar med syn, hörsel och spårar.
Ska Ebrah ha valpar så blir det nog uppfödaren som har dem, de har rätt till en kull på henne. Å andra sidan säger de (just nu) att de nog inte kommer ta någon kull på henne (de bor 100 mil bort, har bröder till henne och många andra närbesläktade, det är lättare att använda något av det ). Om de inte tar någon, om jag själv hunnit få tillräcklig kunskap och allt annat stämmer samtidgt så är det inte helt otänkbart att jag själv tar en kull. Risken är dock stor att jag kommer vara för kräsen för att det ska bli något av det.
Stress? Pröva med att säga till honom och se om det hjälper att bryta beteendetHundskrället slickar sig hela tiden Mest på baktassarna men överallt har han slickat, han har hållt på i två timmar nu, borde jag vara orolig? Han slickar alltså överallt, ibland bara på golvet
Kan du prova att kalla även utgångspositionen vid din sida för "fot"? Så blir det ett annat kommando än "sitt", dvs "sätt dig och bli sittande tills du får ett annat kommando"? Så har jag gjort på min unghund, och jag tycker det funkar väldigt bra. "Fot" betyder alltså "var vid min sida oavsett vad som händer - är jag still ska du sitta, men rör jag mig ska du gå vid min sida med skuldran vid mitt ben, och det är JÄTTEKUL hela tiden!" En annan smart grej är att göra ordet "fot" till ett belöningsord, så att efter "fot" kommer alltid kaka eller lek.
Det finns tyvärr ingen bra sida som visar olika typer, mest för att det brukar resultera i rejält med tjafs så fort det diskuteras, tror jag kan man se förbi färgen på hundarna så går det dock att se rejäla variationer i exteriören här: http://saluki.se/index.php/sv/omsaluki/salukins-faerger
Kolla på ryggen, vinkarna i bakbenen och hur själva bogpartiet ser ut (i ungefär den ordningen)
Där finns dock inga salukis från ursprungsländerna. De är generellt lite mer rejäla i kroppen, lite kantigare, rejäla käkpartier och med ganskam breda skallar. kan leta upp bilder när jag sitter vid dator igen mentalt sett så ska de vara likadana oavsett typ, men i vanlig ordning så avlar olika uppfödare på olika mentalitet också, så det finns skillnader där med. Allt från de som är rädda till typ... ebrah som inte har vett att vara rädd för något, finns några som inte har så stark jaktlust heller och så finns det de som är som Aysu som jagar med syn, hörsel och spårar.
Ska Ebrah ha valpar så blir det nog uppfödaren som har dem, de har rätt till en kull på henne. Å andra sidan säger de (just nu) att de nog inte kommer ta någon kull på henne (de bor 100 mil bort, har bröder till henne och många andra närbesläktade, det är lättare att använda något av det ). Om de inte tar någon, om jag själv hunnit få tillräcklig kunskap och allt annat stämmer samtidgt så är det inte helt otänkbart att jag själv tar en kull. Risken är dock stor att jag kommer vara för kräsen för att det ska bli något av det.
Hundskrället slickar sig hela tiden Mest på baktassarna men överallt har han slickat, han har hållt på i två timmar nu, borde jag vara orolig? Han slickar alltså överallt, ibland bara på golvet
Försök fånga hennes uppmärksamhet. Även om hon bara tittar så man det vara jobbigt för många hundar. (Min vuxna tex börjar ofta göra utfall om en hund sätter sig och stirrar, hon tycker det är jätteläskigt, så om vi möter en sådan hund så går vi omvägar) har du hennes uppmärksamhet så är det också mindre risk att hon hoppar mot den andra och skäller till.Alltså hur ska man bete sig vid hundmöten? Hon sitter oftast bara och tittar men ibland hoppar hon fram eller skäller till. Ska jag försöka få hennes uppmärksamhet eller ska jag bara låta henne vara?
Alltså hur ska man bete sig vid hundmöten? Hon sitter oftast bara och tittar men ibland hoppar hon fram eller skäller till. Ska jag försöka få hennes uppmärksamhet eller ska jag bara låta henne vara?
Det var lite så jag tänkte oxå. En granne har en alaskan malamute som inte är förtjust i andra hundar så vi går åt varsitt håll om vi möts. Fungerar bra! Men varenda jäkel verkar ha hund här så det är några att hålla reda på.Försök fånga hennes uppmärksamhet. Även om hon bara tittar så man det vara jobbigt för många hundar. (Min vuxna tex börjar ofta göra utfall om en hund sätter sig och stirrar, hon tycker det är jätteläskigt, så om vi möter en sådan hund så går vi omvägar) har du hennes uppmärksamhet så är det också mindre risk att hon hoppar mot den andra och skäller till.
Smart! Ska testa det nästa gång! Än så länge är hon ett riktigt matvrak iaf.Är hon godismotiverad? Släng ut en näve godis åt sidan, bort från mötet, så din hund är upptagen med att leta skatter när den andra hunden passerar. Dels ser hon mindre otrevlig ut för den mötande hunden (så ni slipper att den andra hunden kanske blir rädd/irriterad) och dels får hon en positiv association till främmande hundar, men bort från det sociala i mötet.